Vendor Manager med god for­stå­el­se for for­ret­ning, IT og apps


Du kender sikkert vores firmanavn og vores produkter, men ved du også, at Danske Spil er til glæde og til gavn for hele Danmark? Vi bidrager hvert år til gode økonomiske rammer i dansk idræts- og foreningsliv. Hver en krone vi har i overskud, går tilbage til det danske samfund. Danske Spil er markedsleder på det danske marked, men vi er i liga med de store internationale spiludbydere. Konkurrencen er benhård, og vi har derfor brug for dine kompetencer. Lige nu søger vi en Vendor Manager – vil du med på holdet?  

Ambitiøst Vendor & Solution Manager team i et internationalt multisourcing-miljø

Vores team agerer som beskrevet i et ambitiøst og stort multisourcing-miljø med mange, især internationale, leverandører. Det kræver et stærkt og kompetent team at styre leverandørerne og sikre høj kvalitet i samarbejdet og leverancerne. Du bliver en del af en afdeling på 9 personer som dækker vendor-, solution- og contract management. Teamet består af både erfarne medarbejdere samt nye talenter hentet udefra. Vi er et centralt placeret team, der altid spiller en vigtig rolle for at sikre bedst mulige rammer for samarbejde og forretning.

I Danske Spil har vi et konstant fokus på at sikre forbedrede spiloplevelser for vores kunder og dette sker ofte i et komplekst samspil mellem interne og eksterne leverandører. Den udvikling skal du som Vendor Manager bidrage til, samtidig med at du sikrer den fulde end-to-end leverance – fra forretningsspecifikation til kunden møder løsningen/spillet i alle salgskanaler.

Dig og dine opgaver

Som person er du selvledende, pålidelig og kan selv træffe beslutninger ud fra din gode forståelse af krav, muligheder og begrænsninger. Du er udadvendt og god til at opbygge relationer både internt og eksternt – samtidig har du en analytisk side, der gør dig i stand til at forstå komplekse tekniske, juridiske og kommercielle problemstillinger. Du finder det nemt at oversætte forretningsønsker til krav og du trives med at skulle forhandle rammer og løsninger på plads. Du har selvstændigt drive, men er også en holdspiller, der spiller andre gode og sætter en ære i at skabe de bedste betingelser for succes i alt hvad du gør.

Du får ansvar for dit eget produktområde, hvilket vil sige styring af de nationale og internationale eksterne leverandører samt koordinering af leverancer med vores interne udviklingsenheder. Det betyder, at både dine kontraktuelle og relationsmæssige kompetencer samt dine evner som IT-projektleder og sikkert også din erfaring med produkt- eller forretningsudvikling skal i spil.

Du har erfaring med leverandørstyring og du har eksempelvis arbejdet som Vendor Manager, Supplier Relationship Manager eller Solution Manager indenfor IT eller apps.

Vi leder efter dig som har erfaring med:

  • Samarbejde med eksterne leverandører og kontraktstyring i en IT-virksomhed
  • Forretningsforståelse og evner til at agere i en kommerciel virkelighed
  • Produktudvikling på IT-området (flere års erfaring)
  • At analysere og forstå komplekse kontrakter, produkter og processer
  • At bruge dansk og engelsk som dit naturlige arbejdssprog
  • At bruge dit gode humør til at skabe frugtbare relationer på alle niveauer

Du vil især komme til at arbejde sammen med vores app-leverandører og produktejeren i forretningen for at sikre at vores prisvindende apps forbliver blandt kundernes favoritter, når det gælder spil. Apps er et fokusområde for os, men også et område præget af vækst og hyppig forandring, som kræver et overblik og indsigt. Når vi ser Vendor Management sammen med den løbende produktudvikling, er det for at sikre et entydigt ejerskab af den fulde leverance et sted – hos dig! Du skal derudover:

  • Udbygge et effektivt Vendor Management framework
  • Rapportere, kommunikere og være kontaktpunkt mellem forretning, leverandører og IT
  • Sikre at leverandører performer både på konkrete leverancer, men også i det daglige samarbejde
  • Kende dine leverandører og deres risikobillede samt håndtere dette
  • Arbejde med strategisk udvikling af partnere, relationer og roadmap
  • Være ansvarlig for hele løsninger ved at få forretningens krav, de teknologiske muligheder og leverandørernes evner til at mødes
  • Facilitere mindre projekter i deres helhed, både internt og eksternt

Vil du gøre karriere hos os?

Du starter ansøgningsprocessen ved at klikke på ”Søg jobbet her”. Send din ansøgning, så vi har den senest den 23. maj 2021. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Head of Vendor Management, Uffe David, på tlf. 2087 7899. Såfremt du har spørgsmål til rekrutteringsprocessen, er du velkommen til at kontakte HR Business Partner, Sarah Kirstine Andersen på skan@danskespil.dk.


Om Danske Spil

Danske Spil er danskernes foretrukne spiludbyder. Hver uge har vi mere end 1,1 million danskere, som spiller hos os enten online eller via en af vores 3.900 forhandlere. I 2019 leverede vi 2,9 milliarder kroner tilbage til samfundet. Men vi er ikke kun sat i verden for at sikre penge til samfundet. For i Danske Spil er vi 450 medarbejdere, der med et stærkt etisk kompas arbejder for at begrænse ludomani, hvidvask og matchfixing, så spil kan være ansvarlig underholdning. I Danske Spil er vi ét hold, fordi vi mener, at det er nemmere at vinde sammen end hver for sig. Du vil opleve en arbejdsplads, hvor der ikke er langt fra idé til handling, og derfor er to dage aldrig ens. Vi har vores egen sportsforening, som har eksisteret i mere end 30 år, men bare rolig, du behøver ikke være verdensmester i fodbold eller atletik – det vigtigste er, at du er dit ansvar og indsats bevidst. I sidste ende er det nemlig alle os i Danske Spil, som skal sikre, at vi er til glæde og gavn for hele Danmark. 

Gem job

Danske Spil A/S
Publiceret: 19. april 2021

Arbejdssted

Location Brøndby