Teamleder for IT-service i RUC Digital


Brænder du for ledelse og IT-support? Kan du motivere medarbejdere og samtidig sætte dagsordenen for, hvordan RUC Digital lykkes med at professionalisere sin IT-support med brugeren i fokus? Og har du lyst til at gå forrest på en spændende modningsrejse med fokus på bl.a. procesoptimering og kompetenceudvikling. Så kan du være den nye Teamleder, som vi har behov for til IT-Service i RUC Digital.

RUC Digital

Afdelingen er en del af RUC Administration og tæller p.t. 45 fuldtidsansatte medarbejdere. Vi varetager digitalisering, it-drift og udviklingsopgaver inden for forskning, undervisning og administration, til Roskilde Universitets godt 9.000 studerende og ca. 1.000 ansatte. I RUC Digital har vi en uformel omgangstone og en bred kontaktflade til det øvrige universitet. Vi lægger stor vægt på at have et fagligt skarpt og inspirerende arbejdsmiljø med mulighed for at deltage i mange spændende projekter inden for en bred vifte af digitaliserings- og udviklingsprojekter.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer

Som Teamleder vil du have det daglige ansvar for IT-Service, som er en del af RUC Digital. IT-Service består af RUC’s reception, service desk, AV-support samt et par konsulenter tilknyttet nogle specifikke institutter. Afdelingen omfatter 14 fastansatte samt en gruppe studentermedhjælpere og elever.

Det forventes, at teamlederen kan lede IT-Service gennem en spændende udvikling, som skal sikre mere kvalitet og stabilitet i den måde, som vi leverer support. Dette arbejde skal tage afsæt i en holistisk forståelse for brugerrejsen og brugerens specifikke supportbehov på RUC. Men det er ligeledes vigtigt, at du som teamleder evner at nedbryde processen i prioriterede indsatser, så organisationen oplever et løbende løft, men samtidig oplever forandringer i et tempo, som er tilpasset den nuværende modenhed. Vi har i RUC Digital ligeledes meget fokus på, hvordan vi kan udvikle vores medarbejdere og skabe en god trivsel, så personaleledelsen må også forventes at være en vigtig del af din hverdag.

Dine primære ansvarsområder vil være at sikre:

  • Medarbejdernes trivsel og udvikling, bl.a. gennem personaleledelse med fokus på at skabe sammenhæng mellem trivsel og produktivitet gennem tillid, samarbejde, involvering og anerkendelse.
  • En kontinuerlig optimering og effektivisering af vores supportprocesser, værktøjer og organisatoriske setup i IT-Service, inkl. forankring af governance for dette.  
  • Koordinering og prioritering af det daglige arbejde på strategisk og operationelt niveau, hvor du bl.a. vil indgå i RUC Digitals ledergruppe.
  • At IT-Service leverer en god og ensartet service til kunderne med udgangspunkt i brugernes behov.
  • Klare målsætninger for IT-Service, som er formidlet og kendt i afdelingen.
  • Tværfaglig koordinering med andre afdelinger i RUC Digital.  

I forlængelse af ovenstående vil dine opgaver bl.a. bestå i at:

  • Varetage den daglige ledelse af et team bestående af fastansatte, studentermedhjælpere og elever.
  • Yde faglig sparring til medarbejdere samt at gå foran med det gode eksempel i forhold til at skabe en kultur med fokus på feedback og anerkendelse.
  • Fremme samarbejde på tværs af RUC og RUC Digital med fokus på en helhedsorienteret support.
  • Prioritere opgaver, projekter og forbedringstiltag internt i IT-Service samt sikre en løbende justering af supporten i henhold til såvel eksterne forhold (såsom Corona-nedlukning), peak-perioder (f.eks. semesterstart og eksamensperioder) samt supportkrav og -ønsker fra forretningen.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Har erfaring fra en lignende stilling samt har en relevant uddannelse, formentlig på bachelor- eller kandidatniveau.
  • Er en dygtig personaleleder med et stort drive, som forstår at motivere og udvikle dine medarbejdere.
  • Har en solid erfaring med IT-support og service desk, herunder gerne praktisk erfaring med ITIL og etablering/optimering af processer, værktøjer og organisatoriske aspekter.
  • Er en stærk formidler, som kommunikerer ubesværet og klart såvel mundtligt som skriftligt på både dansk og engelsk.
  • Har en god forståelse for, hvordan en IT-organisation arbejder og samarbejder på tværs af afdelinger, og evner at nedbryde siloer mellem supporten og andre afdelinger.
  • Har erfaring med at navigere i en politisk styret organisation.

Samtaler og personlighedstest

Vi forventer at afholde første ansættelsessamtaler i uge 11. Samtalerne vil gennemføres som fysiske møder, hvis muligt, men vil evt. afholdes virtuelt af hensyn til Corona-restriktioner.

I forbindelse med rekrutteringen vil der indgå en personlighedstest, og du skal derfor være indstillet herpå.

Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat i henhold til relevant overenskomst mellem finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Der er tale om en fuldtidsstilling, dvs. 37 timer om ugen inklusive frokost. Vi ser gerne, at du kan begynde snarest eller efter nærmere aftale.

Mere information

Du er velkommen til at kontakte Vicedirektør Galina Ianchina på 4674 3838 eller på gi@ruc.dk, eller Interim Teamleder i IT-Service Dorte Thejl på 2382 1024 eller på thejlconsult-dt@ruc.dk

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 11 og 12.

Ansøgning  

Søg stillingen via linket "Søg jobbet her" nederst på siden.

Ansøgningen skal indeholde:  

  1. Motiveret ansøgning  
  2. CV  
  3. Dokumentation for uddannelse  

Ansøgningsfristen er 12. marts 2021.

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning.  

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

Gem job

Roskilde Universitet
Publiceret: 19. februar 2021

Arbejdssted

Location Roskilde