Me­d­ar­bej­der til event ma­na­ge­ment i Statens It’s Service Operation Center

Er du en mødestabil medarbejder, der trives med skiftende arbejdstider og brænder du for event- og incidenthåndtering? Så skal du søge stillingen til Statens It’s Service Operation Center.

Statens It arbejder på at skabe fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre høj tværgående standard for it-service i staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.  

Om stillingen

Som en del af Service Operation Centers faste personale skal du proaktivt være med til at sikre en sikker og stabil drift samt højkundetilfredshed. Du bliver en del af overvågningsteamet og skal være god til at samarbejde med de teams og specialister, som skal agere på events fra vores overvågning. Derudover skal du kunne forstå, og se sammenhænge imellem de processer som Service Operation Center har ansvaret for.

Service Operation Center er et centralt omdrejningspunkt i Statens It. Udover overvågningsopgaven er Incident og Problem management også en kerneopgave i Driftscenteret. 

Service Operation Center er en del af Serviceområdet, som består af ca. 100 medarbejdere fordelt på 7 teams. Udgangspunktet for Serviceområdet er at levere den gode brugeroplevelser for de ca. 29.000 ansatte i Staten, som vi supporterer og udvikler i takt med resten af organisationen.

Det overordnede formål med Service Operation Center er desuden at sikre god og proaktiv kunde kommunikation under større hændelser. Derudover er det at udføre datadrevet analyse på tværs af centrale ITIL-processer samt proaktivt at hindre fejl i at opstå ved målrettet at følge op på fejl og alarmer.

Dine opgaver vil være at: 

  • Udføre daglige driftstjek på baggrund af driftsinstrukser, herunder skal du yde support til vores brugere, hvor du skal modtage og tage telefonisk kontakt
  • Håndtere central overvågning, udføre instrukser og eskalering af requests eller incidents på baggrund af alarmer. Derudover vil du skulle vurdere og gennemskue sammenhænge på baggrund af de forskellige overvågningsbilleder 
  • Skabe et samlet overblik over driftssituationen både på service, system og kundeniveau 
  • Målrette indsatsen (eskaleringen) så driftsforstyrrelser hurtigt og effektivt kan blive løst i Driftsorganisationen 
  • Skabe løbende forbedringer i håndtering af alarmer og driftsoverblik 
  • Opbygge viden og dokumentation så andelen af incidents, der oprettes på baggrund af alarmer, kan løses med det samme i Service Operation Center 
  • Sparre med de øvrige medarbejdere i teamet omkring trends og sammenhænge mellem events, incidents og problems 
  • Være med til at videreudvikle og automatisere event management-processen.

Om dig

Du er den helt rigtige til jobbet, hvis du har basisviden og erfaring med overvågning af en stor driftsplatform med mere end 29.000 brugere. Du har kendskab til Service Management og overvågningssystemer samt ITIL.

Yderligere har du en bred teknisk viden inden for infrastruktur og har et proces- og kundefokus, hvor du kan afgøre, hvad der i en given situation er vigtigt for helheden. Derudover vil du trives med at indgå i en 24/7 vagtturnus.

Som person er du: 

  • Selvstændig, opsøgende og har overblik med fokus på kvalitetsforbedringer, idet opgaven også omfatter løbende innovative forbedringer og opbygning af viden i Driftscenteret 
  • Samarbejdsorienteret, idet Service Operation Center har snitflader til mange teams i Statens It 
  • God til at kommunikere både mundtligt og skriftligt 
  • Vant til at arbejde under pres, og du er god til at bevare overblikket og holde hovedet koldt i pressede situationer 
  • Systematisk, opfølgende og vedholdende.

Om os

Vi tilbyder et job i en åben, uformel og dynamisk organisation, der er præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform. Du vil få mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner.  

Ansættelsesvilkår 

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansatte Organisationer - Det Statslige Område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten. 

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse via PET til graden HEMMELIG. 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Emma Ljungdahl på mail emma.ljungdahl@statens-it.dk eller tlf. 5210 8808.

Ansøgning

Har stillingen vækket din interesse, så send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via statens e-rekrutteringssystem senest den 2. december 2020 

Statens It opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Dette er et genopslag. 

Specialiseret it-drift i staten

Statens It er sat i verden for at levere bedre, billigere og mere sikker it-drift og service til den danske stat. Med fokus på tilgængelighed, stabilitet, effektivitet og informationssikkerhed servicerer Statens It's mange forskellige ministerier og deres brugere.  Vi er en organisation i hastig vækst, men er også en fleksibel og dynamisk arbejdsplads, der kender værdien af alle vores medarbejdere.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 18. november 2020

Arbejdssted

Location Ballerup