Erfaren DevOps-udvikler til nyt tvær­gå­en­de team i Ud­vik­lings- og Forenklings­sty­rel­sen

Har du lyst til at blive en del af en højt specialiseret it-organisation med ca. 1.500 medarbejdere, som er med til at finansiere velfærdsdanmark, og som over de kommende 10-15 år skal gennemføre en af de største, mest komplekse og samfundskritiske it-transformationer i danmarkshistorien? Så er Udviklings- og Forenklingsstyrelsen måske noget for dig.

Som DevOps-udvikler i et nystartet integrationsteam, kommer du til at arbejde med udvikling og drift af skatteforvaltningens nye strategiske integrationsplatform med udgangspunkt i de nyeste teknologier, værktøjer og metoder. Du vil desuden have berøring med og mulighed for at sætte aftryk i store dele af organisationen.

Integrationsplatform – dit nye team

Platformen bliver det centrale værktøj til at binde alle skatteforvaltningens systemer sammen og til at kommunikere med skatteforvaltningens eksterne samarbejdspartnere. Platformen er desuden en forudsætning for realiseringen af den nye målarkitektur for det samlede systemlandskab i skatteforvaltningen, som vi har udarbejdet i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Vi har store ambitioner for platformen, og den kommer til at favne alle slags integrationer, herunder Request/Respond, Event Sourcing og filorienterede. Vi planlægger at benytte både on premises, Hybrid Cloud og Multi-Cloud som afviklingsplatforme.

Vi anvender SAFe som vores udviklingsmetode, og det er vores ambitionen, at teamet skal være ægte DevOps og således forestå den fulde Delivery Pipeline.

Frihed under ansvar og gensidig fleksibilitet er vigtige værdier, hvorfor der er god mulighed for at balancere arbejds- og familieliv. Vi tilbyder en attraktiv pensionsordning samt 37 timers arbejdsuge, inklusiv frokost.

Fokus på tværgående samarbejde og smarte løsningsdesign - Dine opgaver

Som DevOps-udvikler får du sammen med resten af teamet til opgave at udvikle de fælleskomponenter, som mange af skatteforvaltningens systemer vil afhænge af i fremtiden. Rollen går på tværs af forretningen, så der bliver rig mulighed for at sparre med dygtige kollegaer med forskellige profiler, i et miljø hvor der er fokus på høj faglighed, kontinuerlig læring og udvikling af kompetencer. Det er desuden vigtigt for os, at vores medarbejdere har den seneste og mest relevante viden, så vi kan løse vores opgaver optimalt. Derfor følger vi med udviklingen og tilbyder videreuddannelse i form af relevante kurser og certificeringer. Af konkrete opgaver kommer du til at arbejde med følgende:

  • Omsætte stories og feature-beskrivelser til løsningsdesigns og kode som du unittester
  • Udarbejde prototyper/PoC’er
  • Support til interne og eksterne kunder på integrationsplatformen.

Selvkørende og erfaren Devops-udvikler – Din profil

Din uddannelsesmæssige baggrund er indenfor IT/Software engineering og vi forventer, at du har relevant erhvervserfaring som DevOps-udvikler eller erfaring fra en tilsvarende rolle. Derudover har du erfaring med integrationsløsninger, gerne fra store og komplekse organisationer indenfor telecom, pharma eller finans, og du er fortrolig med Java, CI/CD-værktøjer, Java Spring framework, container baseret arkitektur, sikkerhedsstyring, Test Driven Development, Domain Driven Design og Design Patterns. Vi ser gerne, at du har erfaring med at arbejde i et agilt DevOps-team, gerne efter SAFe-principper, ligesom kendskab til driftsprocesser og cloudplatforme er en fordel.

For at få succes i stillingen, er det vigtigt at du: 

  • trives med både at arbejde selvstændigt og som en del af større teams, som fx i udviklingsprojekter
  • motiveres af at have ansvar, drive mange typer opgaver, og følger dine opgaver til dørs
  • er struktureret, koordinerende og det falder dig naturligt at udveksle erfaringer med kollegaer og bidrage til kontorets faglige fora.

Da kontoret er nyt, får du rig mulighed for medindflydelse og sætte dit præg på opgaverne.  Du bliver en aktiv del af transformationen, som dog fordrer, at du som person er selvkørende, opsøgende og initiativrig, og trives i et dynamisk miljø, hvor alt ikke er givet, og omstilling er et grundvilkår.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest torsdag d. 1. oktober. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Morten Kvist på telefon 72376401. Vi forventer at holde samtaler løbende. Der kan indgå personligheds- og logiske tests i rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Udviklings- og Forenklingsstyrelsens adresse på Nybrovej 110/116, 2800 Lyngby.

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’   

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 10. september 2020

Arbejdssted

Location Lyngby