Softwa­re­ud­vik­ler til udvikling af nye in­te­gra­tions­løs­nin­ger (genopslag)


Motiveres du af tanken om at være med til at udvikle og effektivisere politiets processer og systemer? Du har nu muligheden for at indtage en central rolle i en lang række spændende it-udviklingsprojekter, hvor du som udvikler er hjernen bag de tekniske løsninger.

Om jobbet

Sektion for Softwareudvikling er en del af Center for Udvikling, som huser nogle af landets mest dedikerede udviklere, og som er drivkraften i de tekniske løsninger i politiet. Som udvikler er du en del af sektionen, som i dag består af 20 softwareudviklere. Vi tilbyder et spændende job i en travl og dynamisk organisation med store faglige udfordringer og rig mulighed for både faglig og personlig udvikling.

Vi arbejder med en bred vifte af teknologier, men er specialiseret inden for følgende områder:

  • Mobile app’s til (Android og iOS),
  • Windows native applikationer (C#)
  • Web-applikationer og webservices (C#, ASP.NET, HTML5, JavaScript)
  • Integrationer (Oracle WebLogic, Oracle ESB og SOA Suite)
  • Robotic Proces Automationer (UIPath)

Dit ansvarsområde er primært udvikling af integrationer til politiets integrationsplatform, der er baseret på Oracle ESB og SOA Suite. Dit daglige arbejde er at designe, udvikle, teste og dokumentere integrationer, som gør det muligt for vores systemer at kommunikere med hinanden. Eksempler på projekter vores udviklere i det daglige er en del af, er: Automatisk nummerpladekontrol, søge APP, bøde APP etc.

Du bliver som integrationsudvikler en del af en sektion bestående af 20 softwareudviklere. Samarbejde, teknisk videndeling, nørderi, som vi kalder det, samt professionalisme er centrale temaer for vores daglige arbejde og fællesskab. Det er vores mission at udvikle nye integrationsløsninger til politiet i takt med den teknologiske udvikling og i tæt samarbejde med eksterne leverandører og politiuddannede medarbejdere.

Om dig

Vi forestiller os, at du har erfaring med integrationsudvikling, men vigtigst er, at du brænder for at levere den gode løsning, der understøtter forretningens behov om automatisering og effektivisering. Afhængigt af hvor meget erfaring du har med integrationsudvikling, vil vi kunne tilbyde et oplæringsprogram. Vi forestiller os, at du har en relevant it- eller teknisk uddannelsesmæssig baggrund, eksempelvis datalog, cand.it, it-ingeniør eller lignende.

Det er herudover en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med et eller flere af nedenstående punkter:

  • Analyse og design
  • Agile udviklingsmetoder
  • Objektorienterede udviklingssprog
  • Oracle Service Bus – eller lignende
  • Oracle SOA Suite (herunder BPEL) – eller lignende
  • Webservice-arkitektur og design
  • Integrationsteknologier (fx SOAP, FTP, MQ, Messaging etc.)
  • XML/XSLT/XQuery
  • Udviklingsværktøjer (Ant, Git, Atlassians produktstak (Jira, Confluence og Bitbucket) - eller lignende

Som person er du nysgerrig efter at lære nye metoder og blive udfordret på det, du kender. Ikke mindst udviser du initiativ, handlekraft, proaktivitet og selvstændighed i forhold til dit arbejde, og du lægger vægt på at løse dine opgaver i overensstemmelse med målene for din sektion.

Du kan lide at arbejde med agile udviklingsmetoder, og har en analytisk og metodisk tilgang til arbejdsopgaverne. Du er en uformel teamplayer, og du indgår som en aktiv del af et velfungerede team, hvor vidensdeling, sparring og samarbejde er en naturlig del af din hverdag. Vi har en åben samarbejdskultur og flad struktur, hvor vi kontinuerligt arbejder for at skabe et godt arbejdsmiljø.

Af hensyn til samarbejde med bl.a. leverandører er det nødvendigt, at du kan tale og skrive fejlfrit på dansk, ligesom vi forventer, at du er velbevandret i teknisk engelsk.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Peter Greifenstein på 2269 7733. Du kan finde generel information om politiet på www.politi.dk og om politiet som arbejdsplads på www.politi.dk/job-i-politiet.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Vi forventer at afholde 1. samtaler den 23. marts og 2. samtaler den 25. marts 2021

Ansøgningsfrist: 14. marts 2021.

Gem job

Rigspolitiet
Publiceret: 16. februar 2021

Arbejdssted

Location Hvidovre