Stra­te­gi­ske løs­nings­ar­ki­tek­ter, der vil skabe politiets frem­ti­di­ge IT-løsninger


Har du lyst til at bruge dine kompetencer til udvikling af it-løsninger til gavn for politiet? Så kom med på en spændende rejse i Koncern IT.

Et udfordrende og spændende job

Som løsningsarkitekt arbejder du med udviklingen af nye IT-løsninger og infrastrukturen. Du har end to end ansvaret for den samlede arkitektur i udviklingsprojekterne og skal herigennem sikre løsningsdesign og infrastrukturen i en række løsninger. Din opgave er at sikre sammenhæng i IT-infrastrukturen i eksisterende og nye løsninger. Eksempler på projekter, hvor vi har defineret og designet den overordnede arkitektur, er bl.a. automatisk nummerpladegenkendelse, grænsekontrol og apps til understøttelse af politiets arbejde.

Dine opgaver er en udfordrende kombination af kendte, spændende og unikke løsninger, som skræddersys til at understøtte digitaliseringen af politiets arbejde samt kommunikationen med borgerne. Du arbejder primært med:

  • Koordinering af den tværgående arkitekturindsats i projekterne
  • Sikring af den enkelte løsning, så den bliver tænkt ind i en helhedsorienteret arkitekturmæssig sammenhæng på tværs af den samlede IT-infrastruktur
  • Udarbejdelse af tekniske inputs til kravspecifikationer og udbudsmateriale
  • Udarbejdelse af tekniske løsningsdesigns og dokumentation
  • Rådgivning om IT-arkitektur og tekniske løsninger i projekter og som input i forhold til ledelsen

Ydermere arbejder du dagligt med at tænke it-arkitektur ind i forhold til en større strategisk og taktisk sammenhæng, og mestrer samtidig at være konkret og tage aktiv del i teknisk arkitekturdesign samt dokumentation af løsninger fra ”fødsel til driftssætning”.

Du indgår i et team bestående af 13 højt kvalificerede og engagerede medarbejdere i sektionen for IT-arkitektur i Center for Udvikling. I sektionen vægter vi humor, kvalitet og faglig udvikling højt i hverdagen. Vi har en stor kontaktflade til hele politiet og et tæt samarbejde med hele it-organisationen, hvilket sikrer, at vi kan bygge professionelle og værdiskabende løsninger.

Du ved meget om IT-arkitektur og -infrastruktur og kan formidle det

Du har en relevant videregående uddannelse inden for it og grundlæggende erfaring med fysisk og virtuel infrastruktur såsom netværk, backup og virtualisering. Vi forestiller os, at du har et par års erhvervserfaring fra en lignende stilling.

Det er en fordel, hvis du har stærke kompetencer inden for IT-arkitektur – herunder design og dokumentation. Det er ligeledes en fordel, hvis du har erfaring og viden om Microsoft- platformen. I forbindelse med dokumentation, skal du være skarp til at udarbejde udbudsmateriale, kravspecifikationer samt løsningsbeskrivelser. Vi forventer, at du taler og skriver flydende dansk.

Som person har du gåpåmod, er udadvendt og tør stå fast, når det kræves. Du tager ansvar og er god til at planlægge og prioritere dine opgaver. Du formår at skabe gode relationer i et tværfagligt arbejdsmiljø og trives i en udadvendt rolle, hvor du kommunikerer og samarbejder på tværs af faggrupper. Du har en engageret og positiv tilgang til arbejdet og ønsker at bidrage til den gode stemning i teamet.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet, Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Har du spørgsmål angående stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Claus Aastrand på telefon 2286 1436. Du kan finde information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Alle dokumenter skal uploades i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler tirsdag den 2. februar 2021 samt 2. samtaler fredag d. 5. februar 2021.

Ansøgningsfrist: 28. januar 2021.

Gem job

Rigspolitiet
Publiceret: 12. januar 2021

Arbejdssted

Location Hvidovre