Engageret webko­or­di­na­tor med fokus på statistik og SEO til Teknik- og Mil­jø­for­valt­nin­gen


Vil du arbejde med Danmarks største kommunale website? Kan du omsætte viden og statistik til handling, og kan du arbejde ud fra et forretningsperspektiv – uden at tabe fokus på brugeren? Ser du værdi i både den interne og eksterne kommunikation? Så læs med!

Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune søger en fagligt stærk, engageret og udviklingsorienteret webkoordinator. Du skal være med til at drive vores hjørne af kk.dk, som er én af de helt centrale kanaler i forvaltningens kontakt med omverdenen.

Om jobbet

Vi tilbyder en stilling med et stort ansvar og rig mulighed for at rykke ved forvaltningens web. Som en del af vores erfarne webteam får du først og fremmest ansvar for forvaltningens eksterne hjemmeside, hvor vi bruger statistik og SEO til at forbedre hjemmesiden og målrette indholdet mod vores brugere. Du vil også få en mindre opgave med at understøtte vores Intra og forvaltning med statistik og rådgivning. Konkret kommer du fx til at arbejde med:

  • Webstatistik og SEO
  • Indholdsprojekter på især kk.dk og indholdsopbygning og struktur i Drupal CMS
  • Opbygning af mindre webløsninger, fx webformularer og opdateringsopgaver på web
  • Brugerrejser og brugertests af vores digitale løsninger på web og Intra
  • Support og vejledning inden for fx Drupal

Webteamet er et af tre teams i Stab Kommunikation. Sammen med en faglig teamkoordinator, to webkoordinatorer, en studentermedhjælper og en kommende projektleder vil du udgøre et stærkt hold med stort brugerfokus og indgående forretningsforståelse. I kvalitetssikrer, udvikler og drifter forvaltningens sider på kk.dk og Intra, så de er et brugervenligt og et attraktivt tilbud for borgere, brugere og medarbejdere. Og I indgår i tæt samarbejde med 15 decentrale webredaktører, de andre forvaltningers webkoordinatorer og kolleger i forvaltningens digitaliseringsenhed.

Her i 2021 er vi i gang med at overflytte alle vores sider på kk.dk og intra til ny webplatform, så denne opgave vil fylde meget, når du starter.

Om dig

Du er først og fremmest en positiv, engageret og dygtig webkonsulent, som ved, hvad det vil sige at begå sig i en stor offentlig forvaltning. Du evner løbende at gentænke vores indhold på en brugervenlig og tilgængelig måde, og du ser muligheder i at samarbejde med forvaltningens øvrige kommunikatører og fagpersoner. Du lærer hurtigt og kan formidle viden. Og så brænder dit hjerte for brugeren – uanset om det er medarbejderen på Intra eller borgeren på kk.dk.

Vi forventer, at du

  • er uddannet fx cand.it. eller cand.comm. og har 3-5 års erfaring
  • har brede kompetencer inden for IT og web, brugerinddragelse og kommunikation
  • er analytisk begavet, serviceminded og kan styre egne projekter
  • har erfaring med CMS og kendskab til HTML
  • kan rådgive og supportere lokale webredaktører – og lide at undervise i web

Vi bruger Drupal CMS og Siteimprove til webstatistik. Derudover bruger vi DitmerFlex som formularsystem og Accuranker til SEO. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har erfaring med disse redskaber. Det vigtigste er, at du har flair for IT og web og kan tilegne dig viden hurtigt.

Om os

Kommunikationsenheden består af ca. 18 medarbejdere fordelt på tre teams: Kommunikation, Visuel Kommunikation og Web. Vi er ambitiøse og erfarne og lægger stor vægt på det kollegiale fællesskab. Som enhed står vi for kampagner og adfærdskommunikation, rådgiver kolleger, udvikler web- og intraløsninger, og vi skaber alt fra grundfortællinger til skabeloner, skilte, plakater og nyheder.

Vi holder til i Njalsgade på Islands Brygge i København.

Stillingen er på 37 timer om ugen og forventes besat på niveau som fuldmægtig. Løn- og ansættelsesvilkår sker i øvrigt i henhold til gældende overenskomst afhængigt af kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål om enheden og forvaltningen, kan du kontakte kommunikationschef Martin Lassen-Vernal på 5115 3630. Har du konkrete spørgsmål vedr. stillingen og konkrete opgaver, kan du kontakte teamkoordinator Mathilde Mei Jørgensen på 2677 8614.

Du kan læse mere om Københavns Kommune og Teknik- og Miljøforvaltningen på hhv. www.kk.dk og www.tmf.kk.dk.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 17. marts 2021.

Vi forventer at holde samtaler i uge 12.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen

Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.

Gem job

Københavns Kommune
Publiceret: 2. marts 2021

Arbejdssted

Location København