Dansk Sko­le­for­e­ning for Syds­lesvig e.V. søger en IT-Supporter


Dansk Skoleforening for Sydslesvig e. V. søger en ny kollega til IT-afdelingen.

IT- afdelingens ansatte er ansvarlige for driften af Skoleforeningens administrative og pædagogiske IT-systemer. Afdelingen står for systemernes vedligeholdelse og videreudvikling, yder brugersupport ved tekniske problemer og besvarer spørgsmål om nye produkter. Derudover vedligeholder og videreudvikler afdelingen Skoleforeningens interne og eksterne netværk samt IP-telefoni.

IT- afdelingen supporterer ca. 1.000 administrative og ca. 2.000 pædagogiske arbejdspladser.

Du vil arbejde i et team på 17 kollegaer. Der lægges stor vægt på en professionel og struktureret optræden i telefonkontakten med kunderne. Det vil være en stor fordel, hvis du kender til Dansk Skoleforening for Sydslesvig e. V. og dens virke i forvejen. Arbejdssproget i Skoleforeningen er dansk. Yderligere informationer kan findes på vores hjemmeside: www.skoleforeningen.org

I Skoleforeningen arbejdes der med følgende:

  • Microsoft miljø, der indeholder Office 2016 / 2019 Windows 7, Windows 10, Navision, Exchange 2016 og Server 2012 R2 / 2016, 2019
  • Virtualisering på Citrix Xen og HyperV, både til klienter og servere
  • IP telefoni via Innovaphone
  • Helpdesk systemet SysAid

Arbejdsopgaver:

  • Aktivt understøtte IT- afdelingens daglige arbejde ved at modtage brugernes fejlmeldinger
  • First level supporter, der kan varetage arbejdet som helpdesk medarbejder.
  • Selvstændigt løse standard-opgaver
  • Spørge ind til problemstillinger
  • Dokumentere løsningerne i helpdesk systemets vidensdatabase
  • Supportere Windows 7/10, SharePoint, Teams og MS Office
  • Direkte kundekontakt

Alt sammen på ITIL’s principper.

Medarbejderen:

  • Uddannelsen kunne være IT-supporter eller tilsvarende, men er ikke afgørende
  • Brænder for IT og viser gerne initiativ
  • Du følger opgaverne til dørs
  • Team-player med godt humør
  • Tålmodig, også i hektiske situationer
  • Arbejder selvstændigt og systematisk
  • Indgående kendskab til Microsoft Office og Windows på first level niveau via remote support
  • Grundlæggende kendskab til Navision, Exchange 2016 og Server 2012 R2 / 2016, 2019, Citrix Xen, samt IP-telefoni
  • Du kan lide at dokumentere alt i helpdesk systemet
  • God til at formulere dig på dansk, både mundtligt og skriftligt

Ansættelsen:

Tiltrædelse den 01. december 2020 eller snarest derefter i Flensborg, Tyskland, med en ugentlig arbejdstid på 38,25 timer. Lønindplacering sker i henhold til gældende TVöD overenskomst.

Kontaktperson for nærmere informationer: Kontorleder Leif-Olaf Truelsen-Knigge, IT-Kontoret, tlf. + 49 461-5047157.

Ansøgning:

Ansøgningsfrist er den 1. november 2020, kl. 12.00. Ansøgningen med relevante bilag sendes elektronisk til: job@skoleforeningen.org

Gem job

Dansk Skoleforening for Sydslesvig
Publiceret: 14. september 2020

Arbejdssted

Location Flensborg, Tyskland