Statens It søger ser­vi­ce­min­ded og løs­nings­o­ri­en­te­ret It-konsulent til mid­ler­ti­dig stilling i vores Ser­vi­ce­om­rå­de – Bru­ge­rad­mi­ni­stra­tio­nen


Til vores kompetente og servicemindede hold af medarbejdere i Statens It’s brugeradministrationsteam, søger vi en ny kollega til en midlertidig ansættelse på ni måneder. Du skal have lyst og evner til at være med til at gøre en forskel for ca. 30.000 ansatte i staten ved at levere professionel, kompetent og serviceminded it-support. Du skal kunne varetage mange forskellige typer opgaver, samtidig med at du bevarer overblikket og den venlige tone.

Vi kan til gengæld tilbyde en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Brugeradministration- og rettighedsstyringsområdet er i Statens It en opgave, der kræver en teknisk forståelse for rettighedsstyring og overblik over flere Active Directories og samspillet imellem disse.

Om stillingen

Som It-konsulent i Brugeradministrationen skal du:

  • administrere tiltrædelser, rokeringer og fratrædelser af medarbejdere hos vores kunder
  • administrere rettighedstildelinger til filer, postkasser og distributionslister
  • administrere andre konti end brugerkonti fx servicekonti
  • kommunikere med brugere og HR-afdelinger mundtligt og skriftligt
  • vurdere, visitere og prioritere indkomne sager til teamet
  • deltage i udviklings- og automatiseringsopgaver samt projektrelaterede ad hoc opgaver.

Om dig

Vores målsætning er at have tilfredse kunder og løse opgaverne indenfor de gældende regler, retningslinjer og tidsfrister.

Det er derfor et krav, at du:

  • har erfaring med brugeradministrationsopgaver og rettighedstildeling
  • er vant til at arbejde med Active Directory, Exchange og filservice
  • kan følge sagerne til dørs og få dem afsluttet
  • kan følge og tilrette eksisterende processer, vejledninger og instrukser
  • kan arbejde struktureret og omhyggeligt
  • er serviceminded, brugerorienteret og villig til at tage fat og gøre en forskel.

Derudover er det en fordel, hvis du har:

  • kendskab til brugeradministration i O365
  • kendskab til Powershell
  • blik for optimering af processer.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten. Der er mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer.

Det er en forud­sæt­ning for din ansættelse, at du kan opnå en sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEMMELIG.

Stillingen er tidsbegrænset på ni måneder. 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Kasper Katzmann på telefon 72 31 15 25.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest den 14. maj 2021.

Vi forventer at afholde jobsamtaler løbende.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Statens IT
Publiceret: 22. april 2021

Arbejdssted

Location Ballerup