Cloud PBX Architect

Brænder du for at arbejde i snitfladen mellem den tekniske og kommercielle verden? Vil du være med til at forme fremtidens kommunikationsløsninger til Telenors erhvervskunder? Og kan du som teknisk profil navigere mellem den strategiske, operationelle og kommercielle forretning? Så er du den Cloud PBX Architect, vi søger til Telenor!

”Hvis du har viljen og evnerne til at kaste dig ud i opgaverne, er der virkelig mulighed for at gøre en forskel i Telenor. Det handler om at finde de rette langsigtede løsninger. Jeg plejer at sige, at det handler om løsninger, der virker for vores forretning her og nu, men også løsninger der kan fungere mange år frem i tiden” Jesper Mølbak, Senior Manager, Technology

Du har den tekniske forståelse i udviklingen af vores B2B-produkter

Telenor har en bred produktportefølje indenfor Unified Communication og udbyder skarpe kommunikationsløsninger til nogle af Danmarks største virksomheder. Vi fokuserer på at udvikle os indenfor området og kigger ind i at skabe prismodeller og afregningsstrukturer, der understøtter alt fra de små til de helt store enterprise-løsninger hos vores kunder. Samtidig har vi et ønske om at udvikle nye og flere funktionelle løsninger inden for Call Management, Cloud PBX og nye integrationer med udbydere som fx Microsoft. Ambitionen er af segmentere og udvide vores markedsposition indenfor Unified Communication, og derfor søger vi en Cloud PBX Architect, som vil være med til at støtte forretningen i udviklingsarbejdet.

I rollen bliver du ansvarlig for at forstå og definere, hvad vores erhvervskunder har behov for når det kommer til tekniske løsningsdesigns. Det bliver din opgave at løfte den tekniske arkitektur i Call Management-porteføljen, og du skal, i samarbejde med forretningen, definere fremtiden for dette område. Yderligere skal du, sammen med bl.a. en Product Manager i B2B, deltage på kundemøder og være den der kan formidle de tekniske aspekter bag nye løsningsdesigns. Med det tekniske ansvar følger der også dialog med leverandører, hvorfor leverandørstyring også indgår som en essentiel del af jobbet.

Du vil indgå i et team, der har kompetencerne til at løse opgaverne end-to-end. Som vores nye Cloud PBX Architect forventer vi derfor, at du har indsigten i de tekniske systemer og kan indgå i samspillet med udviklerne, leverandørerne, kunderne og, ikke mindst, vores forretning hvor produktansvaret er placeret i vores erhvervsdivision. Du vil være med til at tage Telenors B2B-forretning til det nye højder allerede i 2021 og konkret, vil nogle af dine kerneopgaver blive at:

  • Anskue B2B-porteføljen ud fra et teknisk perspektiv
  • Sætte retning for udvikling af teknikken bag Call Management og Unified Communications
  • Identificere udviklingspotentiale på baggrund af kundebehov og tekniske indsigter
  • Omsætte markedsønsker til konkrete opgaver og sikre en prioritering, som skaber værdi for både vores erhvervskunder og Telenor som forretning
  • Definere scope for IT og Net-projekter, herunder fremlægge planer og budgetter for ledelsen
  • Erfaringsudveksle og samarbejde på tværs af Telenor i Norden omkring fælles løsninger
  • Varetage Telenors interesser overfor leverandørerne

Du har en solid teknisk baggrund og et kommercielt mindset

Vi forestiller os, at vores nye Cloud PBX Architect har en solid teknisk baggrund, der bygger på den rette kombination af relevant erfaring og uddannelse. Måske er du uddannet ingeniør eller har specialiseret dig indenfor IT-ledelse, og har efterfølgende arbejdet med udvikling af Cloud PBX-løsninger eller teknisk løsningssalg. Har du indsigt i IT-udvikling og forståelse for, hvordan teleteknologien virker, vil det være en fordel i rollen. Vi forventer, at du har erfaring med implementering af kundeløsninger, og at du nemt kan balancere mellem det strategiske og eksekverende niveau. Yderligere er det et krav, at du er flydende i dansk og engelsk (både skrift og tale).

Som person er du ambitiøs, sætter barren højt, og har en struktureret tilgang til opgaveløsning. Du er ansvarsbevidst og forsøger altid at følge opgaver til dørs, når de havner på dit bord. I rollen får du en stor berøringsflade med mange forskellige samarbejdspartnere, bl.a. teams på tværs af Telenor, leverandører og ikke mindst kunder. Derfor håber vi, at du er udadvendt, god til at skabe relationer og skarp til stakeholder management. Dine samarbejdsevner er veludviklede og du ser dig selv som en udpræget holdspiller, som sætter pris på at vi lykkes i fællesskab.

Hvem er vi?

Telenor er et af verdens største teleselskaber og opererer i både Norden og Asien. I Danmark er vi det næststørste teleselskab med en stærk tilstedeværelse i både Privat- og Erhvervsmarkedet. 

Du bliver en del af en dynamisk organisation, hvor der, på tværs af forretningen, venter dedikerede og kompetente kolleger, som hver dag arbejder for at udvikle fremtidens teleselskab. Vi arbejder agilt, fokuserer indsatsområder ved hjælp af Kanban og praktiserer Tight-Loose-Tight i vores daglige arbejde.

Som arbejdsplads har vi stort fokus på det fleksible arbejdsliv og work-life-balance er ikke bare noget vi siger, men er noget vi prioriterer. Derudover går vi meget op i at efterleve vores fire værdier - Telenor Behaviours - som guider os igennem vores arbejdsliv og som beskriver, hvordan vi behandler vores kunder og hinanden;

  • Vi er respektfulde
  • Vi holder, hvad vi lover
  • Vi er nysgerrige og tror på udvikling
  • Vi tror på at forskellighed skaber bedre løsninger - mest af alt, når vi gør det sammen

Interesseret?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Senior Manager, Jesper Mølbak, på tlf. +45 6050 7155.

Du er også meget velkommen til at søge stillingen via linket her på siden. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit CV og øvrige relevante dokumenter senest den 28. februar 2021. Samtaler afholdes løbende.

Bemærk: stillingen kan varetages fra både København og Aalborg.

Vil du være en del af Telenor-familien?

Telenor er en lærende organisation, hvor vi har mange muligheder for at udvikle os fagligt såvel som personligt. Vi har en god, uformel og professionel virksomhedskultur, hvor der er plads til humor, og samtidig tør og motiveres vi af at prøve nye ting af og lytte til hinandens inputs og ideer. Vi er Danmarks næststørste teleselskab og et selvstændigt selskab i Telenor-koncernen. Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Klik her og mød dine nye kollegaer.

Gem job

Telenor
Publiceret: 15. februar 2021

Arbejdssted

Location København eller Aalborg

Job hos virksomheden