Kom­mu­ni­ka­tions- og stra­te­gi­kon­su­lent


Vær med til at støtte ledelsen i Energinet Eltransmission i at skabe kurs, koordinering og commitment på tværs af selskabet. Gennem skarp kommunikation, der møder modtageren i øjenhøjde, og værdiskabende processer, understøtter du transformationen af Eltransmission. Transformationen skal ruste os til at indfri forventningerne i en ambitiøs investeringsplan med fokus på samarbejde, enkelhed, nye metoder og nye løsninger. Din arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia med mulighed for hjemmearbejde og stor fleksibilitet i forhold til at tilrettelægge dit arbejde.

Ledelsesstøtte som skaber værdi for forretningen

Du bliver en del af afdelingen Ledelsesstøtte, som er en stabsfunktion, der arbejder på tværs af selskabet Eltransmission, som med ca. 400 medarbejdere bygger og driver el-infrastrukturen for ca. 4 milliarder kroner om året. Du får et tæt samarbejde med ledergruppen i selskabet og med kollegaer på tværs af organisationen.

Afdelingen Ledelsesstøtte tæller fem selvkørende og dygtige vidensmedarbejdere, som bistår med strategiproces, intern kommunikation, asset management, mødestyring og facilitering, samt driver og udvikler tværgående processer som fx onboarding. Vi er et lille team med stort ansvar, hvor vi hjælper hinanden og der er højt til loftet. Teamet er under opbygning med ny leder, og du forventes at bringe dine erfaringer i spil, så vi udvikler os sammen. Der vil være stort fokus på at sikre din udvikling og trivsel.

”Det er afgørende, at ledelsen betragter samarbejdet med dig som værdiskabende. Du er proaktiv, nysgerrig og evner at sikre nærværende og enkel kommunikation samt facilitere processer som understøtter den samlede udvikling af forretningen” siger afdelingsleder Gitte Graugaard.

Dit overordnede ansvar er at udøve værdiskabende ledelsesstøtte og understøtte ledelsens strategiske kommunikation. Du styrker den interne kommunikation i Eltransmission ved at sikre, at de vigtige historier bliver fortalt letforståeligt. På det strategiske plan skaber du professionel forandringskommunikation, så dine kollegaer på tværs af organisationen er bekendte med den udvikling der foregår og kan se sig selv som en del af forandringen.

Dine konkrete opgaver dækker blandt andet over:

  • Udforme forskelligartet skriftligt materiale og præsentationer
  • Opfølgning på strategi og forandringskommunikation
  • Bidrage til ledergruppens strategiske arbejde gennem proaktiv planlægning og afholdelse af workshops, udviklingsforløb og andre arrangementer for ledergruppen
  • Bistå ledelsen i at drive og facilitere strategiske initiativer
  • Drift og udvikling af den interne kommunikation f.eks. månedsbreve, artikler, kampagner og videoer, som understøtter vores kulturudvikling

Strategisk kommunikation og kommercielt mindset

Du er en skarp kommunikator i både skrift og tale og har minimum tre års erfaring. Din erfaring har du fra en funktion, hvor du har arbejdet med forandringskommunikation i et større organisatorisk setup. Herudover har du bidraget til både strategiudvikling og -implementering, hvor du kan dokumentere, at du har evnet at spille passionerede topledere gode.

Du forstår at begå dig i et miljø karakteriseret ved tillid, selvstændighed og et meget højt fagligt niveau. Du samarbejder ubesværet på alle niveauer, og du er vant til at tænke i koncepter og formidle essensen både skriftligt og visuelt. Det er en fordel, hvis du har kendskab til design thinking og agile arbejdsmetoder.

Du har en relevant akademisk uddannelse og du er nysgerrig på både mennesker og forretning. Du er proaktiv og ikke bange for at udfordre og eksperimentere, ligesom du har en god situationsfornemmelse og høj integritet.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med cv og andre relevante bilag via linket ”Søg jobbet her”, så vi har den senest 15. juni 2021. Vi forventer at holde 1. samtale 21. juni (online) og 2. samtale 25. juni (i Fredericia). Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Graugaard på telefon 30 68 76 82. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.

Energinet Eltransmission A/S har til opgave at udvikle, bygge, eje og drive det nødvendige eltransmissionsnet og stille det til rådighed for systemansvaret med den rette kapacitet, i den rette kvalitet, så omkostningseffektivt som muligt og således, at anlægget kan udnyttes optimalt og sikkert. Vi sikrer optimal Asset Management ved at have fokus på anlæggenes samlede levetid - fra vugge til grav. Vi er et datterselskab i Energinet-koncernen, som varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og gas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vores kultur hænger tæt sammen med vores samfundsansvar, og vi arbejder aktivt med FN’s verdensmål omkring bæredygtig energi, klimaindsats, partnerskaber for handling samt industri, innovation og infrastruktur. Ved at vise vejen for grøn omstilling kan vi være med til at løse den globale klimaudfordring. Nye løsninger kræver, at vi evner at se problemstillinger fra mange vinkler, og derfor er mangfoldighed et nøgleord i vores kultur. Vi bestræber os på at lytte, involvere og dele vores viden. Med afsæt i værdierne mod og tillid lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.

Se film om Energinet.

Gem job

Energinet
Publiceret: 31. maj 2021

Arbejdssted

Location Fredericia