Regional IT søger 3 support-spe­ci­a­li­ster til Sup­port­cen­te­ret i re­gions­hu­set i Vejle


Vi søger 3 dygtige it-supportere til Servicedesken i vores Supportcenter i Vejle. Nogle af vores supportere har gjort brug af muligheden for at fortsætte deres karrierer andre steder i Regional IT, og derfor mangler vi nye dygtige folk. Vi søger personer, der kan levere førsteklasses support til kolleger i administrationen, de sociale institutioner, i det præhospitale område og i psykiatrien.

Jobbet og dine opgaver

Regionen er i fortsat udvikling og IT-opgaverne bliver tilpasset for at understøtte denne udvikling. Når it-systemerne ikke fungerer optimalt, er det supporterens opgave at hjælpe brugerne af systemerne med at finde fejlen og rette den – vi yder support til såvel administrativt som klinisk personale.

Opgaverne er mangfoldige men primært vil opgavefeltet være:

  • Løsning af brugernes it-problemer.
  • Installation og konfiguration af hardware og software på brugernes PC'er.
  • Support til kolleger og brugere af vore it-systemer, primært via telefonen.
  • Dokumentation.
  • Medvirke aktivt ved implementering af forandringer i afdelingen.

Den ene af stillingerne forventes desuden at deltage i vagterne i vores 24/7 team ved behov.

Vi leverer support med baggrund i dokumenterede ITIL processer, men vi arbejder for en agil tilpasning til de behov, der opstår i forretningen hos vores brugere.

Du vil komme til at arbejde i et team med udgangspunkt i dette og understøttet af ServiceNow. Vores forventning er, at alle sager registreres ved første henvendelse og inden videre behandling.

Vores brugere arbejder i psykiatrien, på de sociale institutioner, i det præ-hospitale område samt i regionshuset med tilhørende satellitter. Vi yder den største del af supporten fra Servicedesken i Vejle men også direkte hos brugerne, når der er behov for det. Der kan derfor forekomme kørsel i forbindelse med arbejdets udførsel.

Supportcenter er, ligesom resten af Region Syddanmark, i konstant forandring. Det er nødvendigt for hele tiden at kunne yde den bedste service. Det er derfor vigtigt, at du, som medarbejder, er med til at påvirke forandringer positivt og aktiv deltage i at finde de bedste løsninger. Afdelingen er præget af en høj grad af medarbejderinvolvering og et højt engagement.

Faglige kvalifikationer

Du er uddannet IT-supporter eller har en solid faglig it-baggrund og kan dokumentere indsigt/erfaring med:

  • IT-support i en større organisation.
  • ITIL processerne Incident, Request, Problem og Change.
  • Erfaring med AD/Exchange miljø.

Din person

  • Du kan lide at yde kompetent support.
  • Du har gode sociale kompetencer – og er positiv.
  • Du har en ansvarlig og serviceminded indstilling til dit arbejde og holder øjnene på bolden.
  • Du er vedholdende og løsningsorienteret, også når du møder vanskeligheder.
  • Du har gode evner for samarbejde og kommunikation med brugerne - både mundtligt og skriftligt.
  • Sans for struktur og systematik.
  • Nysgerrig og lærenem.

Du ser det som en vigtig opgave at yde professionel support og sikre gode løsninger for regionens brugere. Du er fleksibel og hjælpsom i hverdagen og du er forandringsparat, så supporten til enhver tid understøtter brugernes behov.

Er Region Syddanmark en arbejdsplads for dig?

Region Syddanmark er med sine mere end 25.000 ansatte en af Danmarks største arbejdspladser. Forretningsområderne dækker sundhed, psykiatri- og socialområdet, administrative enheder samt regional udvikling.

Regional IT er den centrale IT-drift organisation i Region Syddanmark, og tæller i alt ca. 280 medarbejdere. Dertil kommer yderligere ca. 300 IT-medarbejdere, der er ansat på sygehusene.

Vi tilbyder et varierende og udfordrende job inden for en sektor, hvor den nyeste teknologi tages i brug til gavn for borgerne og patienterne.

Vi bestræber os på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Vi har i det daglige fokus på, at vi skal få både arbejds- og privatliv til at fungere.

Vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling, og at vores medarbejdere trives og har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver.

Regional IT er fordelt på to lokationer i henholdsvis Kolding og Vejle.

Supportcenter

Afdelingen består af en Servicedesk med 20 IT-supportere samt 3 elever og en chefkonsulent. Vi supporterer ca. 7.000 brugere i mange funktioner og på alle organisatoriske niveauer. Åbningstiden er p.t. mandag-torsdag fra kl. 07.00-15.30 og kl. 07.00-15.00 om fredagen. Efter kl. 15.30 og i weekenden er supporten dækket af et 24/7 team på 9 mand, som også håndterer overvågning.

I tæt samarbejde med Servicedesken og 24/7 teamet findes Incident Response Team med 8 medarbejdere og en chefkonsulent.

Vi er en del af Regional IT.

Du vil komme til at arbejde tæt samme med kolleger i resten af driften samt andre kolleger i Regional IT og på sygehusene, i psykiatrien, på socialområdet og i regionshuset.

Arbejdsstedet vil være Regionshuset i Vejle.

Yderligere information

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Bjørn Schwartz på 20570193 eller funktionschef Anne Tornøe på 24801830.

Stillingen ønskes besat den 1. februar 2021 eller snarest herefter. Samtaler forventes afholdt i uge 4.

Ansættelse vil ske i henhold til overenskomst med Danske Regioner og relevant organisation. Vi tilbyder løn og pensionsordning, som matcher dine kvalifikationer og erfaring, efter gældende overenskomst.

Din ansøgning

Ansøgningsfristen er den 22. januar 2021. Vi glæder os til at høre fra dig.

Gem job

Region Syddanmark
Publiceret: 12. januar 2021

Arbejdssted

Location