In­fra­struk­tur­spe­ci­a­list med Cloud-erfaring


Brænder du for at gøre en forskel, og vil du gerne bidrage til Patent- og Varemærkestyrelsens digitale transformation, så har du mulighed for at blive vores nye infrastrukturspecialist.

Vi står over for en spændende tid og en ambitiøs opgave, hvor vi nytænker den måde, vi udvikler og drifter vores IT services.

Vores formål er at drage nytte af nye teknologier til at sikre en infrastruktur og procesafvikling, der kører optimalt, samt skabe synlige resultater ved at bistå faglige kapaciteter i udførelsen af deres opgaver på en stabil, sikker og hurtig måde.

Du bliver en del af et team i udvikling med høj faglighed

Vi har mange spændende opgaver, hvor vi fagligt bliver udfordret, og hvor vi samtidigt udfordrer os selv og vores forretning på, hvor den digitale udvikling bevæger sig hen. Vi har travlt og vil derfor gerne have flere på holdet. Derfor søger vi en specialist i infrastruktur med cloud-erfaring til vores fremtidige hybrid setup.

Både i teamet og i den samlede organisation er der højt til loftet. Du kan derfor i høj grad selv være med til at præge dine opgaver og være med til at sætte retningslinjerne for, hvordan vi professionaliserer og optimerer vores drifts- og udviklingsprocesser. 

Stillingen er placeret i vores driftssektion, hvor vi har et stort fokus på at øge vores evne til at levere en stabil, automatiseret og intelligent drift med sikkerhed i fokus.

Som IT infrastrukturspecialist skal du være med til at:

  • Sikre en central skalérbar infrastruktur og tilhørende processer
  • Idriftsætte og drifte nye og eksisterende løsninger
  • Videreudvikle og drifte vores IT services både i Azure og on-premise
  • Rådgive og sparre med udviklere og arkitekter om infrastruktur og drift
  • Supportere forretningen

Om dig

Du har allerede erfaring fra en drifts- eller DevOps-rolle og brænder for stabil, professionel og intelligent drift i forskellige opsætninger.

Du er nysgerrig og kan lide at lære og udfordre status quo med relevante løsninger. Du ser tæt samarbejde, hvor vi supplerer hinanden ved at trække på hinandens styrker og kompetencer, som måden at lykkes på. Du kan og vil løfte hele paletten af opgaver henover analysen, implementeringen og driften, da du kan lide at arbejde med de relevante kompetencer.

Derfor bør du kunne sætte flueben ud for en håndfuld af nedenstående nøgleord:

Faglige kompetencer:

  • Erfaring med cloud teknologi og platforme - gerne Azure
  • Konfiguration og installation af miljøer (VMWare, Windows, Linux).
  • CI/CD – måske erfaring med Octopus og Azure DevOps
  • Backup, migrering og restore rutiner, især af databaser, herunder automatisering heraf. Vi benytter MSSQL, Oracle og MySQL
  • Etablering og drift af proaktiv overvågning, APM og forståelse for rodårsagsanalyse
  • Jobmonitorering og -afvikling
  • Scripting – fx Powershell
  • DNS og SSL Certifikater
  • Netværk gerne Web-firewalls, websikkerhed
  • MS 365 implementering og opsætning, gerne med fokus på sikkerhed
  • Konfigurering af jobs i ETL-værktøjer
  • Du har en relevant uddannelse

Personlige kompetencer:

  • Du orienterer dig om, hvad der sker inden for dit fag og deler naturligt din viden og erfaringer med dine kolleger
  • Du er pragmatisk og analytisk i din løsninger
  • Du er selvdreven og arbejder ud fra en systematisk og struktureret tilgang til sin opgaveplanlægning- og gennemførelse
  • Du er forretningsorienteret og har gode samarbejds- og kommunikationsevner, samt forstår at finde balancen mellem perfektion og deadlines
  • Du udviser stor ansvarsfølelse for de pålagte opgaver samt handler og kommunikerer proaktivt på uforudsete udfordringer

Vi tilbyder dig

  • Mulighed for at bidrage med og påvirke driften af vores IT services, samt hvilke teknologier vi implementerer, med direkte værdiskabelse for vores forretning 
  • At blive en del af en vores Driftssektion, hvor alle gør en forskel 
  • Muligheden for at videreudvikle dig fagligt, både via intern sparring og kurser

Stillingerne er på fuldtid med betalt frokostpause og fleksibel arbejdstid. Du kommer til at indgå i vores vagtordning, hvor du har en telefonvagt til reaktion uden for normal åbningstid. Der er et separat økonomisk tillæg herfor. Vi tilbyder en konkurrencedygtig løn, som aftales med udgangspunkt i dine kvalifikationer og relevant overenskomst med Finansministeriet. Du får samtidig en god pensionsordning. 

Om os

Vi er et team, der er en del af vores IT-afdeling på små 25 medarbejdere fordelt på en udviklings- og en driftssektion. Vi har højt til loftet, en uformel omgangstone og en flad beslutningsstruktur.

Arbejdspladsen ligger enten i Taastrup eller i Ikast, og der er gratis parkeringspladser.

Vi har en god kantineordning, motionsrum og en velfungerende og aktiv personaleforening.

Information og ansøgning

Send din ansøgning via ”Søg jobbet her”-knappen nederst på siden. Vi skal have modtaget ansøgning, CV og relevante dokumenter senest onsdag den 23. september 2020.

Vi forventer ansættelse pr. 1. november 2020 eller hurtigst muligt derefter. Samtalerne vil blive holdt løbende. Der kan blive anvendt test i rekrutteringsprocessen.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte IT-Driftschef Michala Kousted Tonsberg på telefon: 43 50 82 81 eller på mail: mkt@dkpto.dk.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Gem job

Patent- og Varemærkestyrelsen
Publiceret: 10. september 2020

Arbejdssted

Location Taastrup eller Ikast