Technical Con­sul­tant

Brænder du for at arbejde i teams og være bindeled mellem kunder og teknik, og kunne du tænke dig at arbejde i en af Danmarks førende IT-virksomheder? Så er du måske lige den Technical Consultant, vi står og mangler.

KMD WorkZone er den førende danske IT-leverandør inden for Enterprise Content Management og Enterprise Information Management. Vores løsning – WorkZone – er et uundværligt værktøj i det daglige arbejde for mere end 40.000 brugere, primært i den offentlige sektor.

Vores kunder er centrale aktører som bl.a. Forsvaret, SKAT, DONG og HOFOR. Vi har et team af dygtige servicekonsulenter, men søger nu endnu en kollega, som er villig til at lære og vokse ind i en rolle som Workzone Technical Consultant i vores team.

Om jobbet

I rollen som Technical Consultant med fokus på konverteringer og periodeskift bliver du en del af et team på 3 kompetente kollegaer, der arbejder med analyse og konvertering i/ til og fra Workzone.

Du vil få tildelt en ”buddy”, som er en kollega, der sammen med din leder tager ansvaret for, at du får den nødvendige træning i vores workzone datamodel. I takt med du bliver oplært, vil du få ansvar for at fortage konverteringer hos kunder i koordination med en projektleder og ESDH-Konsulent.

Du vil skulle indgå i dialog med kunden om dataspørgsmål, analyse og rådgivning. Vi arbejder primært via remote opkobling og der er mulighed for at arbejde hjemmefra, når opgaven tillader det. Der vil forekomme opgaver om aftenen og i weekender.

Efterhånden som du dygtiggør dig, vil du få mere og mere ansvar og efterhånden vil dine primære arbejdsopgaver blive:

  • at analysere konverteringer til / i workzone datamodellen
  • at foretage konvertering og datarettelser hos kunder
  • at bygge processer og tools til konverteringer og periodeskift
  • at kode scripts til afvikling af teknikere
  • at lave dataimport og -eksport til / fra Workzone
  • at kunne installere en Workzone-løsning
  • at analysere andre ESDH-systemer til konvertering til Workzone.

Faglige kompetencer

Indgangene til jobbet kan være flere; vi forestiller os, at du enten har en relevant mellemlang eller lang videregående IT-uddannelse eller anden tilsvarende IT-erfaring. Du har måske været DBA-udvikler eller lavet Data Warehouse.

Erfaring med SQL og PL/SQL er et must, mens erfaring med Oracle platformen er en fordel. Det er desuden et plus med kendskab til datamodeller og andre typer af databaser.

Personlige kompetencer

Vi forventer, at du er selvkørende, engageret, struktureret og god til at kommunikere med kunder og kollegaer på et højt fagligt niveau. Desuden er du analytisk stærk og forstår vigtigheden af at dokumentere. 

Du vil selv have den direkte kundekontakt på mindre opgaver og fra tid til anden sidde på kundens lokation.

Du kan kommunikere både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes af myndighederne, og at du har en ren straffeattest.

Om KMD

KMD A/S har en årlig omsætning på ca. 6 mia. kroner og 3200 ansatte i hele Danmark, Sverige, Norge og Polen. Blandt KMD’s datterselskaber er BanqSoft, Edlund og Charlie Tango. KMD har i 40 år spillet en afgørende rolle i digitaliseringen af det danske velfærdssamfund, og virksomheden har sin andel i, at den offentlige sektor i Danmark i dag fremstår som en af de bedst drevne, mest effektive og digitale offentlige sektorer i verden.

Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation.

Læs mere på kmd.dk eller nec.com.

Er du interesseret?

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte Mia Elvius på +45 60353519.

Vi holder løbende samtaler og ansætter når vi har fundet den rigtige kandidat til jobbet - så send en ansøgning afsted snarest muligt. Seneste frist for ansøgning er 14. marts 2021.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 22. februar 2021

Arbejdssted

Location Ballerup