Digital Product Owner

Vil du bruge dine kompetencer inden for digital produktudvikling til at hjælpe dem, der hjælper de udsatte i Danmark? Så er jobbet som Product Owner i KMD Nexus måske noget for dig.

Om os

KMD Nexus er opstået ved opkøb af en succesfuld startup og efterfølgende massive investeringer, som har sikret et stærkt digitalt produkt, der er markedsledende inden for sit område og i fortsat vækst.

Du bliver en del af produktteamet, hvor dine kollegaer bl.a. vil tælle 12 andre dygtige og engagerede Product Owners med brede kompetencer inden for produktudvikling – herunder bl.a. analyse, UX og projektledelse. Derudover vil du arbejde tæt sammen med vores UI-designer samt vores team af Product Managers, som varetager den kommercielle del af produktudviklingen. Du får med andre ord mange at sparre med; mange at lære af; og mange at give din viden videre til.

I teamet er der et godt socialt sammenhold. Gennemsnitsalderen er lidt over 35 og kønsfordelingen er 50-50.

Selvom vi er en af landets største it-virksomheder, er vi ikke tunge på processer, og du vil få rig lejlighed til at få indflydelse og ansvar – lige så meget du kan bære, hverken mere eller mindre.

Vi forventer selvfølgelig, at alle bidrager og går til opgaven med stort engagement, men samtidig er det afgørende for os, at der er en god balance mellem privat- og arbejdsliv – herunder fleksibilitet i planlægningen af din arbejdsdag samt mulighed for ind i mellem at arbejde hjemmefra. Lige for tiden foregår alle dage hjemmefra, men vi sørger for at tale meget sammen og arbejde sammen om opgaverne, så ingen føler, de sidder alene.

Dine opgaver

Det produkt du kommer til at arbejde med er webbaseret og anvendes af mange tusinde medarbejdere inden for sundheds- og socialområdet hver dag. Du vil som udgangspunkt arbejde med mange forskellige dele af produktet, så brugeren kan være alt fra en sygeplejerske til en økonomimedarbejder. Du vil være med til at gøre brugernes hverdag lettere ved at skabe et produkt, som løser deres behov på en simpel og brugervenlig måde.

Ved udviklingen af en ny feature består dine opgaver blandt andet i:

  • Afklaring af brugernes behov – fx gennem referencegruppemøde, kundebesøg mv.
  • Analyse af hvordan vi bedst løser behovene under hensyntagen til det eksisterende produkt
  • Design og beskrivelse af løsningen – fx i form af user stories og mock-ups
  • Løbende samarbejde med et team af udviklere
  • Test af at funktionaliteten virker som forventet
  • Kommunikation af løsningen - i form af manualer og lignende

Målet er at løse brugernes reelle behov på en simpel, konsistent og brugervenlig måde. Selvfølgelig i en høj kvalitet og med så lave omkostninger som muligt. Alt sammen for at hjælpe dem, der hjælper de udsatte i Danmark.

Om dig

For at få succes i jobbet er det afgørende at du:

  • Er analytisk stærk, så du kan gennemskue komplekse problemstillinger 
  • Tager ansvar og løber med bolden
  • Sikrer at der også er styr på detaljerne og ikke lader noget falde mellem to stole
  • Har en videregående uddannelse med gode resultater fra fx DTU, ITU, CBS eller lignende
  • Kommunikerer ubesværet på både dansk og engelsk i skrift og tale

Derudover er det en fordel, hvis du:

  • Har 3-5 års erfaring fra en lignende stilling
  • Har en vis teknisk indsigt og forståelse for data/datamodeller
  • Har teoretisk viden og praktisk erfaring inden for UX
  • Er vant til at arbejde i et agilt setup og tænke MVP

Vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat – så hold dig ikke tilbage, hvis du mener, at det er dig!

Vil du vide mere?

Hvis du har uddybende spørgsmål, så kontakt Head of Product Team, Lasse Kajberg, på 21 48 38 92 inden 18. december eller efter 4. januar.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 18. december 2020

Arbejdssted

Location Ballerup