For­ret­nings­a­na­ly­ti­ker/Product Owner til analyser og gen­nem­fø­rel­se af IT-projekter

Brænder du for at oversætte kompleks lovgivning og forretningskrav til innovative it-løsninger? Hvis du kan analysere komplekse samspil mellem forretningsprocesser, it og data, omsætte mål til gode forretningsløsninger og har ambitioner om at blive product owner, så er du vores nye forretningsanalytiker!

Vi tilbyder et væld af spændende opgaver

I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen arbejder vi for at etablere fremtidens digitale skatteforvaltning. Vi samarbejder tæt med de andre styrelser i Skatteforvaltningen om at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Vi bidrager i styrelsen til at skabe fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor og vi tilstræber med alle vores projekter, at skabe gode brugeroplevelser.

Som forretningsanalytiker/product owner kommer du til at spille en nøglerolle i analyser og gennemførelse af it-projekter, hvor du er med til at sikre, at projektet eksekveres med fokus på forretningsgevinsterne. Du vil arbejde i spændingsfeltet mellem forretning og it og er med til at formidle forretningsmål og formulere kravspecifikationer til nye it-løsninger. Det kommer du til at gøre i tæt samarbejde med fagligt dygtige og engagerede kollegaer. 

Du indgår i et team, der både består af tekniske profiler og forretningseksperter, hvor du skal planlægge og gennemføre analyseaktiviteter, der belyser forretnings- og it-mæssige spørgsmål, som danner grundlag for vigtige beslutninger.

Dine konkrete opgaver vil bl.a. bestå af at:

  • planlægge og gennemføre analyseaktiviteter, der resulterer i forretnings- og procesmæssige afklaringer som understøtter de forretnings- og IT-mæssige valg og skaber optimal forretningsværdi 
  • afstemme forretningsmæssig værdi og prioritering med modtagerorganisationen 
  • omsætte mål, forretningsbehov og lovtekst til løsningsdesigns og beslutningsoplæg og høre de rette interessenter
  • sørge for dokumentation af beslutningerne samt kravstille den konkrete funktionalitet i features og user stories, som systemet kan udvikles på baggrund af
  • indgå i dialog med udviklere og testere om forretningskravene.

Om dig

Du har et par års erfaring med en lignende rolle eller på anden vis stiftet bekendtskab med opgavetyperne. Du har en analytisk tilgang til opgaver og evner at forstå og operationalisere komplekse problemstillinger og nedbryde dem i konkrete opgaver og leverancer.

Vi forventer, at du har kendskab til SAFe og agil udvikling, har erfaring med at omsætte kompleks lovgivning til forretningskrav samt har stærke kommunikative evner i både skrift og tale. 

Vi lægger derudover vægt på, at du som person:

  • arbejder struktureret, trives med deadlines og hurtigt kan danne dig et overblik over din opgaveportefølje samtidig med, at du har øje for detaljen
  • er udviklingsorienteret, har et stort drive og finder det naturligt at arbejde i en omskiftelig hverdag og tage ansvar for opgaveløsningen
  • er engageret, initiativrig og handlekraftig
  • tænker tværorganisatorisk og i helhedsorienterede løsninger 
  • er relationsskabende og besidder stærke samarbejdsevner på tværs af fagligheder og kulturer.

Hvorfor skal du vælge os?

Som forretningsanalytiker/product owner bliver du ansat i et kontor, der har projektanalyse og -eksekvering som kerneopgave. Kontoret består af en række forskellige profiler, inkl. product owners og business analysts, projektledere og forandringskonsulenter. Du bliver sammen med flere kollegaer koblet op på et team, som er dedikeret til ét konkret projekt ad gangen. 

Kontoret er præget af en uformel tone, højt humør og en høj faglighed, hvor du får rig mulighed for at tage et stort ansvar. Vi arbejder tæt sammen med kollegaer fra andre kontorer i organisationen og fra andre styrelser. Vi har en stor grad af fællesskabsfølelse og et godt sammenhold på tværs af kontorer og fagligheder. Du får også mulighed for at indgå i tværgående netværksgrupper med andre forretningsanalytikere og product owners samt bidrage til metodeudvikling i styrelsen.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg jobbet her” senest den 26. marts 2021. 

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Christina Juhl på telefon 72 37 51 92. 

Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.  

Tiltrædelse er pr. 1. juni 2021 eller snarest muligt.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 5. marts 2021

Arbejdssted

Location Frederiksberg