System­kon­su­lent søges til Koncern It i Ud­læn­din­ge- og In­te­gra­tions­mi­ni­ste­ri­et

Departementet søger en systemkonsulent, der har forretningsindsigt, teknisk forståelse, øje for effektivisering, og som kan bidrage til en sikker og effektiv systemforvaltning af en række centrale it-løsninger på udlændingeområdet.

Lidt om alt det vi tilbyder

Du vil som systemkonsulent i Koncern It skulle varetage den daglige styring og vedligeholdelse af flere af Udlændinge- og Integrationsministeriets systemer. Du skal løse opgaver fra 3rd line support til implementeringen af ny funktionalitet på de enkelte systemer, fra gennemgang og/eller udarbejdelse af kravspecifikationer til at sikre at ny-implementerede løsninger sættes forsvarligt i drift.

Vi søger en profil, der kan sætte sig ind i både tekniske og forretningsmæssige problemstillinger og formidle disse mellem bl.a. teknikere, forretning og beslutningstagere. Forvaltningen foregår på tværs af fag-, forretnings- og systemgrænser, og det er derfor vigtigt, at du kan arbejde struktureret og inden for fastlagte processer, samtidigt med at du har en god forretningsforståelse.

Dine primære arbejdsopgaver er:

  • at yde intern og ekstern support af de systemer, du får ansvar for
  • kvalificering og implementering af ny funktionalitet eller tilpasninger til løsninger
  • opdatering og kvalitetssikring af dokumentation af systemerne og deres ændringer
  • at bidrage til at optimere løsninger blandt andet med fokus på brugervenlighed og performance
  • at prioritere opgaver inden for egne systemområder og deltage i tværgående prioritering på tværs af systemområder
  • at sikre, at dine systemer lever op til processer, retningslinjer og best practice inden for bl.a. sikkerhed, arkitektur, change management m.v.
  • at deltage som specialist på dit område i it-projekter

Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi lægger vægt på videndeling og en åben og konstruktiv dialog – meget gerne præget af humor. Du får i Koncern It 70 engagerede kollegaer med forskellige erfaringer, uddannelser, perspektiver og opgaver. I Systemforvaltningen er vi 24 kollegaer med forskellige baggrunde og profiler - og der er ofte samarbejde med både de andre enheder i Koncern It, eksterne leverandører og vores kunder.

Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør, som har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører.

Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv. Vi tilbyder en stilling på 37 timer ugentligt med fleksible arbejdstider og attraktiv løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Du får gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Derudover vil du blive tilbudt eventuel relevant efteruddannelse og certificeringer.

Vores forventninger til dig

Du har en relevant uddannelsesmæssig it-teknisk baggrund eller en akademisk uddannelse. Det er en fordel, hvis du har mere end 2 års erfaring med enten digital understøttelse af forretningsprocesser eller erfaring fra en tilsvarende stilling. Du skal kunne se det brede perspektiv i en løsning, uden at alle detaljer nødvendigvis er plads. Du kan igennem din erfaring trække på en god it-basis viden, så du ikke føler dig på glat is, når du står imellem hardcore it-folk og forretningen.

Vi forventer desuden, at du besidder flere af følgende kompetencer:

  • forståelse for vigtigheden i at dokumentere de løsninger, du arbejder med
  • gode kommunikative og diplomatiske kompetencer
  • erfaring i at arbejde med eksterne leverandører
  • erfaring i at arbejde med it-løsninger og de bagvedliggende it-driftsopgaver som datasikring, opdateringer og test
  • gode analytiske evner og en struktureret og proaktiv tilgang til opgaver
  • gode formuleringsevner 

Yderligere information

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Du skal opnå sikkerhedsgodkendelse til ”HEMMELIGT” for at arbejde i denne stilling, og opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte chef for systemforvaltningen Kasper Kegel på telefonnummer 61 98 35 30 eller på e-mail kvk@uim.dk.

Søg stillingen

Klik på knappen nederst på siden og upload din ansøgning, eksamensbevis m.v. senest onsdag den 20. januar 2021, kl. 12.00.

Vi forventer at holde samtaler fredag den 22. januar 2021.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Ansøgningsfrist:

20-01-2021

Arbejdstid:

Fuldtid

Arbejdssted:

Adelgade 11-13
1304 København K

Hjemmeside:

www.uim.dk


Læs hvad medarbejderne synes om at arbejde hos os. 

Gem job

Udlændinge- Og Integrationsministeriet
Publiceret: 7. januar 2021

Arbejdssted

Location København