IT gover­nan­ce konsulent


Kan du formulere og forvalte forretningsgange, der gør livet nemt for brugerne i forretningen?

Har du nogle års erfaring med IT governance i cloud-miljøer, og leder du efter et sted, hvor du kan få både stor frihed og masser af opbakning til at folde dine evner maksimalt ud, så er dette job svaret. I Alm. Brand er migrering til skyen en helt central del af vores strategi. Samtidig er vi som finansiel virksomhed underlagt en lang række love og regler, der er i konstant udvikling. Akkurat som de teknologier, vi benytter.

Skal vi kunne drive vores forretning, skal vi kunne få de to ting til at spille sammen, og vi skal vel at mærke kunne gøre det centreret omkring mennesker – vores kunder og kolleger. Det er lige her, du træder ind på scenen med al din gode viden om fornuftige forretningsgange i cloud-miljøer.

Etablering og overholdelse af smidige forretningsgange med brugerne i centrum

Skåret ind til kernen handler dit job om at udarbejde forretningsgange samt sikre, at de bliver overholdt. Det gør du ved at have fingeren på pulsen i forretningen – så du ved, hvad der er på vej af nye tiltag og projekter, så du proaktivt kan komme på banen med rådgivning og løsninger. Du arbejder grundlæggende ud fra spørgsmålet: Hvordan kan jeg gøre livet så nemt for mine kolleger som overhovedet muligt og samtidig sikre, at vi spiller inden for de givne rammer. Dine primære opgaver bliver at:

  • Sikre efterlevelse af politikker og regler
  • Udvikle forretningsgange, fx inden for IT-risikohåndtering og -rapportering
  • Opstille IT-kontroller – hvordan, hvem og hvornår
  • Følge op og sikre, at aftaler om kontroller bliver overholdt i de berørte forretningsområder
  • Proaktivt opsøge forretningen og levere sparring og rådgivning, særligt ifm. nye projekter i de forskellige forretningsområder
  • Være forandringsagent – formidle nødvendigheden og gevinsterne ved dine og afdelingens tiltag

Din vej til succes ligger i vid udstrækning i din evne til at være brobyggeren, der binder IT og forretningen sammen med lovgivning og policies på en fornuftig og smidig måde. Din nye arbejdsplads bliver Alm. Brands hovedsæde på Midtermolen nær Østerport Station og Langelinie.

3+ års erfaring fra rolle i spændet mellem IT, forretning og governance

Vi leder efter dig, der har lidt særlige evner forstået på den måde, at du på den ene side skal elske struktur og herunder kunne læse og forstå komplekse regler og lovgivning i et samlet forretningsperspektiv. På den anden side skal du trives i en opsøgende og rådgivende rolle, hvor du trækker på dine evner som relationsbygger og kommunikatør. Du skal således kunne forklare, hvorfor det er nødvendigt at gøre x, y, z… Du skal kunne forklare, hvem der skal gøre hvad og hvornår. Og så skal du kunne finde og fremhæve gevinsterne – hvad får dine kunder i forretningen ud af dette tiltag? I forlængelse af det, skal du kunne formulere let forståelige og logiske forretningsgange/procedurer. Derudover rummer dit CV:

  • 3+ års erfaring fra en lignende rolle i spændet mellem IT, forretning og governance
  • Erfaring med cloud-miljøer og -services – og stor motivation for at blive dygtigere på området
  • Erfaring med projektarbejde og motivation for at arbejde i et agilt miljø
  • Forstå hvordan samspillet mellem Governance, Risk og Compliance fungerer

Din nye afdeling

I IT Governance har vi ansvar for efterlevelse af politikker og regler samt implementering af disse. Målet er aldrig regler for reglernes egen skyld. Tværtimod. Vores fokus handler alene om at Alm. Brand kan drive en sund forretning. Og i den finansielle sektor kræver det, at der er nogen der har styr på kompleks lovgivning og ikke mindst kan få den integreret i det daglige arbejde på en god måde. Det er så der, vi kommer på banen i tæt samarbejde med særligt vores kolleger i Risk & Compliance. En gennemgående ting hos os er, at vi ikke gider skrivebordsøvelser. Så når vi har lavet en forretningsgang, sikrer vi også den rent faktisk bliver implementeret i dagligdagen. Nu glæder vi os bare til at få dig om bord.

Ansøgning og kontakt

Er du vores nye kollega, så send os senest den 17. maj 2021 din ansøgning med CV. Hvis du vil vide mere om jobbet, inden du søger, er du velkommen til at kontakte governance chef, Deniz Hansen på 2497 1227.

Vi behandler naturligvis din ansøgning fortroligt.

I Alm. Brand har vi samlet bank, forsikring og pension, så kunderne kan få et samlet overblik over deres økonomi. Koncernen har 1600 engagerede medarbejdere, der hver dag bidrager til den høje arbejdsglæde. Vi har en uformel omgangstone, der giver plads til forskellighed. Samtidig arbejder vi ambitiøst og vægter innovation og kreativitet højt. Ca. halvdelen af medarbejderne sidder på hovedkontoret på Midtermolen i København, og i resten af landet tager vi hånd om vores kunder fra 25 kontorer, filialer og rådgivningscentre. Læs mere om os på almbrand.dk/job.

Gem job

Alm. Brand
Publiceret: 26. april 2021

Arbejdssted

Location København