Mid­ler­ti­dig an­sæt­tel­se af ser­vi­ce­min­de­de og løs­nings­o­ri­en­te­re­de It-sup­por­te­re til Ser­vi­ce­de­sk i Søn­der­borg


Har du lyst og evnen til at være med til at gøre en forskel for ca. 29.000 ansatte i staten ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support? Har du et stort servicegen, og motiveres du af kontakt til mange mennesker i løbet af dagen? Så skal du søge jobbet i Statens It.

Vi søger nye kollegaer til vores kompetente og servicemindede team af medarbejdere i Servicedesk. Stillingen er tidsbegrænset til seks måneder med løbende ansættelser.

Om stillingen

Dit arbejde vil være centreret om én eller flere af følgende opgaver:

  • Yde faglig 1. level it-support pr. telefon, elektronisk og via chat
  • Modtage henvendelser fra kunder og registrere dem i Servicenow
  • Kommunikere tydeligt og klart med kunder - både telefonisk og skriftligt
  • Visitere, kvalificere og prioritere incidents og service requests
  • Yde on-site support på kundens lokation i forbindelse med projektopgaver.

Om dig

Vi ser gerne, at du har it-support uddannelsen eller lignende baggrund og erfaring. Derudover forestiller vi os, at du har kendskab til ITIL, Service Now eller andre ticket-systemer samt til support af Microsoft produkter herunder Windows, Office og lign.
Derudover forestiller vi os, at du har et veludviklet servicegen, og at du motiveres af kontakt med mange mennesker i løbet af en dag. Du bevarer roen og overblikket - også selvom dagen tager en anden drejning end først forventet.
Herudover kan du genkende dig selv i følgende:

  • Du kan lide at arbejde selvstændigt, men nyder at sparre med dine fagligt kompetente kollegaer
  • Du har flair for it, er engageret og løsningsorienteret
  • Du formår at betragte enhver kundekontakt eller opgave – stor som lille – med samme vigtighed
  • Du kommunikerer professionelt med vores kunder og giver dem en god serviceoplevelse
  • Du er positiv, fleksibel, stabil og udadvendt.

Om os

Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 16 ministerområder og deres 29.000 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi kan tilbyde en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og gode muligheder for faglig sparring.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og it-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forud­sæt­ning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse til niveauet hemmeligt.

Stillingen er tidsbegrænset til seks måneder og er en fuldtidsstilling på 37 timer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Din arbejdsplads vil være på vores kontor i Sønderborg.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte teamleder Janick Vorre på tlf. 72 31 10 29.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så send din ansøgning med CV og eventuelle eksamenspapirer og bilag via statens e-rekrut­terings system. Vi skal have din ansøgning senest mandag den 30. november 2020.

Vi forventer at afholde jobsamtaler løbende.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion og etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.

Gem job

Statens It
Publiceret: 16. november 2020

Arbejdssted

Location