Kun­de­part­ner til Statens Its Kun­de­om­rå­de ved kontoret i enten Århus eller Ballerup


Statens It modtager mange nye kunder og for at sikre et godt partnerskab, og at Statens It har god indsigt i vores kunders forretningsmæssige behov, har vi behov for en ekstra kollega 2021.

Som It Kundepartner får du ansvaret for de forretningsmæssige relationer og projektleverancer til en række kunder. Du kommer til at indgå i et område med 14 It kundepartnere fordelt på indtil videre tre teams, der hver især har ansvar for kunderne og forskellige tværgående faglige og procesmæssige opgaveområder.  Kundepartnerne er en del af den samlede ledelsesgruppe i Statens It.

Ansvar og opgaver

Som It Kundepartner har du ansvaret for, at der fortsat udvikles og vedligeholdes professionelle og tillidsfulde relationer til de kunder, du får ansvaret for, og at Statens It yder proaktiv kundehåndtering samt rådgivning til kunderne i forhold til deres digitaliserings- og it-mæssige ønsker og behov.

Det bliver dit ansvar at sikre, at Statens It har alle væsentlige oplysninger om de pågældende kunders forretning, it-systemer og it-projekter, således at Statens It i højere grad bliver i stand til at agere professionelt og proaktivt i forhold til kunderne, og er i stand til at rådgive kunderne i forhold til statens styringsdagsorden og informationssikkerhedsdagsordenen.

Du får ansvaret for at indgå og vedligeholde kundeaftaler, gennemføre forbrugsafregning og dialog om kundernes prognoser for forbrug - og herunder får etableret en pipeline for kundernes projekter. Endelig er det dit ansvar at sikre løbende opfølgning på samarbejde, drift og leverancer samt indgå i relevante styregrupper for kundeprojekter.

Som It Kundepartner har du også ansvar for, at Statens It leverer til kundernes projekter i rette tid, økonomi og kvalitet.  

Om dig

Vi forventer, at du har erfaring med (projekt)ledelse, har ledelsesmæssigt flair og at du evt. har været it chef eller Service Delivery Manager.

Derudover har du:

  • en relativ dyb it-teknisk indsigt og forståelse
  • erfaring med forhandlinger, du er troværdig og har gennemslagskraft
  • kompetencerne til at arbejde struktureret, professionelt og bevare overblikket – også under pres
  • gode kommunikative evner – skriftlig som mundtlig
  • en relevant akademisk uddannelse eller erhvervserfaring kombineret med relevant kompetencegivende efteruddannelse
  • generel viden om ITIL og Business Relationship Management.

Desuden er du en teamplayer, som er positivt indstillet med godt humør og en konstruktiv tilgang til opgaver og samarbejdspartnere både internt og eksternt. Du er serviceminded og trives med at have direkte og hyppig kundekontakt.

Om os

Vi kan tilbyde dig et job med:

  • mulighed for at præge udviklingen af Kundeområdets organisering, kunderelationer, opgaver, værktøjer og processer
  • uformel og fleksibel arbejdsform i en åben og dynamisk organisation
  • gode muligheder for personlig og faglig udvikling i jobbet.

Ansættelsesforhold

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse via PET under din ansættelse i Statens It.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Der er mulighed for ansættelsessted i enten Statens It Ballerup eller Århus. 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte kundechef Inge Lise Hansen telefon 72 31 12 33.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag.

Vi skal modtage din ansøgning senest 15. marts 2021.

Statens It opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

Gem job

Statens It
Publiceret: 1. marts 2021

Arbejdssted

Location