IT Asset Manager


I DSV er vi i gang med at styrke Life Cycle Management (LCM) for vores globale IT-løsninger i mere end 80 lande – løsninger, der tæller alt fra netværksudstyr til PC’er og servere. 

Kunne du tænke dig at drive disse LCM-processer?

Træd ind i denne nyoprettede stilling og bliv en del af en global transport- og logistikvirksomhed, hvor du får mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt.

Mød dit nye team

På vores hovedkontor i Hedehusene bliver du en del af Global IT Asset Management sammen med 20 kolleger. Her indgår du i vores Configuration Management-team, som er ansvarlig for vores Configuration Management Database (CMDB), som indeholder data på alle vores IT assets – fra software og PC’er til, servere, databaser og netværksudstyr til DSV’s afdelinger globalt.

Skab overblik over vores globale IT Assets i LCM-processen

Som vores nye IT Asset Manager bliver din opgave at sikre, at alle vores globale IT assets er en del af LCM-processen. Det betyder, at vi til alle tider skal have overblik over, hvornår supporten på vores udstyr og den dertilhørende software udløber, så vi altid er på forkant, og Global IT bedre kan budgettere og planlægge ud i fremtiden.

Det betyder, at du:

  • Opretter og implementerer LCM-processer, og du sørger for, at de bliver håndhævet
  • Indsamler data omkring vores IT assets, ift. hvornår de skal opdateres eller udskiftes, og du holder løbende dine kolleger informeret
  • Opsætter automatiseret kommunikation omkring LCM, så relevante IT stakeholders og kolleger automatisk får besked, når deres IT assets er ved at udløbe
  • Dokumenterer samtlige LCM-processer og workflows.

Få et stærkt bagland

Du bliver en del af en vinderorganisation med kompetente og dygtige kolleger, der hver dag stræber efter at gøre det lidt bedre end i går. Det betyder også, at vi arbejder tæt sammen, for vi ved, at vi kun lykkes i fællesskab.

Samtidig får du chancen for at gøre en forskel og sætte dit præg på vores organisation – for vi tror på, at vores medarbejdere kan udrette store ting, når de får tilliden og støtten til det. 

Du har indsigt i IT-processer og LCM

Som person har du gennemslagskraft, så du kan vise kolleger og stakeholders vigtigheden af at overholde supportdatoer og interne deadlines – på en venlig og imødekommende måde. Samtidig er du løsningsorienteret og trives med at arbejde på tværs af teams og afdelinger for at skabe det bedst mulige LCM-setup.

Derudover ser vi gerne, at du:

  • Har erfaring med LCM
  • Har forståelse for oprettelse af IT-processer samt implementering af workflows
  • Muligvis har erfaring med ITIL og/eller SQL – men det er ikke et krav
  • Taler og skriver både dansk og engelsk på højt niveau.

Kunne du tænke dig at vide mere? 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Senior Teamlead Tommy Falkenberg Bertelsen på 25 41 78 35. Vi behandler ansøgninger løbende, så send din ansøgning via linket hurtigst muligt.

DSV - Global Transport and Logistics

DSV leverer nogle af de allerbedste resultater inden for transport- og logistikbranchen. I driften såvel som alle øvrige funktioner arbejder 55.000 medarbejdere i mere end 80 lande dedikeret på at yde den bedst mulige service og skabe store kundeoplevelser. Hvis du har drive og talent og er klar til at tage ansvar, så giver vi dig muligheden for at udvikle dit potentiale og sætte fart på din karriere.

Læs mere på www.dk.dsv.com og www.dsv.com.

Gem job

DSV
Publiceret: 15. december 2020

Arbejdssted

Location Hedehusene