Pro­ces­stærk teamleder til nyt team med ansvar for at drive og ved­li­ge­hol­de vores stra­te­gi­ske platform


Vil du være med til at udvikle og gennemføre Landbrugsstyrelsens digitaliseringsstrategi og sikre effektiv drift og vedligehold af vores strategiske platform til vores kunder og medarbejdere? Kan du få medarbejdere med dig og udvikle stærke processer for vores samarbejde med resten af organisationen, leverandører og kunder? Så er det lige dig, vi har brug for.

Engageret teamleder med fokus på samarbejde

Dine evner og dit engagement skal hjælpe os med at styrke og fremtidssikre drift og vedligehold af vores strategiske platform. Du får personaleledelse og faglig ledelse af ca. 20 medarbejdere og ansvar for 3 kontrakter med eksterne leverandører og et budget på ca. 35 mio. kr.

Dit team driver og vedligeholder vores strategiske platform, som bruges af vores ca. 40.000 landmænd og flere hundrede sagsbehandlere og kontrollører. Du skal udvikle og sikre stærke processer for samarbejdet, så både kunder, brugere og leverandører føler sig inddraget og forstået. Samtidig skal dit team etablere et tæt samarbejde om proces og metode med to andre nye teams i enheden. Der er derfor også en hel del kommunikation i stillingen.

Du skal medvirke til, at vi når i mål med en ambitiøs digitaliseringsplan frem mod 2022. Vi vil gerne levere løsninger hurtigere og i endnu bedre kvalitet til vores kunder og brugere og øge vores automatiseringsgrad. Vi vil gøre det nemt, enkelt og til tiden for vores kunder. Den sikre stabile drift er helt afgørende for det.

Vores strategiske platform indeholder en udbygget og effektiv erhvervs- og borgerservice med en række selvbetjeningsløsninger, herunder en stor kompliceret GIS-løsning og interne og eksterne app-løsninger. Vi har en række specialudviklede IT-systemer, som understøtter ansøgningsprocessen gennem selvbetjeningsløsninger, sagsbehandling og udbetaling af tilskud til vores kunder og kontrol og regulering indenfor landbruget. Vores platform består af rammesystemer, der konfigureres internt i agile teams efter SAFe-principper, mens drift, vedligehold og udvikling er sourcet til eksterne leverandører. IT-systemerne tilpasses og videreudvikles løbende, ligesom der jævnligt kommer nye systemer til. Vores systemer skal dokumenteres retvisende, så vedligehold og drift er så enkelt som muligt. Det er også vigtigt, fordi vi udbetaler EU-landbrugsstøtte og derfor er underlagt omfattende revision, og styrelsen er ISO 27001-certificeret.

Din nye arbejdsplads i IT

Dit team består af engagerede og fagligt dygtige kolleger, der elsker en udfordring og gerne vil levere høj kvalitet. Teamet er del af en enhed sammen med to andre teams med hver deres opgaveportefølje, og der er meget tværgående vidensdeling og samarbejde. Du vil referere til enhedschef Thomas Gotlieb Hennecke.

Landbrugsstyrelsens IT er organiseret med en underdirektør, fire enhedschefer og otte teamledere. Vi arbejder i et tæt ledelsesfællesskab, hvor hjælpsomhed, sparring, samarbejde, ansvarlighed og vidensdeling er i højsædet. Vi er ca. 220 medarbejdere, hvoraf 48 sidder i samme enhed som dig. 

Vi prioriterer at have et spændende fagligt miljø med god ledelse, godt kollegaskab og gode udviklingsmuligheder - både personlig og faglig efteruddannelse - og nyder godt af både motionsrum, sund kantine og fleksible arbejdstider.

Du kommunikerer og inddrager for at skabe gode resultater

Vi forventer, at du:

  • samarbejder, opsøger og kommunikerer med brugere, leverandører og kolleger i IT
  • tænker og handler visionært, strategisk, analytisk og dynamisk
  • har personlig gennemslagskraft og kan få medarbejderne med dig
  • delegerer, inddrager og praktiserer servant leadership
  • har fokus på at udvikle dine medarbejderes kompetencer og ser medarbejdertrivsel som nøglen til gode resultater 
  • arbejder med feedback både i enheden og på tværs af organisationen
  • leverer resultater og fokuserer på effekt.

Dine stærke kompetencer og erfaringer

Du har en relevant uddannelse, teoretiske og gode analytiske evner, og så har du:

  • drevet samarbejdsrelationer og kommunikation i tidligere stillinger og erfaring med at samarbejde med kunder og brugere
  • erfaring med at lede driften af større kundevendte it-løsninger, styre kontrakter og økonomi og rapportere i et politisk miljø
  • kendskab til ITIL og evt. også SIAM eller tilsvarende rammeværker
  • kendskab til digital borgerbetjening

Det er ikke et krav, at du har erfaring med personaleledelse, men du skal være afklaret i forhold til rollen som teamleder og have de menneskelige evner til at løfte ledelsesopgaven. Enhedschefen vil fungere som supervisor, hvis du ikke har ledelseserfaring.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Hvis du er AC’er, sker ansættelsen som chefkonsulent med personaleledelse. Det vil være muligt at forhandle tillæg.

Løn- og ansættelsesvilkår aftales individuelt efter forhandling med dig. Udover grundlønnen kommer der individuelt tillæg, resultatløn og pensionsordning.

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Landbrugsstyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan fremvise en privat straffeattest uden strafbare forhold af betydning for stillingen.

Kontakt

Du kan læse mere om Landbrugsstyrelsen på vores hjemmeside www.lbst.dk.

Vil du vide mere om stillingen, så ring til vores enhedschef Thomas G. Hennecke på 93 59 73 54.

Ansøgning

Søg stillingen ved at sende en ansøgning inkl. CV, eksamensbevis og evt. reference online i vores rekrutteringssystem (tryk på ”Søg jobbet her”) senest den 31. januar 2021.

Der vil indgå test som en del af rekrutteringsprocessen.

Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2021.

Gem job

Landbrugsstyrelsen
Publiceret: 13. januar 2021

Arbejdssted

Location København