AML Business Con­sul­tant


Vores kunder efterspørger hjælp på AML-området. Derfor søger Banking Services (del af Digital Self-Service Solutions, Communications og Banking Services) en ny stærk ressource til at være med til at videreudvikle AML Services. Vi er i etableringsfasen, og de første pilotcases er klar til implementering

AML services skal bygges op over tid. Vi søger dig, som vil gå forrest på denne nye spændende rejse, og som vil være med til at sikre, at vores pengeinstitutter lever op til de høje krav i forhold til anti-hvidvask. Du skal have erfaring fra et pengeinstitut, og meget gerne med stor erfaring med SDC-systemer, herunder Kerne Systemet.

Som AML Business Consultant får du et udfordrende job, med at sikre analyse, opsætning, mapning og vedligeholdelse, samt kortlægning og optimering af processer og arbejdsgange hos vores pengeinstitutter.

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med et AML-team, det øvrige Banking Service Team på SDC, Pengeinstitutterne samt flere områder i organisationen, så du får en stor berøringsflade og bliver nøglemedarbejder i vores nye Service.

Dine opgaver bliver blandt andet:

  • Teknisk support, opbygning og faglig sparring med kunder
  • Opbygning af nødvendige analyseværktøjer i samarbejde med øvrigt team
  • Drive og facilitere kortlægningsforløb i pengeinstitutterne
  • Udvikle arbejdsgange
  • Udarbejde procedurer og understøtte implementering
  • Varetage den løbende overvågning af PI-set up
  • Proaktivt deltage i kontinuerlige forbedringsaktiviteter
  • Løbende dialog med Banking Services Teamet, AML-teamet og kunder

Hvem er vi i Banking Services teamet?

Vi er 21 kolleger, der hjælper vores pengeinstitutter med at løse forskellige opgaver, som procesoptimering, procesbeskrivelser, rapportering og systemhåndtering. Vores opgave er at understøtte en effektiv drift med optimal brug af de digitale værktøjer. Vi arbejder ud fra hele landet, så geografisk skal du ikke nødvendigvis sidde på vores hovedkontor i Ballerup.

I din hverdag kommer du til at sparre med og rådgive både kunder og kollegaer. Det kræver derfor, at du har en god gennemslagskraft og fremstår troværdig, samtidig med, at du kan formidle problemstillinger. Du er selvstændig og pragmatisk i din tilgang til opgaverne, så du ikke blot udfører dine opgaver, men også rådgiver og tilfører værdi til organisationerne ved at se nye muligheder.

Vi forestiller os, at du:

  • Har stort kendskab og viden om SDC’s Kernesystem og SAS- AML-løsning
  • Arbejder selvstændigt, ansvarsbevidst og effektivt med høj kvalitet, men sætter også pris på holdspillet
  • Er analytisk stærk og kan se sammenhænge, når det hele bliver lidt komplekst
  • Er struktureret anlagt, tænker langsigtet og i detaljer
  • Nyder kunderelationen og formår at bevare den
  • Bevarer roen i stressede situationer og bidrager ind med godt humør i teamet

Alt det praktiske

Er du blevet nysgerrig på at høre mere om denne nye spændende rolle og SDC, er du velkommen til at kontakte Frank B. Andersen på 22 39 61 06 eller Trine Tvildal 23 41 59 84. Vi ser frem til at modtage dit cv med et kort motiverende cover letter. Vi indkalder løbende til samtale, så tøv ikke med at søge. For nuværende vil samtaler foregå virtuelt.

Vi opfordrer alle uanset personlig baggrund til at ansøge, da vi finder mangfoldigheden som værende en styrke som bidrager til vores fælles succes.

Ansøgningsfrist: 19. februar 2021.

Gem job

SDC A/S
Publiceret: 25. januar 2021

Arbejdssted

Location Ballerup