Da­ta­va­re­hus­ud­vik­ler til Kultur- og Fri­tids­for­valt­nin­gen

Er du struktureret, detaljeorienteret og har du en stærk interesse for data? Er du en erfaren datavarehusudvikler eller vil du gerne blive det?

Så vil vi meget gerne høre fra dig.

Om os

Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du får en central rolle som datavarehusudvikler i Kultur- og Fritidsforvaltningens (KFF) nye business intelligence (BI) team. Teamet er en del af kontoret Strategi og Ledelse, som er forankret i stabsenheden HR, Strategi og Økonomi.

Du bliver således en del af et stærkt hold af konsulenter i Strategi og Ledelse, der arbejder tæt med gode kollegaer i HR, Strategi og Økonomi om at løse strategiske og tværgående opgaver – både for direktionen og i tæt samspil med enhederne i forvaltningen og på tværs af Københavns Kommune.

BI-teamet skal sammen med konsulenterne i Strategi og Ledelse blandt andet arbejde for, at KFF bliver endnu bedre til at træffe datainformerede beslutninger i optimeringen af driften og udviklingen af nye services for borgerne. Konkret betyder det, at det faglige BI-team er ansvarlig for at udvikle og drifte en central datavarehusløsning til KFF, og at der er en fælles opgave sammen med Strategi og Ledelse i at implementere og forankre brugen af business intelligens i KFF.

Om stillingen

Hos os får du mulighed for at arbejde med dataprojekter til brugere bredt inden for kultur- og fritidsområdet, fx spillesteder, kulturhuse, biblioteker, idrætshuse, svømmehaller og museer. Dit arbejde får derfor betydning for, at København kan udvikle sig som en levende pulserende storby, hvor der er adgang til at bruge og skabe kultur, idræt, kunst og litteratur for alle. Du vil derfor også komme til at arbejde sammen med et bredt udsnit af forvaltningens mange forskellige fagområder og enheder.

Du vil indgå i et fagligt team med fem medarbejdere, som består af to datavarehusudviklere og en frontendudvikler, samt en product owner og en teamkoordinator. Du vil sammen med teamet få ansvaret få at drive og videreudvikle forvaltningens centrale datavarehus, herunder løbende indgå i udviklingen af nye BI-projekter – særligt i ETL-arbejdet.

Dine opgaver bliver bl.a at

  • få afklaret behovene i enhederne og estimere projekter i samarbejde med teamet
  • beskrive og udvikle datamodeller og forstå sammenhængen i data
  • anvende vores BI-platform til udvikling af komponenter til håndtering af ETL-processer
  • indgå i samarbejdet med København Kommunes centrale it-enhed om det tekniske setup
  • indgå i samarbejdet med frontendudviklere om den endelige BI-rapportering
  • løbende vedligeholde og videreudvikle KFF's datavarehus

Om dig

Du er vigtigt, at du er detaljeorienteret og struktureret. I arbejdet med BI er det især i de små detaljer, at den store del af arbejdet ligger. Det kræver derfor en sans for de små nuancer og en struktureret tilgang til at forstå alle afkroge af løsningen, som der arbejdes på. Endvidere skal du trives med udviklingen af komplekse opgaver, der kræver tæt samarbejde, løbende koordinering og mange tilpasninger for at nå i mål. Du behøver ikke have erfaring med alle de beskrevne opgaver, da vi vil oplære dig på de områder, hvor du ikke har erfaring. Du vil desuden indgå i et team med stor fokus på vidensdeling.

Vigtige kompetencer

  • Talstærk og logisk tænkende.
  • Meget struktureret og detaljeorienteret.
  • Stærke samarbejdsevner.
  • Har kendskab til business intelligens og dataløsninger.
  • Viljen og evnen til at sætte dig ind et komplekst fagområde.

Det vil desuden være en fordel, hvis du har kendskab til

  • kodning, gerne SQL.
  • SCRUM, da teamet benytter denne metode.
  • Microsoft SQL Management studio.
  • Visual Studio.
  • ETL-udvikling og -processer.

Om os 

Strategi og Ledelse består af 18 konsulenter og er en del af Stabsenheden HR, Strategi og Økonomi, der arbejder strategisk som samarbejdspartner for forvaltningens enheder og varetager en bred portefølje af opgaver inden for HR, strategiudvikling og ledelsesinformation, samt budget og regnskab. 

HR, Strategi og Økonomi består af ca. 65 medarbejdere. Ledelsesgruppen udgøres af fire ledere og to chefer. Der er en god og uformel omgangstone selv i en til tider travl hverdag. Og så er vi er familievenlig arbejdsplads med en rigtig god balance mellem arbejds- og privatliv.

Løn- og ansættelsesvilkår

Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Vi håber, at du kan starte 1. august 2021.

Yderligere information 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Daniel Akselsen på 5046 9088 eller Karen Søndergaard Forsbøl på 6162 2066.

Søg via nedenstående link senest søndag den 13. juni 2021.

1. samtale vil blive afholdt den 16. juni og 2. samtale den 18. juni.


Kultur- og Fritidsforvaltningen

I Kultur- og Fritidsforvaltningen tror vi på, at tillid og samarbejde både øger medarbejdernes trivsel og højner kvaliteten, produktiviteten og vores evne til at gå nye veje.

Gem job

Københavns Kommune
Publiceret: 26. maj 2021

Arbejdssted

Location København