Ud­dan­nel­ses­kon­su­lent til Helpdesk, Koncern IT


Har du it teknisk baggrund, pædagogisk og klinisk indsigt og vil du samtidig være med til at skabe uddannelser og kompetenceopbyggende aktiviteter i Sundhedsplatformen i Region Sjælland? Kan du motivere dine kollegaer og samarbejdspartnere, arbejde selvstændigt og er du samtidig en stærk kommunikatør i både skrift og tale? Har du kendskab til udvikling af undervisningsmateriale? - Så er du måske den, vi søger til vores dygtige team af uddannelseskonsulenter.

Om jobbet

Koncern IT Helpdesk, Uddannelse & Superbrugersupport, søger en uddannelseskonsulent med klinisk indsigt, gerne med uddannelse og interesse inden for IT, læringsprocesser, didaktiske metoder, formidling eller tilsvarende.

Uddannelseskonsulenternes kerneopgave er formidling af relevante system- og arbejdsgangsændringer til Sundhedsplatformen målrettet forskellige faggrupper og specialer i Region Sjælland. Der vil også kunne forekomme formidling af uddannelsesmateriale til andre systemer.

Vi har ambitioner om at styrke og skabe flere uddannelsestilbud, der matcher brugernes behov i sammenhæng med Sundhedsplatformen. Som uddannelseskonsulent vil du blive medansvarlig for at afdække klinikkens behov og efterfølgende udvikle materiale, uddannelseskoncept og forestå undervisning ude i klinikken, virtuelt såvel som med fysisk tilstedeværelse.

Jobbet giver dig rig mulighed for at samarbejde med forskellige faggrupper i et spændende felt mellem it og klinisk arbejde på tværs af regionen.

Dine nøgleopgaver:

  • Styre, koordinere og facilitere udarbejdelse af materiale og produkter på tværs af faggrupper, fokusområder og regioner
  • Producere målrettede og brugervenligt materiale og produkter – hvorfor viden om og erfaring med skriftlig formidling og kommunikation er afgørende
  • Omsætte idéer og behov til konkrete løsninger, herunder at udvikle og skabe de rette rammer for uddannelsesaktiviteterne
  • Sikre grundig og systematisk evaluering af uddannelse- og kompetenceudviklingsaktiviteter
  • Deltage i projekter, både regionale og tværregionale, hvor kompetenceudviklingsaktiviteter i Sundhedsplatformen er omdrejningspunktet
  • Sikre at kolleger i Koncern It, Helpdesk er orienteret og uddannet/undervist i kommende opdateringer og eventuelle ændringer i Sundhedsplatformen

Om dig

Vi forestiller os, at du har sundhedsfaglig indsigt eller er IT uddannet med erfaring fra hospitalssektoren. Det er en fordel, hvis du har indsigt i Sundhedsplatformen. Derudover har du solide kompetencer eller tilsvarende erfaring inden for uddannelse, formidling, kommunikation og læring.

Du trives med at sparre med mange forskellige faggrupper og har en positiv og anerkendende tilgang til dine omgivelser. Du deler gerne viden og søger input fra andre. Du formår at bringe dit personlige og faglige engagement videre i motivationen af kolleger og samarbejdspartnere.

Du er selvledende, kan strukturere din hverdag og kommer i mål med dine opgaver. Du kan håndtere at modtage ustrukturerede opgaver og strukturere dem, så de kan håndteres. Du er vedholdende, hvilket er en styrke, når du skal problemløse på tværs af organisationen. I en travl hverdag er du personen, der mestrer at bevare overblikket og roen, og derfor bliver du ikke skræmt af komplekse problemstillinger eller af at arbejde under tidspres. Du ved, du er en del af en politisk styret organisation og kan godt lide den dynamik, det skaber i hverdagen.

Du vil være en attraktiv kollega hos os, hvis du:

  • Har blik for klinikkens problemstillinger og forbedringsønsker
  • Trives i det operationelle felt mellem udvikling og afholdelse af aktiviteter for klinisk personale
  • Tænker kreativt og ikke er bange for at udfordre ”vi plejer”
  • Arbejder målrettet og selvstændigt med opgaverne samt bevarer et godt overblik, også når der er travlt og opgaverne er komplekse
  • Har gode samarbejds- og kommunikationsevner
  • Trives med teamarbejde og har et blik for tværfaglighed

Om os

Uddannelse- & Superbrugersupport er forankret i Koncern IT’s Helpdesk. IT Helpdesk består af tre teams, og vi er indgangen til Koncern IT i Region Sjælland. Vi yder fejl- og anvendelsessupport på kliniske og administrative systemer på tværs af regionen. Teamet Uddannelse- & Superbrugersupport understøtter regionens medarbejdere med kursusplanlægning, udvikling og planlægning af kompetenceopbyggende aktiviteter i Sundhedsplatformen.

Om koncern IT

Koncern IT er Region Sjællands fælles it-organisation med ca. 380 medarbejdere. Vi leverer digitale løsninger til regionens virksomhedsområder og i særdeleshed til regionens sygehuse. Vi råder over moderne kontorfaciliteter i tilknytning til vores driftscenter i Ringsted, tæt på Ringsted station og motorvejen. Og vi er med vores supportorganisation placeret på regionens sygehuse tæt på mange af vores brugere. Vi har et uformelt og udviklende arbejdsmiljø, og vi holder os ajour med trends og teknologiske fremtidsmuligheder og kombinerer det med løbende kompetenceudvikling.

Koncern IT ønsker at være en stærkt serviceorienteret organisation. Vi arbejder efter værdisættet FLER – Forandringsparat, Loyal, Engageret, Respektfuld og forventer, at nye kollegaer konstruktivt vil bidrage til, at vi får FLER gode arbejdsdage.

Du kan læse mere om Koncern IT på regionens hjemmeside: www.regionsjaelland.dk/koncern-it

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst efter principperne om ny løn. Arbejdstid er 37 timer inkl. frokost med flextidsordning, som sikrer en fornuftig balance mellem arbejdstid og fritid.

Send din ansøgning

Hvis det lyder som noget for dig, så send din ansøgning og cv senest fredag d. 18. juni 2021 kl. 12.00.
Forventet ansættelsesdato er 1. september 2021.

Skulle du have spørgsmål til stillingen eller Koncern IT generelt, er du velkommen til at kontakte teamleder for Uddannelse og Superbrugersupport i IT Helpdesk Maria Berg på mobil: +45 20 11 15 35 og/eller uddannelseskonsulent Lene Hove Devantier på mobil: +45 93 56 73 92.

Gem job

Region Sjælland
Publiceret: 21. maj 2021

Arbejdssted

Location Ringsted