Business Oriented BI Con­sul­tant

Brænder du for Data, Business Intelligence, Data Warehouse og anvendelsen af datadrevne beslutninger? Kunne du tænke dig at være med til at skabe innovative og værdiskabende BI og Analytics projekter til det offentlige marked? Så er du måske vores nye kollega! 

I KMD DIMA (Data, Information Management & Analytics) har vi ambitionen om at blive Danmarks bedste Business Intelligence og Advanced Analytics leverandør. Vi er allerede nået langt, og vil i de kommende år - i tæt samarbejde med moderselskabet NEC - tage store skridt for at fastholde denne ambition. Hos os i KMD DIMA er vi i dag mere end 160 data-begejstrede kollegaer, der brænder for at skabe værdi via data. Hvis du er ambitiøs, nysgerrig, data-erfaren og vil med på rejsen så er det måske dig, der bliver vores nye kollega.

Der er fuld fat på rejsen og vi har brug for en række nye stærke kollegaer med forskellige erfaringsniveauer så uanset om du er ung og ambitiøs eller kommer med stor erfaring, kunne vi godt have brug for netop dig! 

Om jobbet

Som vores nye kollega vil du indgå i en dynamisk Business Unit, med en resultatorienteret ledelsesstil, hvor der er højt til loftet og mulighed for både faglig og personlig udvikling. 

Du bliver en del af et erfarent og kompetent team, hvor fokus er på at levere værdiskabende projekter og produkter primært til det offentlige marked. Dette sker i højt performende projektteams, hvor BI-konsulenten i tæt samarbejde med kunden, KMD’s dygtige domæne eksperter og projektledere løser kundernes udfordringer.  

Du kommer dermed til at arbejde i et stærkt fagligt fællesskab med mere ned 160 erfarne kollegaer. I DIMA arbejder vi efter vores agile BI Framework, som er under stadig udvikling og tilpasning – så er du klar til at bestige en stejl faglig læringskurve, er KMD DIMA stedet for dig. 

Du skal trives med at gå forrest i dine projekter, kunne samarbejde på tværs af vores organisation, samarbejde direkte med kunden og være medvirkende til at sikre den rigtige balance mellem kundernes udfordringer, projekttimerne og prisen/værdien af løsningen. 

Dine primære ansvarsområder er: 

  • At være lead på udviklingsaktiviteter omkring opbygning af Data Warehouse og værdiskabelse med data 
  • Ar drive behovs- og designafklaringer med kunden 
  • At sikre synergi mellem kundeprojekter og produktprojekter og løbende udbygge den underliggende teknologiske platform 
  • Forretningsudvikling og rådgivning af kunder 
  • At udarbejde analyser og visualiseringer på data 

 Vores kunder findes overalt i landet, så der kan forekomme enkelte rejsedage i forbindelse med jobbet. 

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse samt flere års (5+ års) erfaring med at udvikle og designe Business Intelligence-løsninger baseret på Microsoft BI-stakken, T-SQL og SQL generelt, Azure, PowerBI endvidere vil kendskab til SAP BO og TARGIT være en fordel. Du demonstrerer desuden et bredt overblik over teknologier inden for Business Intelligence og Advanced Analytics, samtidig med at du på flere områder besidder dybdegående ekspertviden og praktisk erfaring med teknologierne. Du har erfaring med både on-premise og Cloud-teknologier (med fokus på Azure).

Du har deltaget i en bred vifte af projekter, og ofte været den i projektet der har båret den tekniske del overfor kunderne. Din dybe ekspertviden og mangeårige erfaring, skal du kunne omsætte til konkrete løsninger, som du evner at formidle overbevisende til kunder og kollegaer, både skriftligt og mundtligt. 

Vi forestiller os at du har en stærk Data og BI baggrund og gerne med en rådgiver vinkel. Endvidere vil der blive lagt vægt på, at du udviser forretningsforståelse, gerne inden for den offentlige styringsdagsorden. 

Vi søger en profil, der befinder sig godt i komplekse dynamiske projekter, trives med kundekontakt og besidder et stærkt og naturligt konsulent-DNA. Det er afgørende, at du brænder for Business Intelligence og for at omsætte data til konkret beslutningsstøtte.

Hvis du lever op til de fleste af vores forestillinger, så hører vi meget gerne fra dig. 

Selvstændig, videbegærlig og analytisk 

Som person er du:

  • Ansvarlig, videbegærlig og god til at sætte dig ind i kundernes behov 
  • Selvstændig, har pondus og drive samt teknisk dygtighed 
  • Udadvendt og opsøgende i forhold til andre mennesker og trives med en bred kontaktflade 
  • Struktureret og analytisk i din opgaveløsning 
  • En dygtig skriftlig formidler og kan levere tekniske dokumenter af høj kvalitet

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden. Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

Siden 2018 har KMD været ejet af den japanske NEC Corporation. KMD A/S har en årlig omsætning på ca. 5 mia. Kr. og 3500 ansatte i Danmark, Sverige, Norge og Polen. Blandt KMD’s datterselskaber er BanqSoft, Edlund og Charlie Tango.

kmd.dk kan du møde en bred vifte af medarbejdere og læse mere om, hvordan vi kan matche dine ambitioner om en karriere i it-branchen.

Vil du vide mere?

Har du uddybende spørgsmål til stillingen så kontakt Head of Section Mathias Aagaard på telefon 22 68 37 67 eller per mail tkd@kmd.dk

Vi afholder løbende samtaler, så send gerne ansøgning og CV allerede i dag. Seneste frist for ansøgning er 20. juni 2021.

KMD (an NEC company) is committed to provide equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire /cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs without regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job

KMD A/S
Publiceret: 4. juni 2021

Arbejdssted

Location Aalborg/Aarhus