Statens It søger erfaren og ini­ti­a­tivrig Active Directory-profil


Vil du være en af vores nøgleressourcer, der skal være med til at udvikle vores Active Directory, som er blandt Danmarks største? Og vil du være med til at løfte nogle af vores mange spændende infrastrukturprojekter? Så er du måske vores nye kollega i Statens It’s Active Directory-gruppe.

Statens It drifter systemer for over 26.000 brugere i 16 forskellige ministerområder. Vi benytter en standardiseret klientplatform, hvor vores brugere får adgang til en række shared services og deres fagsystemer.

Om stillingen

Sammen med fem dygtige og entusiastiske kolleger udgør du Active Directory-gruppen, der er en del af Team AD, Exchange og Office365. Gruppen er et centralt omdrejningspunkt for drift og vedligeholdelse af Statens It’s Active Directory.

Dine opgaver vil primært bestå af arkitektur, projektarbejde og third level support af Statens It’s Active Directory-miljø og i nogen omfang daglige driftsopgaver. Du skal være med til at sikre drifts- og leverancesikkerheden samt en hurtig opfølgning på driftsforstyrrelser og produktionsstop i dagligdagen.

Du vil også skulle deltage i kundeprojekter som specialist og bistå med løsninger og leverancer. Som en af nøgleprofilerne bliver det også en af dine hovedopgaver at anvise fremtidens løsninger i dialog med vores kunder.

Om dig

Vi forventer, at du er en erfaren it-driftsmedarbejder i et overvejende Microsoft-miljø, og at du har stor erfaring med drift af Active Directory i større miljøer.

Derudover er/har du:

  • praktisk driftserfaring med Microsoft Active Directory og relaterede teknologier
  • erfaring med og flair for at implementere forandringsprojekter hos slutbrugerne
  • vant til at arbejde efter ITIL som rammeværktøj
  • erfaring med håndtering af PAM-løsninger, eller vil gerne have det
  • erfaring med IDentity Management systemer, eller ønsker at opnå det
  • kendskab til ServiceNow.

Du kommer til at agere i et spændingsfelt mellem både store og små opgaver. Du skal derfor være parat til at deltage i den daglige drift, men du fungerer også godt i selvkørende projekter.

En stor del af dit arbejde omfatter en jævnlig og tæt kontakt til kunder, kolleger og samarbejdspartnere. Derfor er det vigtigt, at du er serviceminded, struktureret, ansvarlig, kommunikerende og har gode samarbejdsevner.

Du kommer til at arbejde med et fagområde i hastig udvikling, og vi ser det som en styrke, hvis du er nysgerrig og har lyst og evner til løbende at udvide din faglige horisont.  

Om os

Statens It skaber fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi driver it-omkostningerne ned ved at samle driften af mange ministeriers it og høste stordriftsfordelene ved at sammenlægge og standardisere systemer. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj tværgående standard for it-service i staten.

Vi er en åben og dynamisk arbejdsplads med masser af muligheder for både faglig og personlig udvikling. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Faglig sparring er også en fast del af hverdagen i Team AD, Exchange og Office365, som består af 20 medarbejdere. Her vil du få mulighed for at sparre med og lære af nogle de dygtigste fageksperter inden for deres felt. Selvom de påstår, at de har den dårligste humor i hele Statens It, er de et af de teams, der scorer højest på den årlige medarbejdertilfredshedsmåling.

Der bliver til tider løbet stærkt, men tonen er altid venlig, jovial og munter.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ved ansættelse skal du fremvise en straffeattest.

Det er en forudsætning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse på højt niveau via PET.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Per Reider Meinertsen på tlf.: 72 31 15 19.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 15. januar 2021.

Vi behandler ansøgningerne og indkalder kandidater til samtale løbende, så send meget gerne din ansøgning allerede i dag.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

Gem job

Statens It
Publiceret: 15. december 2020

Arbejdssted

Location Ballerup