Erfaren UX-rådgiver til komplekse digitale løsninger

Kunne du tænke dig at være med til at sikre de gode brugeroplevelser i et af Danmarks mest komplekse IT- og transformationsprogrammer? Vi søger en UX-profil, med minimum tre - fem års erfaring, til vores UX-team i Toldprogrammet EUTK.

Vil du være med til at sikre, at kunde- og brugerfokus er en central del af vores udviklings- og implementeringsarbejde, og vil du i samarbejde med resten af UX-teamet udvikle ”best practice” for inddragelse og UX i udviklingen af fremtidens datadrevne og digitale toldvæsen? Så send os din ansøgning og bliv en del af Toldprogrammet (EUTK) i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen - et af de største IT-transformationsprogrammer i Danmark.

Vi tilbyder en spændende og travl arbejdsplads med politisk opmærksomhed, hvor du får muligheden for at sætte dit eget præg. Sammen med dygtige kolleger skal du være med til at implementere den nye EU-toldlovgivning, der medfører væsentlige ændringer både for erhvervslivet og i Toldstyrelsen i Danmark, herunder udskiftning af hovedparten af den samlede IT-portefølje på toldområdet.

Bliv en del af Kontoret for Procesudvikling & Product Management EUTK

Du bliver ansat i UX-teamet i kontoret Procesudvikling og Product Management EUTK, hvor dine kolleger kommer med mange forskellige uddannelser og erhvervsmæssige baggrunde.

Sammen med UX-teamet er du med til at sikre, at vi leverer løsninger, der skaber værdi for brugerne. Vi arbejder med et svært område og komplekse IT-systemer, så det er UX med høj nørde- og udfordringsfaktor, hvor fokus er på at skabe effektive arbejdsgange og knap så meget på design og kreative løsninger.

I din hverdag er du koblet tæt til et af vores agile udviklingsteams (vi arbejder med SAFE). Dine primære opgaver bliver at:

  • indgå i det løbende udviklings- og implementeringsarbejde, hvorfor det vil være vigtigt. at du har erfaring med at tænke UX-aktiviteter sammen med agil udvikling.
  • drive og koordinere iværksættelsen og gennemførelsen af UX-aktiviteter i de enkelte projekter. Du skal håndtere en meget bred målgruppe og arbejde med løsninger af høj kompleksitet.
  • afdække bruger- og forretningsbehov. Du får ansvar for at forstå og omsætte bruger- og forretningsbehov til konkrete digitale løsninger og meningsfulde brugergrænseflader.
  • forestå løbende test og valideringsindsatser i forhold til fastlagte krav. Du sikrer efterlevelse af vores UX-strategi, designprincipper m.m.

Om dig

Du har minimum 3-5 års erfaring med UX og gerne fra en større organisation med et komplekst IT-landskab. Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund fx cand.it.

Du arbejder godt sammen med mange forskellige fagligheder og forstår at indgå kompromisser samtidig med, at du kæmper for at skabe den gode brugeroplevelse og være ’brugernes stemme’.

Det er vigtigt, at du har fingeren på pulsen i forhold til UX og har en solid værktøjskasse, når det kommer til udviklings-, test- og inddragelsesaktiviteter.

Du kan lide høj kompleksitet og er drevet af at tage ansvar samt at få ting til at lykkes. Du er desuden god til at formulere dig skriftligt og mundtligt på både dansk og engelsk.

Hvorfor skal du vælge os?

Vi tilbyder en spændende og travl arbejdsplads med stor, politisk opmærksomhed og med mange berøringsflader i både Udviklings- og Forenklingsstyrelsen samt i de andre styrelser i Skatteministeriets koncern. Du får mulighed for at sætte dit eget præg på opgaverne og skabe udvikling i forskelligartede projekter og UX-discipliner. Vores opgaver er svære, så vi kan love, at du bliver fagligt udfordret. 

Toldprogrammet

I Toldprogrammet er vi pt. ca. 220 medarbejdere, herunder både interne medarbejdere og eksterne konsulenter. Vi har forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, stor aldersspredning fra nyuddannede til kolleger med mere end 30 års erhvervserfaring, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os og vi har en god og uformel omgangstone. Som medarbejder i Toldprogrammet kan du bl.a. glæde dig til vores ”Social Crew”, der arrangerer løbeklub og fredagsbar m.m.

Ansøgning og kontakt 

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 20. januar 2021. Vi gør opmærksom på, at der er tale om et genopslag. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte UX Lead, Rune Mejlvang, på tlf. 72 37 68 41 eller kontorchef for Procesudvikling og Product Management EUTK, Jonas Christensen, på 72 38 93 19.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle IT-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens eksisterende IT-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har. 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os. 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel. 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske. 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 6. januar 2021

Arbejdssted

Location Frederiksberg