Teamleder til statens ERP-løsning


Vi søger en engageret teamleder, der med sans for både løsningsarkitektur og fremtidens økonomifunktion kan stå i spidsen for både systemforvaltning og videreudvikling af statens ERP-løsning, herunder fortsat sikre en høj brugertilfredshed blandt vores ca. 400 kunder og tilsvarende ca. 20.000 brugere.

Kan du lede det team, som aktuelt står for den samlede systemforvaltning af Navision Stat og samtidigt forberede for eventuelt skifte til nyt ERP-system?

Navision Stat teamet

Teamet varetager den samlede vedligeholdelsesopgave bestående af level 2 support, visitering af incidents og changes, udarbejdelse af kravspecifikationer og testscripts, programmering, systemtest, regressionstest, dokumentation og installationsscripts med tilhørende vejledninger.

Navision Stat vedligeholdes med udgangspunkt i et agilt setup, hvor der frigives nye opdateringer på månedsbasis. Teamet arbejder løbende med øget automatisering i DevOps-regi, herunder testautomatisering og RPA-understøttelse af interne processer.

Parallelt med den eksisterende systemforvaltning af den aktuelle løsning, pågår der aktuelt en afklaring af, hvorvidt det, ud fra en forretningsmæssig synsvinkel, kan give mening at udskifte Navision Stat med en anden ERP-løsning. En ny ERP-løsning vil i højere grad fokusere på en værdiskabende præsentation af data og en øget effektivisering af de transaktionstunge processer i økonomifunktionen, teknologisk understøttet af både regelbaseret automatisering og AI (Kunstig intelligens).

Du kan læse mere om den aktuelle løsning her.

Om dig

For at lykkes i stillingen skal du brænde for at skabe gode rammer for økonomistyring i staten, herunder en løbende øget digitalisering og automatisering af processer samt en bedre udnyttelse og præsentation af data. Du skal besidde gode lederegenskaber – både i rollen som faglig leder og som personaleleder.

Som teamleder forventer vi, at du har erfaring med og/eller lyst til personaleledelse, og at du:

  • kan yde ledelsesmæssig støtte til større projekter, opgaver og analyser
  • er god til at håndtere interessenter og inddrage interne og eksterne samarbejdspartnere, når relevant
  • har god sans for driftsstyring og respekt for stabil drift som første prioritet
  • kan varetage leverandørstyring med sikker hånd
  • har høj eksekveringsevne og et stort drive
  • kan varetage de relaterede administrative opgaver, herunder økonomiopfølgning, fakturahåndtering m.v.

Dine kompetencer

Vi søger en generalistprofil med flair for økonomistyring og digitalisering, hvorfor du kan have forskellige indgange til dette job. Du forventes at have en uddannelse på kandidatniveau. Dertil har du et godt kendskab til den offentlige sektor samt erfaring og/eller nysgerrighed i forhold til it-understøttelse af økonomiadministrative processer.

Du kan sparre med både analytikere, programmører, konsulenter, projektledere og projektdeltagere samt har et godt blik for både gevinstrealisering og risici. Du har selv skarpe analytiske kompetencer samt gode kommunikative egenskaber i skrift og tale. Du har et godt blik for detaljen og den kontinuerlige kvalitets- og effektivitetsforbedringer. Med andre ord evner du at gå i dybden uden at tabe overblikket.

Du er et stærkt projektmenneske med blik for den overordnede projektledelse samt projektrisici og faldgruber. Men du er også et driftsmenneske, der brænder for at fastholde en høj kvalitet, og som evner at skabe rammerne for en stærk driftsorganisation.

Du formår at engagere dine medarbejdere og sikrer dermed, at teamet leverer de gode resultater til vores kunder.

Som person er du nysgerrig, humoristisk og har en empatisk og rolig tilgang til medarbejdere og kollegaer – også når det strammer til.

Om os

Du ansættes i kontoret Økonomisystemer, som varetager systemforvaltning og videreudvikling af en lang række systemer til understøttelse af de økonomiadministrative processer hos statslige og selvejende statslige institutioner.

Kontoret indgår i Økonomistyrelsens Center for Systemer, som driver et sammenhængende sæt af digitale datadrevne services, der understøtter god ledelse og økonomistyring i staten.

Vores mission er at understøtte alle administrative hovedprocesser digitalt, så medarbejdere og ledere i de statslige institutioner kan løse deres opgaver enkelt, effektivt og værdiskabende.

I kontoret Økonomisystemer lægger vi vægt på en uformel og uhøjtidelig omgangstone samtidig med, at vi har fokus på at skabe resultater og løsninger af høj kvalitet. Vi passer på hinanden og tror på, at samarbejde og fælles opgaveløsning er forudsætningen for at nå i mål. Læs mere om systemcentret og kontor for Økonomisystemer her.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomst for akademikere i staten.

Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1017 København K.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Sikkerhedsgodkendelse

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.  

Yderligere oplysninger

Tiltrædelse er hurtigst muligt.

Hvis du vil vide mere om Økonomistyrelsen eller stillingen er du velkommen til at kontakte kontorchef Carina Sørensen på telefon 20 69 30 40 eller e-mail cps@oes.dk.

Vi gør opmærksom på, at stillingsopslaget er et genopslag.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest tirsdag den 26. januar 2021.

Vi forventer at holde samtaler fra uge 4.

Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.

Gem job

Økonomistyrelsen
Publiceret: 7. januar 2021

Arbejdssted

Location København