Teknisk sy­stem­kon­su­lent til Team Fælles Kun­de­sy­ste­mer


Vil du arbejde med web-baserede kundesystemer i krydsfeltet mellem kundernes ønsker og udfordringer og de tekniske muligheder - og har du samtidig en lille Sherlock Holmes i maven? Så læs med her.

Vi søger en systemkonsulent til at varetage den daglige, tekniske drift og løbende udvikling af vores kunders vigtigste, administrative arbejdsredskaber, nemlig ESDH-systemer (elektronisk sags- og dokumenthåndtering), applikationer til økonomi (Navision Stat), sikker mail, digital post samt mødebooking- og tidsregistreringssystemer.

Hvis du er en analytisk og teknisk stærk holdspiller, der kan yde professionel service til kunder, leverandører og kolleger, og som vil være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner i et af Danmarks sikreste og mest komplekse it-miljøer - så er det måske dig, vi søger.

Om stillingen

To dage er ikke ens i Team Fælles Kundesystemer. Den ene dag har vi travlt med akut at genetablere kundesystemer og den anden dag finpudser vi installationerne og har tid til at nørde detektivarbejde med problemløsning for kunderne.

Som vores nye tekniske systemkonsulent vil du indgå i et team, der varetager drift af fælles kundesystemer med hovedfokus på ESDH-systemer samt mødebooking- og tidsregistreringssystemer.

Du vil blive grundigt oplært i vores specifikke fagsystemer, og vil sammen med 15 dedikerede kolleger bl.a. skulle tage dig af følgende opgaver:

  • Etablering, daglig drift og support af det driftsmiljø, vores kunders installationer kører på
  • Implementering hos nye kunder og udrulning af nye releases hos eksisterende kunder i tæt samarbejde med kunder og leverandører
  • 2. og 3. level-support
  • Sikring af hurtig opfølgning på driftsforstyrrelser og produktionsstop i dagligdagen og generelt medvirken til at opretholde sikker og stabil drift
  • Udtænkning og implementering af forbedringer i applikations-driftsmiljøer
  • Deltagelse i projektleverancer.

Om dig

Vi ser gerne, at du har faglig erfaring inden for flere af følgende områder:

  • Bred faglighed og mindst tre års praktisk erfaring med installation og drift af applikationer på Microsoft- platform på professionelt niveau - herunder releases og patches til applikationer og middleware
  • Erfaring med Microsoft IIS på professionelt niveau (dvs. fordelt på flere servere og netværk) samt basal SQL Server-administration (MS SQL)
  • Kendskab til Microsoft AD og ITIL (særligt Incident Management og CSI)
  • Derudover er det en fordel, hvis du har et grundlæggende kendskab til teknologier som DNS, PowerShell, VMware, ServiceNow, firewall og netværk.

Det er blandt dine fornemste opgaver at være brobygger mellem kundernes ønsker og udfordringer på den ene side og de tekniske muligheder på den anden.

Det er derfor vigtigt, at du som person er:

  • serviceminded, udadvendt og god til at kommunikere – herunder med kunder og ved fremlæggelse at vores løsningsforslag
  • lidt af en Sherlock Holmes, når det gælder om at få et teknisk problem identificeret – kompleksitet aktiverer dit detektivgen
  • struktureret og med en veludviklet analytisk sans
  • en holdspiller med gode samarbejdsevner og humoristisk sans, der bidrager til trivsel og et godt arbejdsmiljø.

Om os

Vi tilbyder et udviklende og alsidigt job i en uformel og dynamisk organisation, som er præget af et højt fagligt niveau, en uformel tone og godt kollegaskab.

Vi har et stort og systematisk fokus på vores samlede såvel som på den enkeltes trivsel og faglige udvikling og performance.

I stillingen bidrager du til den yderst samfundsvigtige opgave at levere it-services til en lang række ministerområder og deres ca. 28.000 brugere, ligesom du får du mulighed for at være med til at præge udviklingen på it-området i staten.

Ansættelsesforhold

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode via PET til graden HEMMELIG.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Økonomistyrelsen, Digitaliseringsstyrelsen, Statens It og Statens Administration.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Tina Plahn-Ovesen på tlf. 72 31 08 55 eller via mail på tina.plahn-ovesen@statens-it.dk.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 9. maj 2021.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 22. april 2021

Arbejdssted

Location Ballerup