IT-supporter til IT-service i RUC Digital på Roskilde Uni­ver­si­tet


Er du serviceminded, systematisk og struktureret, og sætter du en ære i at levere en god brugeroplevelse? Motiveres du af at rådgive, løse udfordringer og bruge din tekniske forståelse til at give brugerne den bedst mulige support? Og er du god til at bevare overblikket og kan have mange bolde i luften samtidigt? Vi har et spændende og alsidigt job til dig, som har erfaring med og brænder for support - med varierende udfordringer, gode kolleger samt mulighed for indflydelse på processer.  

RUC Digital

Afdelingen er en del af RUC Administration og tæller p.t. 45 fuldtidsansatte medarbejdere. Vi varetager digitalisering, it-drift og udviklingsopgaver inden for forskning, undervisning og administration, til Roskilde Universitets godt 9.000 studerende og ca. 1.000 ansatte. I RUC Digital har vi en uformel omgangstone og en bred kontaktflade til det øvrige universitet. Vi lægger stor vægt på at have et fagligt skarpt og inspirerende arbejdsmiljø med mulighed for at deltage i mange spændende projekter inden for en bred vifte af digitaliserings- og udviklingsprojekter.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer

Som IT-supporter vil du indgå i IT-Service, som er en del af RUC Digital. IT-Service består af RUC’s reception, service desk, AV-support samt et par konsulenter tilknyttet nogle specifikke institutter. Afdelingen omfatter 14 fastansatte samt en gruppe studentermedhjælpere og elever.

IT-Service står overfor en spændende rejse, som skal sikre mere kvalitet og stabilitet i den måde, som vi leverer support. Derfor vil du indgå i et team under udvikling og med fokus på såvel procesoptimering og kompetenceudvikling, og du vil således med din erfaring kunne bidrage til og præge afdelingens udvikling.   

Dine primære opgaver vil være:

At indgå i den daglige sagsbehandling, inkl. håndtering af fysiske henvendelser i vores service desk, besvarelse af brugerhenvendelser (via telefon, e-mail og serviceportal), registrering af sager i vores sagsbehandlings-system samt løsning af 1st level sager (samt 2nd level sager efter behov og kompetencer).

  • Som en del af bruger-supporten vil du bl.a. også skulle arbejde med:
  • Opsætning og fejlretning af brugernes computere.
  • Opsætning, fejlretning og brugervejledning i forhold til AV-udstyr.
  • Fejlretning af printere.
  • Standard software som MS Office, Teams, Zoom, Adobe etc.

Det forventes desuden, at du:

  • Vil blive ansvarlig for den daglige dispatching af sager og optimering af samme, så der bl.a. ikke opbygges en backlog af uvisiterede sager.
  • På sigt kommer til at fungere som sparringspartner og backup for RUC Digitals service desk ansvarlige i IT-supporten.
  • Vil få ansvaret for nogle administrative opgaver udover den daglige support, f.eks. vagtplanlægning.

Vi lægger vægt på, at du;

  • Har flere års erfaring inden for IT-support (PC og Mac) og generelt brænder for at levere en god brugeroplevelse.
  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. som IT-supporter, datatekniker eller lign.
  • Interesserer dig for IT og har en bred teknisk forståelse, samt evner at sætte dig ind i nye, digitale teknologier.
  • Har gode dansk- og engelskkundskaber, også på et teknisk niveau.
  • Har gode kommunikationsevner, såvel skriftligt og mundtligt. Telefonsupport er en væsentlig del af dagligdagen og vi forventer derfor, at du er imødekommende og har lyst til den direkte dialog med brugerne.
  • Er serviceminded og er god til at arbejde i et team og til at udvise fleksibilitet, imødekommenhed og tolerance i samarbejde med andre.
  • Har en god forståelse for, hvad en IT-organisation er, og hvordan den arbejder og samarbejder. Kendskab til ITIL er en fordel.

Samtaler og personlighedstest

Vi forventer at afholde første ansættelsessamtaler i uge 11. Samtalerne vil gennemføres som fysiske møder, hvis muligt, men vil evt. afholdes virtuelt af hensyn til Corona-restriktioner.

I forbindelse med rekrutteringen vil der indgå en personlighedstest, og du skal derfor være indstillet herpå.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat i henhold til relevant overenskomst mellem finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Der er tale om en fuldtidsstilling, dvs. 37 timer om ugen inklusive frokost. Vi ser gerne, at du kan begynde snarest eller efter nærmere aftale.

Mere information

Du er velkommen til at kontakte Interim Teamleder i IT-Service Dorte Thejl på 2382 1024 eller thejlconsult-dt@ruc.dk, eller Jan Larsen på 4674 2667 eller Janml@ruc.dk.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 10 og 11.

Ansøgning

Søg stillingen via linket "Søg jobbet her" nederst på siden.

Ansøgningen skal indeholde:  

  1. Motiveret ansøgning  
  2. CV  
  3. Dokumentation for uddannelse  

Ansøgningsfristen er 5. marts 2021. 

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.  

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os. 

Gem job

Roskilde Universitet
Publiceret: 19. februar 2021

Arbejdssted

Location Roskilde