IT-pro­jekt­le­der


Har du en ambition om at være med til at skabe digitale løsninger, der gør en forskel for borgere og samarbejdspartnere i Danmark? Så har du nu muligheden for at blive en del af IT- og digitaliseringsteamet hos Færdselsstyrelsen.

Færdselsstyrelsen er i rivende udvikling. Siden 2016 har vi været placeret i Ribe som en del af Trafikstyrelsen, men den 1. januar 2020 blev Færdselsstyrelsen en selvstændig styrelse under Transportministeriet. Den 1. oktober 2021 overtager vi en ny stor opgave på kørekortområdet, som mere end tredobler vores organisation. Vi står med andre ord over for en periode med store og ambitiøse mål på færdselsområdet, hvor IT og digitalisering vil have en helt central rolle.

Færdselsstyrelsens digitaliseringsopgaver er hidtil blevet løst i Trafikstyrelsen, men vi er netop nu i gang med at hjemtage opgaverne og opbygge vores egen IT- og digitaliseringsorganisation.

Du vil, i din rolle som IT-projektleder, stå i spidsen for et eller flere af vores strategisk vigtige digitaliseringsprojekter. Dine projektleverancer som IT-projektleder vil være helt centrale i forhold til at realisere Færdselsstyrelsens ambitiøse digitaliseringsagenda.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:

  • Projektledelse af større og mindre digitaliseringsprojekter ud fra både agile og traditionelle vandfaldsmetoder
  • Gennemføre behovsafdæknings-, kravspecificerings- og udbudsforløb
  • Deltagelse i udarbejdelse af metoder og modeller indenfor styring og ledelse af projekter
  • Risiko- og økonomistyring indenfor rammerne af egne projekter
  • Leverandørstyring af egne leverandører
  • Udarbejdelse af projektrapportering og dokumentation
  • Løbende erfaringsopsamling samt implementering af forbedringer.

Din personlige profil

Du arbejder selvstændigt og målrettet med dine opgaver, samtidig skaber du gode samarbejdsrelationer i egen organisation, i forretningen og i samarbejdet med leverandører. I dit arbejde er du metodisk og struktureret med dine projektleverancer og inddrager aktivt dine projekters interessenter, og du har et udpræget fokus på muligheder og de gode løsninger.

Fagligt forventer vi, at du har en relevant længerevarende uddannelse og gerne erfaring fra et lignende job. Det vil ligeledes være en fordel, hvis du har supplerende uddannelse og evt. certificeringer inden for projektledelse – både i agile og traditionelle udviklingsmetoder. Vi lægger særligt vægt på at:

  • Du har erfaring med projektledelse af digitaliseringsprojekter med høj grad af systemudvikling i en offentlig kontekst
  • Du har god forretningsforståelse og evner at kombinere denne med en indgående forståelse for digitaliseringens mange muligheder
  • Du har erfaring med kravspecificering samt offentlige indkøbs- og udbudsprocesser
  • Du har kendskab til fællesoffentlig rammearkitektur
  • Du har en grundlæggende forståelse for IT-sikkerhed og GDPR
  • Du evner at formidle teknisk viden og information på en let tilgængelig og forståelig måde
  • Du har gerne forståelse for og evt. erfaring med automatisering og brugen af AI
  • Du er en god kommunikator på alle organisatoriske niveauer
  • Du holder dig løbende opdateret på digitale muligheder.

Færdselsstyrelsen tilbyder

I Færdselsstyrelsen bliver du en del af en ambitiøs organisation i rivende udvikling med en udpræget pionerånd. Faglige udfordringer har vi mange af, og du vil opleve gode muligheder for at påvirke din egen hverdag og løsningen af dine opgaver.

IT og Digitalisering er et nyt team, hvor vores hovedfokus er at understøtte forretningen bedst mulig gennem leverancer af services og løsninger, der gør en forskel i hverdagen for borgere, samarbejdspartere og vores kolleger i Færdselsstyrelsen.

Vi har fokus på opgaven, kvalitet i leverancen og samarbejdet på tværs. Vores omgangstone er uhøjtidelig med plads til et godt grin.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er en fast stilling på 37 timer om ugen, der er til besættelse snarest muligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Dit ansættelsessted vil være Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe.

Der vil i et vist omfang være rejseaktivitet rundt omkring i Danmark.

Det er en betingelse for ansættelsen, at sikkerhedsgodkendelse kan opnås og opretholdes under hele ansættelsen.

Yderligere information

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte kontorchefen for IT og Digitalisering Søren B. Nielsen på tlf.: 41 87 17 97.

Send din ansøgning via "Søg jobbet her" nederst på siden senest den 28. juni 2021.

Vi forventer at afholde første samtale den 1. juli 2021 og anden samtale den 2. juli 2021. Samtalerne afholdes hos Færdselsstyrelsen i Ribe.


Færdselsstyrelsen ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

Færdselsstyrelsen er i rivende udvikling, og vi har brug for flere dygtige medarbejdere. Vi er ca. 150 engagerede kollegaer, med forskellige fagligheder og opgaver, og vi står overfor en periode med store og ambitiøse mål på færdselsområdet.

Gem job

Færdselsstyrelsen
Publiceret: 10. juni 2021

Arbejdssted

Location Ribe

Job hos virksomheden