Sa­m­ar­bejds­o­ri­en­te­ret kun­de­kon­su­lent

Har du erfaring med kundedialog med store erhvervskunder og kan du lide at arbejde i krydsfeltet mellem kunder, IT og drift? Og har du samtidig lyst til at være en del af den grønne omstilling? Så er du måske vores nye kundekonsulent i Gasmarkedsudvikling. Du bliver en del af en afdeling med 10 dedikerede kolleger, der sikrer udvikling af rammer for gasmarkedet i Danmark i tæt samarbejde med vores kunder og interessenter. Du indgår i en Front Office-gruppe på 3, som håndterer driften af gasmarkedet og som agerer dagligt bindeled til kunderne og til vores Back Office. Din nye arbejdsplads bliver på vores kontor i Ballerup med mulighed for hjemmearbejde og stor fleksibilitet i forhold til tilrettelæggelse af dit arbejde.

Kunder og interessenter i fokus

Som vores nye kundekonsulent er du dagligt i tæt kontakt med vores kunder og interessenter, både i forhold til oprettelse af nye kunder og servicering af eksisterende. Du tager hånd om de løbende kundehenvendelser og sikrer i tæt samarbejde med vores Back Office og IT, at kundehenvendelserne bliver håndteret professionelt.

Som kundekonsulent hos os får du ansvaret for egne opgaver samt støtter afdelingens øvrige medarbejdere efter behov. Dine primære arbejdsopgaver er følgende:

  • B2B-kundekontakt og -håndtering.
  • Samarbejde med vores Back Office og IT med basis i vores markeds-it-system.
  • Bidrage til udvikling af ny markeds-it til håndtering af kunder som forretningsrepræsentant.
  • Opdatering af hjemmeside og udsendelse af beskeder til kunder og interessenter.
  • Andre driftsrelaterede opgaver.

Du indgår desuden i vores interne Front Office-vagtordning, hvor du forventes at have telefonisk vagt hver 3. uge uden for normal kontortid og i weekender.

I Energinet lægger vi vægt på kvalitet, og derfor skal du også sætte en ære i at udføre dine opgaver herefter og følge dine opgaver til dørs. Der vil være tale om en del rutineprægede opgaver og det stiller krav til dig om, at du skal kunne trives med dette. Samtidigt kan der være dage, hvor uventede situationer opstår eller nye hastende opgaver skal prioriteres, så derfor må du også være omstillingsparat.

Glæd dig til at blive en del af en organisation med et meningsfuldt formål, som med visionen ”Grøn energi for en bedre verden” arbejder for, at vi når i mål med den grønne omstilling. Vi er nysgerrige, åbne og vægter samarbejde og inddragelse højt, samtidig med at vi har stort fokus på løbende udvikling og læring. I tråd med vores værdier ”mod” og ”tillid” er Energinet en fleksibel arbejdsplads med stor mulighed for indflydelse på, hvor og hvornår du løser dine arbejdsopgaver i en god balance mellem egne ønsker og værdiskabelsen for Energinet.

Serviceminded kundekonsulent med flair for drift og IT

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har flere års erfaring med håndtering af store erhvervskunder - gerne fra forsyningssektoren. Din arbejdsdag er præget af dialog med mennesker med forskellige baggrunde, kultur og behov, som kræver gode kommunikationsevner både skriftligt og mundtligt samt lyst til at agere i et tværfagligt samarbejde. Da mange af vores kunder er udenlandske, foregår det meste af vores kommunikation udadtil på engelsk. Vi forventer derfor at du er flydende i både skriftlig og mundtlig engelsk. Vi står overfor udvikling af et nyt markeds-it-system til håndtering af vores kunder, og du får her en væsentlig rolle i at sikre, at løsningen understøtter vores kunders behov. Så en god it-forståelse og interesse for digitalisering er en fordel. Har du erfaring med agile arbejdsmetoder som fx Scrumban eller SAFe er det også en fordel.

Som person er du først og fremmest kundeorienteret og trives med at servicere store erhvervskunder samtidig med, at du arbejder struktureret med dine arbejdsopgaver og kan håndtere mange sideløbende opgaver i en travl og omskiftelig hverdag. Du er nysgerrig, udadvendt og opsøgende i dit samarbejde, ligesom du evner at kommunikere konstruktivt med kolleger og andre samarbejdspartnere.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med cv, karakterer og relevante bilag via linket ”send ansøgning”, så vi har den senest 19. oktober 2020. Vi forventer at holde samtaler 26. oktober 2020. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Clement Johan Ulrichsen på telefon 30 92 31 10. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.


Energinet Gas TSO A/S udvikler sammen med de danske gaslagre og distributionsselskaber gassystemet, så det er parat til morgendagens energiløsninger. Vi bygger nye rør til udlandet og arbejder på at gøre gassen grøn. Vi driver og vedligeholder det danske gastransmissionsnet og sikrer åben og lige adgang til gasnettet og gasmarkedet. Vi er et datterselskab i Energinet-koncernen, som varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og gas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vores kultur hænger tæt sammen med vores samfundsansvar, og vi arbejder aktivt med FN’s verdensmål omkring bæredygtig energi, klimaindsats, partnerskaber for handling samt industri, innovation og infrastruktur. Ved at vise vejen for grøn omstilling kan vi være med til at løse den globale klimaudfordring. Nye løsninger kræver, at vi evner at se problemstillinger fra mange vinkler, og derfor er mangfoldighed et nøgleord i vores kultur. Vi bestræber os på at lytte, involvere og dele vores viden. Med afsæt i værdierne mod og tillid lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Gem job

Energinet
Publiceret: 30. september 2020

Arbejdssted

Location Ballerup