Intranet-webmaster med stærke kom­mu­ni­ka­tions­ev­ner

Brænder du for online formidling og for at få teknik og indhold til at gå hånd i hånd for at skabe den allerbedste oplevelse for brugerne? Har du erfaringer med at udvikle intranetløsninger og efterfølgende drible videre med den daglige drift i tæt samarbejde med hele organisationen? Så vil vi rigtig gerne møde dig og fortælle om en spændende jobmulighed i Esbjerg Kommune.

I vores centrale kommunikationsafdeling søger vi lige nu en kollega, der kan overtage ansvaret for vores intranet og bidrage aktivt til det spændende arbejde med vores mange hjemmesider og de andre digitale platforme. Som webmaster får du ansvaret for strategisk udvikling, drift og indhold på intranettet, og du får en rolle som kommunikationskonsulent med fokus på brugen af vores systemer.

Mange forskellige digitale projekter

I Esbjerg Kommune har vi høje ambitioner for vores digitale løsninger. Vi vil sikre optimal videndeling og styrke det interne samarbejde mellem vores ca. 10.000 medarbejdere, der skal opleve at digitale redskaber gør hverdagen lettere. Eksternt vil vi kommunikere effektivt med borgere og virksomheder på vores hjemmesider, som vi tænker tæt sammen med digital selvbetjening og den personlige betjening i de kommunale servicefunktioner. Det kræver, at vi stiller de rigtige systemer til rådighed, og at vi sikrer tydelige budskaber på alle vores kommunikationskanaler.

En af vores dygtige kollegaer er klar til at række depechen videre, og vi søger derfor en konsulent, der har et digitalt mindset, og som frem for alt tænker teknik og kommunikation sammen.

Selv om dit primære ansvarsområde bliver intranettet, så vil en vigtig del af jobbet også være din faste plads i vores webredaktion. Vi har i fællesskab ansvaret for alle kommunens hjemmesider, og webredaktionen består af godt 20 medarbejdere, der hver især har ansvaret for indholdet fra de mange forskellige fagområder. I webredaktionen vil din rolle især være at støtte webredaktørerne med din viden om søgeoptimering, analytics, webtilgængelighed og kvalitetskontrol.

Sådan forestiller vi os dig

Uddannelsesmæssigt forestiller vi os, at du har valgt en retning i det vigtige krydsfelt mellem digitalisering, strategisk kommunikation og projektledelse. Det er vigtigt, at du balancerer digital udvikling med sans for sprogligt indhold og knivskarpe budskaber. Du skal have den tekniske forståelse, der gør det let for dig at tage dialogen med vores udviklere, og du skal samtidig sørge for, at vi både på intranet og hjemmesider leverer de rigtige budskaber på en professionel og imødekommende måde.

Vi håber, at du tidligere har stået i spidsen for større digitale udviklingsprojekter – og meget gerne i en politisk styret organisation. Du er dygtig til at arbejde tværfagligt og opbygger stærke relationer samtidig med, at du sætter den rigtige strategiske retning. Du skal dele vores ambition om hele tiden at tilpasse os organisatorisk, så vi arbejder professionelt med både udvikling, implementering, drift, support og redaktionelt indhold.

Vi forestiller os, at du:

  • Tænker strategisk og er vant til at drive digital udvikling på tværs af en stor organisation.
  • Nyder at opbygge tætte relationer og er god til at samarbejde på kryds og tværs.
  • Er god til at skabe overblik og nedbryde komplekse problemstillinger og finde frem til de bedste løsninger sammen med kollegaer og samarbejdspartnere.
  • Synes det er hyggeligt at være sammen med kollegaerne – også nogle gange efter fyraften – og at du i det daglige får det hele til at glide med en god portion humør.
  • Har arbejdet med brugerrejser og servicedesign og brænder for at bruge det til at gøre hverdagen mere sammenhængende og lettere for vores brugere.
  • Har erfaring med udvikling, support og drift af CMS-systemer og intranet. Det vil være helt optimalt, hvis du også har arbejdet med digital selvbetjening og webshops.
  • Er vant til at tænke teknik, struktur, brugeroplevelser og kommunikation sammen.

Vi bruger Colibo, DynamicWeb, EG SmartDesigner og Siteimprove, men det er også fint, hvis du har arbejdet med andre lignende systemer.

Vores afdeling

Vores kommunikationsafdeling servicerer hele kommunen på tværs af de fem direktørområder. Vi er organisatorisk placeret under kommunaldirektøren sammen med borgmesterkontoret. Din nærmeste chef bliver kommunikationschefen, hvis afdeling ud over kommunikation også favner kommunens eventsekretariat og tilflytterservice.

Du bliver en del af webkontoret, der har ansvaret for kommunens digitale kanaler og derfor samarbejder tæt med it-afdelingen. Kontoret er deltager i alverdens digitale udviklingsprojekter og har ansvaret for kommunens webredaktion.

Dine øvrige kommunikationskollegaer tager sig af klassiske konsulentopgaver som kommunikationsrådgivning, pressehåndtering, SoMe, tekstproduktion, kommunikationsplaner og meget andet.

Alt det praktiske

Du bliver ansat efter gældende overenskomst. Arbejdstiden er på 37 timer om ugen, og vi har flekstid, så der er ikke låste mødetider. Din arbejdsplads er på Esbjerg Rådhus og eventuelt også hjemmefra nogle dage.

Du sender din ansøgning elektronisk, og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og gerne links til digitale projekter, du har arbejdet med.  

Hvis du overvejer at flytte efter jobbet, så vær opmærksom på, at Tilflytterservice garanteret kan hjælpe dig godt på vej. Se mere på www.nyiesbjerg.dk.

Ansøgningsfrist og samtaler

Der er ansøgningsfrist den 14. marts 2021, og vi regner med at holde første samtale den 16. marts og anden samtale den 22. marts.

Ansættelsesudvalget består af kommunikationschef Thomas Reil, webmaster Merete Christensen og de to kommunikationskonsulenter på webkontoret Lærke Østergaard Støchkel og Ole Asmussen.

Vi vil gerne have stillingen besat hurtigst muligt og senest den 1. maj 2021.

Hvis du har spørgsmål eller er nysgerrig efter at høre mere om jobbet, så kontakt endelig kommunikationschef Thomas Reil på 21 37 92 84.

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder og etnisk baggrund til at søge stillingen.

Hvis du får jobbet, skal vi have din straffeattest.

Gem job

Esbjerg Kommune
Publiceret: 5. marts 2021

Arbejdssted

Location Esbjerg