Ge­ne­ra­list med flair for IT og di­gi­ta­li­se­ring


Vil du være med til at etablere og udvikle vores landsdækkende organisation og services? Brænder du for digitalisering? Har du erfaring med organisations- og projektudvikling? Motiveres du af pionérstemning, nytænkning og at være del af en politisk ledet organisation? Så er du måske vores nye kollega!

Færdselsstyrelsen er i rivende udvikling. Siden 2016 har vi været placeret i Ribe, og er i dag en selvstændig styrelse under Transportministeriet. Den 1. oktober 2021 overtager vi en ny, stor opgave på kørekortområdet, som mere end tredobler vores organisation. Vi står med andre ord overfor en periode med store og ambitiøse mål på færdselsområdet, og IT & digitalisering vil have en central rolle.

Du vil blive en del af en ung styrelse, hvor du i høj grad får mulighed for at præge din arbejdsdag og opgaver. Derudover vil du blive en del af en arbejdsplads, der vægter sociale og faglige arrangementer højt – også på tværs af styrelsens opgaver. I styrelsen er vi mange forskellige faggrupper og udgør en bred vifte af specialister og generalister. Vi står stærkt på værdier som handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse og plads til ambitioner.

Om stillingen:

Funktionen er ny i Færdselsstyrelsen, og du får mulighed for at være med til at præge din stilling. Opgaverne er mangeartede og løftes i tæt samarbejde med kollegerne:

  • Deltage i strategiudarbejdelse og implementering
  • Deltage i organisationsudvikling
  • Deltage i arbejdet med løbende forbedringer – ansvar for egne forbedringsinitiativer
  • Vedligeholde strategiske roadmaps
  • Forberede og deltage i arrangementer og workshops
  • Projektledelse af mindre projekter og opgaver
  • Udarbejdelse af rapportering
  • Udarbejdelse af høringssvar
  • Beskrive / dokumentere processer
  • Planlægning, opfølgning og koordinering i kontoret
  • Deltage i og dokumentere revisioner og tilsyn
  • Deltage i budgetlægning og opfølgning

Din profil:

Vi forventer, at du:

  • Har relevant akademisk baggrund fx bachelor eller kandidat og gerne indenfor IT (færdig eller næsten færdig)
  • Har et uddannelsesmæssigt fokus på organisation, ledelse, strategi, digitalisering og evt. projektledelse
  • Måske har du relevant, praktisk erfaring fra lignende stilling eller fra et studiejob.

Derudover ønsker vi os en kollega, som er:

  • Ansvarsbevidst
  • Nysgerrig og nemt ved at tilegne sig ny viden
  • Effektiv
  • Proaktiv og handlekraftig proaktiv
  • Struktureret
  • Analytisk
  • Imødekommende og godt humør
  • God til at kommunikere både skriftligt og mundtligt
  • God til at skabe relationer og samarbejde

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er en fast stilling og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere information

Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte direktionssekretær Marlene Aakjær på mail makr@fstyr.dk, med angivelse af dit telefonnummer, hvorefter du vil blive kontaktet af os snarest muligt.

Send din ansøgning via styrelsens ansøgningsportal senest søndag den 18. april 2021. Vi forventer at afholde første samtale i uge 16 og anden samtale i uge 17 med henblik på at indgå aftale inden udgangen af april og tiltrædelse snarest muligt derefter.

Gem job

Færdselsstyrelsen
Publiceret: 6. april 2021

Arbejdssted

Location Ribe