LER-as­si­sten­ter til di­gi­ta­li­se­rings­pro­jekt (tids­be­græn­set stilling)


Har du erfaring med - og lyst til at arbejde med anlægstegninger og geodata? Så er du den, vi leder efter til vores digitaliseringsprojekt.

I Banedata, der hører under sektionen Asset Management, søger vi flere assistenter, der kan bidrage til at organisere vores anlægstegninger, så vi kan få vores LER-projekt til at køre på skinner, når vores ledningsdata skal konverteres til geodata. 

I Banedata står vi overfor at skulle gennemføre et digitaliseringsprojekt, hvor alle vores ledningstegninger skal konverteres til geodata. I fremtiden skal vi kunne udveksle vores ledningsdata digitalt og automatisk som GIS-objekter. Dette forudsætter, at vi senest medio 2023 har konverteret alle vores ledningstegninger til vektorer i GIS. 

Som en del af projektet, skal vi gennemføre en kategorisering af filerne i grupper og kvalitet, så de kan anvendes til konvertering til GIS. og her spiller vores LER-assistenter en vigtig rolle. Som LER-assistent kommer du til at være en del af projektorganisationen, der også vil bestå af en projektleder og flere andre assistenter. Selve opgaven består i at fremfinde tegninger i systemet ProArc, Se om tegningen indeholder ledninger samt hvilken klasse og hvilken en filtype, de bliver kategoriseret i. Herefter skal tegningerne dokumenteres og journaliseres i de forskellige klasser og kvaliteter. Vi søger derfor dig, der er en dygtig, detaljeorienteret og struktureret medarbejder.

I rollen om LER- Assistent

Får du udfordrende opgaver og ansvar fra første dag du starter. Det er derfor vigtigt for os, at du at du kan ’læse’ og forstå en tegning, og har du erfaring med anlægstegninger er dette en fordel. Vores mål er at kickstarte projektet i foråret, så vi er klar med en fuld kategorisering af alle vores tegninger efter sommerferien.

For at trives- og få succes i stillingen, er det vigtigt, at du arbejder selvstændigt og struktureret, og at du sætter en ære i at sikre kvaliteten og validiteten af vores data. Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.

Lidt om dig

Du er systematisk i dit arbejde og har flair for at betjene forskellige IT-systemer såsom Office pakken, ProArc (vores tegningsarkiv) og GIS (Geografisk informationssystem).

Som person er du udadvendt og god til at sammenarbejde. Du er løsningsorienteret, struktureret og har blik for detaljen. Samtidig er du god til at skabe netværk, og det er vigtigt, at du er i stand til at kommunikere med en bred vifte af faglige og tekniske profiler.

Du arbejder både selvstændigt og gerne i samarbejde med andre i projektteamet og kan desuden agere professionelt og serviceminded i en travl hverdag, da vi har en klar deadline på projektet. Du er ikke bange for at spørge om hjælp og heller ikke bleg for at hjælpe andre. Du behersker dansk i skrift og tale.

Vi tilbyder

Du vil blive ansat i området Asset Management, Team Banedata. Den ledige stilling er på vores adresse i Ringsted, Godsbanevej 2, der ligger bekvemt ’på’ Ringsted Station.

Team Banedata har ansvaret for, at Banedanmarks samlede tekniske data er overskuelige, opdaterede og til rådighed for interessenter både internt og eksternt. En af teamets kerneopgaver er at sikre udviklingen af og varetage ejerskabet til Banedanmarks Asset Management System. Team Banedata består af 20 medarbejdere, der alle refererer til teamlederen.

Derudover tilbyder vi:

  • Fleksible arbejdstider med frihed under ansvar
  • Samarbejde med engagerede og dygtige kolleger
  • Arbejdstiden er 37 timer om ugen inkl. frokost.

Hvis du kan genkende dig selv i det ovenstående, er du på rette spor.

Løn

Du ansættes i forhold til gældende overenskomst og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. 

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Teamleder i Banedata Pia Walmod-Larsen på telefon 41 77 36 91. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt og senest den 20.05.2021. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg jobbet her” og følger instruktionerne.

Der er tale om en midlertidig ansættelse på fire måneder med mulighed for forlængelse.


Banedanmark er en styrelse under Transport- og Boligministeriet med over 2.000 medarbejdere. Vores hovedkontor ligger på Carsten Niebuhrs Gade 43 i København, men vi har dygtige og dedikerede medarbejdere i hele Danmark. Vi har ansvaret for den danske jernbane. Det betyder, at det er os, der styrer togtrafikken og informerer om den på skærme og højttalere på stationerne på fjernbanen.

Vi vedligeholder banen og udfører milliardstore jernbaneprojekter, der til sammen er med til at forme fremtidens bæredygtige jernbane.

Gem job

Banedanmark
Publiceret: 29. april 2021

Arbejdssted

Location Ringsted