For­ret­nings­kon­su­lent / Product Owner til NEM For­sik­rings IT-afdeling


Vi søger en kollega, som brænder for digitalisering og kan hjælpe os med at videreudvikle vores kernesystem INPAS, så det også fremadrettet kan understøtte vores forretning og digitaliseringsønsker.

Du bliver en del af NEM Forsikrings IT-afdeling, som har ansvaret for digitalisering rettet mod både medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere. I afdelingen beskæftiger vi os med alle dele af udviklingsprocessen – fra idé til implementering. Du skal derfor trives i et alsidigt job og motiveres af at få bolden i mål.

Hvad tilbyder vi?

Du vil få en central rolle i udviklingen af vores kernesystem INPAS, som udvikles in-house. Her bliver du bindeleddet mellem forretningens ønsker/behov og IT-understøttelsen heraf, hvorfor du kommer til at arbejde sammen med kollegaer, der er specialister på deres område. Derudover vil du samarbejde tæt med vores leverandører og samarbejdspartnere.

Dine ansvarsområder vil overordnet set være:

  • At forstå og beskrive forretningens behov – som også kan være forankret i lov- og sektorkrav.
  • Finde løsninger på komplekse forretningsmæssige problemstillinger.
  • Oversætte high-level krav til konkrete og veldefinerede user stories.
  • At sikre at løsninger passer ind i den overordnede vision og dermed have de langsigtede briller på.
  • At koordinere og bringe udviklingsprojekter sikkert i mål i samarbejde med kollegaer, interessenter og leverandører.

Det er essentielt, at du trives med en varierende arbejdsdag og motiveres af både at forstå tingene ned i detaljen og samtidig evner at operere og kommunikere på et højere abstraktionsniveau. Du bliver ansvarlig gennem hele udviklingsprocessen og vil derfor beskæftige dig med både idégenerering, procesforståelse og implementering.

NEM Forsikrings IT-afdeling sidder samlet i et stort, fælles kontor i Skanderborg, hvor vi hjælper hinanden, deler viden og erfaringer i en travl hverdag. Du vil derudover som Product Owner være en del af vores udviklingsteam, som har kontor i Høje Taastrup. Vi styrer og prioriterer vores opgaver og indsatser ud fra agile principper, med fokus på løbende forbedringer og hyppige leverancer.

Hvad forventer vi?

Vi forestiller os, at:

  • Du har erfaring fra spændingsfeltet mellem IT og forretning og gerne en relevant uddannelse indenfor dette.
  • Du har erfaring med udvikling af kernesystemer og kan drive en proces fra idé til løsning.
  • Du har erfaring med agile udviklingsmetoder og gerne erfaring som Product Owner.
  • Du ser muligheder og er nysgerrig efter at forstå både forretningsbehov og udviklingsmæssige løsninger.
  • Du er analytisk i din tilgang til problemstillinger og har fokus på den simple løsning.
  • Du er udadvendt og en stærk kommunikatør.
  • Du, ligesom vi, ønsker at levere ambitiøse digitale løsninger til vores forretning, samarbejdspartnere og kunder.

Hvordan søger du stillingen?

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt Mette Skylvad på tlf. 3139 3189 eller msk@nemforsikring.dk.

Stillingen søges via JobMatch, som du tilgår via linket "Søg jobbet her" nederst på siden.

Vi gennemgår ansøgningerne løbende, så send gerne din ansøgning allerede i dag.

Du kan se mere om NEM Forsikring på www.nemforsikring.dk.

Gem job

NEM Forsikring
Publiceret: 12. januar 2021

Arbejdssted

Location Skanderborg