Business Spe­ci­a­list

Vi søger en Business Specialist til digitaliseringsprojekter med KMD WorkZone – er det dig?

Om os

KMD WorkZone har de seneste år haft en betydelig vækst inden for digitalisering af den offentlige sektor i Danmark, og vi vil med denne indsats styrke vores kompetencer til procesanalyse, implementering og rådgivning af vores kunder. Potentialet er stort, og vi søger derfor en Business Specialist, der kan sikre os en endnu større tilstedeværelse hos vores eksisterende kunder og samtidig opbygge vores fundament til at understøtte vores internationaliseringsstrategi.

I rollen som Business Specialist vil du arbejde tæt sammen med vores kunder og medvirke til at udvide den indflydelse og forretning som vi i dag har hos disse kunder. Du vil indgå i et team af erfarne konsulenter i et forretningsområde som er under udvikling og opbygning, hvor du får en enestående chance for både at påvirke vores udvikling og strategi samt vokse fagligt og personligt med de mange spændende opgaver og udviklingsmuligheder.

Om rollen

Som Business Specialist bliver din primære rolle at analysere og forstå de opgaver, arbejdsgange og udfordringer, som vores kunder står overfor i deres daglige arbejde med sager, samt hvordan KMD WorkZone med vores løsninger understøtter deres forretning.

Dine primære arbejdsopgaver bliver:

  • Analyse af kundens nuværende forretning, systemanvendelse, processer og sagsaktiviteter
  • Udarbejdelse af løsningsdesign, konfiguration og kvalitetssikring/kundetest
  • Rådgivning om tiltag til effektiv understøttelse af kundens forretningen gennem digitaliserings- og effektiviseringstiltag
  • Træning og organisatorisk forankring af vores løsninger hos kunderne
  • Mindre projektledelsesopgaver og facilitering af workshops med kunder
  • Bistå i presales- og udbudsarbejde, inspirationsmøder og produktdemoer
  • Gå i dybden med KMD WorkZone produkterne og bidrage til den interne produktudvikling.

Du certificeres i KMD WorkZone, så du forstår produkterne og kan have en dialog med kunder omkring bedst mulig systemanvendelse. Vores erfarne konsulenter står naturligvis altid klar til at støtte dig og dele deres erfaringer med dig.

Din fornemste opgave bliver at sikre, at KMD WorkZones kunder får den maksimale værdi af den løsning, de har investeret i og implementeret i deres forretning. Er der f.eks. funktionalitet i løsningen, som de slet ikke bruger i dag eller er der arbejdsgange, som kan gøres mere smidige/effektive gennem digitalisering – så er det din opgave at hjælpe kunderne til at realisere de potentielle gevinster, som de ikke har set eller opnået endnu. Det er vigtigt, at du kan bringe input og nye ideer med hjem fra kunder, så vi sikrer at det bliver formidlet til vores udviklingsafdeling og kan indplaceres i KMD WorkZones Product Roadmap.

Om dig

Der er flere indgange til stillingen. Du kan enten være erfaren indenfor en lignende stilling eller du kan være nyuddannet fra minimum en mellemlang videregående uddannelse i et felt som er relateret til IT, projektledelse eller lignende.

Vi forventer, at du er:

  • Interesseret i IT og kan at se muligheder i digitalisering
  • Forudseende og har en indsigt i hvorledes IT kan anvendes til at understøtte arbejdsgange
  • Analytisk tænkende med en struktureret arbejdsform
  • Positiv og imødekommende i din relation med kunderne
  • Stærk til at formidle komplekse budskaber på enkel vis
  • Vant til at tage lederskab og ansvar for opgaver
  • Kreativt tænkende og er idégenererende og løsningsorienteret
  • Selvkørende, engageret og resultatorienteret
  • I stand til at håndtere mange parallelle aktiviteter under tidsmæssigt pres
  • Vellidt ude hos vore kunder og at du trives med konsulentarbejde.

Relevant arbejdserfaring er et plus, typisk opnået fra en større IT-virksomhed eller inden for staten, eller hvis din karrierevej har bibragt dig de efterspurgte kompetencer ad anden vej. Specifik erfaring med implementering af it-løsninger i kategorien Enterprise Content Management, Information Management eller sags- og dokumenthåndteringsløsninger (ESDH) er et yderligere plus.

Din profil er kendetegnet ved at være udpræget kundeorienteret og helhedsorienteret og du formår at bygge bro mellem teknik og forretning. Personligt er du ambitiøs og dedikeret til dine opgaver og dit ansvar. Du har et højt energiniveau og gennemslagskraft og du kan lide at have indflydelse og få implementeret dine tiltag.

Vil du vide mere?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen, så kontakt Teamchef Mia Elvius på telefon 44605880.

Vi afholder løbende samtaler, så skynd dig at sende din ansøgning afsted.

Ansøgningsfrist på stillingen er d. 18. januar 2021.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 23. december 2020

Arbejdssted

Location Ballerup