Udviklere med am­bi­tio­ner og lyst til faglige ud­for­drin­ger

Er du en faglig skarp udvikler, der motiveres af høje kvalitetskrav og kan levere på dem? Vil du arbejde med moderne teknologier og udvikle it-løsninger, der er væsentlig for finansieringen af Danmark? Så har vi brug for dig! 

Vi udvikler en fremtidsparat og digital skatteforvaltning

Vi søger softwareudviklere, der har mod på at være med i et stort udviklingsprojekt, hvor du får en afgørende rolle i udvikling af nye it-systemer til den danske skatteforvaltning. Vi arbejder i et agilt setup og under SAFe rammeværket, hvor du bliver en del af et fullstack-team, der selvstændigt specificerer og udvikler features til den samlede løsning. Her er både interne medarbejdere og eksterne konsulenter, som arbejder sammen i teams. Stemningen er god mellem os, omgangstonen er uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode.

I jobbet vil du komme til at arbejde med et bredt udsnit af teknologier og værktøjer, fx Oracle Web Logic, Oracle DB, Java, Docker, Soap UI, Git, Github, SQL, SOAP, OIO, Jira og Confluence. Det vil derfor være en fordel med godt kendskab til nogle af disse.

Hvem er du?

Du er uddannet datalog, ingeniør, datamatiker eller har en anden relevant videregående uddannelse. Du har gerne et par års erfaring med softwareudvikling. Er fagligt velfunderet, engageret og vant til at arbejde med andre i teams, og at du kan samarbejde på tværs i organisationen.

Vi forventer at du:

  • Er en erfaren Java-udvikler
  • Er dygtig og kvalitetsbevidst, med en sund nysgerrighed
  • Har evnen til at lære hurtigt og er løsningsorienteret, forandringsparat/fleksibel
  • Har arbejdet med systemer/kodebaser af en vis størrelse/kompleksitet og hvor begreber som versionsstyring, faste udviklingscykler, strukturerede kode reviews, unittest er en del af hverdagen
  • Er god til at kommunikere på dansk - både i skrift og tale.

Hvad tilbyder vi?

Du bliver ansat i ICI-afdelingen, hvor vi laver inddrivelsessystemer og du indgår i en projektorganisation, hvor alle kompetencer samles med fokus på at løfte én fælles opgave. Vi er ambitiøse, ansvarlige og du får nogle professionelle og kvalitetsbevidste kollegaer med fokus på faglighed og skatteforvaltningens behov. Vi lægger vægt på videndeling, læring og at vi har det sjovt, når vi går på arbejde.

Vi vil sørge for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får varierende og udfordrende arbejdsopgaver samtidig med, at der i UFST er gode muligheder for kompetenceudvikling. UFST har desuden en velfungerende personaleforening med et spændende udvalg af klubber og aktiviteter, hvor vi som medarbejdere har mulighed for at netværke med hinanden uden for de vante rammer.

Ansøgning og ansættelse 

Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og evt. udtalelser via linket ”Søg jobbet” senest 15. november 2020. Vi holder samtaler løbende. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fungerende kontorchef Rasmus Morrison på tlf. 72 37 35 11.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Der kan indgå persontest og logiktest i forbindelse med rekrutteringsforløbet. 

Om Udviklings- og forenklingsstyrelsen 

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 9. oktober 2020

Arbejdssted

Location Frederiksberg