IT-me­d­ar­bej­der til helpdesk


Metroselskabet søger en kompetent, serviceminded, selvstændig og stabil IT-medarbejder til varetagelse af den daglige helpdesk funktion samt forskellige infrastrukturopgaver.

Som IT-medarbejder i helpdesken er din vigtigste opgave at sikre support og service overfor slutbrugerne. Du skal være med til at implementere og sikre en effektiv og sikker IT-understøttelse for Metroselskabets brugere. Du bliver administrator på vores nyindkøbte Service Now system, og du skal være med til at opbygge og udvikle løsningen. Du skal desuden bidrage til, at helpdeskens to elever bliver oplært i relevante opgaver og får den nødvendige uddannelse.

Du bliver en del af en IT-afdeling i udvikling. Metroselskabet har startet en større digitaliseringsrejse, hvor vi skal ændre vores måde at arbejde på og implementere flere nye IT-systemer. Vi har desuden stor fokus på Cyber- og informationssikkerhed samt procesoptimering.

Opgaver

De generelle arbejdsopgaver består af:

  • IT-support af Metroselskabets brugere.
  • Løsning af tekniske problemer på Metroselskabet klienter, AD, printere og telefoner.
  • Implementering og vedligehold af Service Now

Profil

Som person er du er positiv og serviceorienteret. Du kan arbejde selvstændigt og struktureret. Du er skarp på mødetider og sætter en ære i at være med til at sikre, at selskabets IT-enhed hver dag kan hjælpe og servicere brugerne. Du kan lide at systematisere og digitalisere arbejdsopgaverne, og du motiveres af veludført og afsluttet arbejde såvel teknisk som i forhold til brugerne. Du er en teamplayer og altid fleksibel både i forhold til arbejdsopgaver og arbejdstid.

Du har en

  • relevant uddannelsesmæssig baggrund
  • erfaring fra en lignende jobfunktion
  • behersker dansk og engelsk i både skrift og tale

Vi forventer, at du kender til:

  • ITIL processerne
  • Azure AD
  • Microsoft teams
  • Power Shell
  • Remote desktop server
  • Netværkskonfiguration
  • Server- vedligehold

Vi tilbyder

Metroselskabet tilbyder en udfordrende, spændende og afvekslende stilling med stort udviklingspotentiale, fagligt som personligt. Et job med stor mulighed for at præge, påvirke og udvikle organisationen. Du bliver ansat i en virksomhed, hvor der er højt til loftet, en løn der modsvarer dine kvalifikationer, en attraktiv pension samt diverse personalegoder.

For yderligere oplysninger om jobbet kontakt IT-chef Peder M. T. Knudsen eller teamleder Karen Margrethe Riberholt på telefon 3311 1700.

Ansøgningsfrist 17. maj 2021.

Gem job

Metroselskabet og Hovedstadens Letbane
Publiceret: 3. maj 2021

Arbejdssted

Location København