Incident manager

Følger du problemerne til dørs og sætter en ære i at levere ydelser af høj kvalitet?

Den nye EU-toldlovgivning medfører væsentlige ændringer både for erhvervslivet og i Toldstyrelsen i Danmark, herunder udskiftning af hovedparten af den samlede it-portefølje på toldområdet. Det har meget stor betydning for den danske import og eksport, for det indre marked, for vores danske virksomheder og for vores kolleger i Toldstyrelsen, som vi arbejder tæt sammen med.

Som vores nye incident manager skal du agere i et stort agilt program

I Toldprogrammet arbejder vi ud fra rammeværktøjet SAFe (Scaled Agile Framework), men vi skal stadig klikke sammen med en omverden, der arbejder efter ITIL rammeværket. Derfor er en af dine vigtigste opgaver at udarbejde en proces for håndtering af incidents og få processen forankret i Toldprogrammet. Som vores nye incident manager skaber du overblik over indkomne incidents, du servicerer problemer og medierer den mest optimale løsning – hurtigt, effektivt og med fælles konsensus inden for service level agreements. Derudover afholder du sync møder med relevante stakeholders.

Innovativ arbejdsplads med fokus på samarbejde

Du bliver ansat i Kontoret for Udvikling og Test EUTK i Udviklings og Forenklingsstyrelsen og bliver tilknyttet Toldprogrammet (EUTK). Du får et spændende og udfordrende job inden for et område som tillægges stor fokus, og hvor personlig udvikling vægtes højt. Vi er et kontor i udvikling, hvor vi har en uformel omgangstone, og vores daglige sparring, medarbejdere imellem er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedte til i morgen.

Din kommende leder lægger vægt på trivsel og arbejdsglæde hos medarbejderne og støtter op om, at du bliver løftet fagligt, og at dine kompetencer bliver anvendt i jobbet.

Du kan se frem til at blive en del af en innovativ arbejdsplads præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Vi tilbyder et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, således, at du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Da det er en nyoprettet stilling, får du i høj grad mulighed for at sætte dit eget præg på løsningen af opgaverne.

Løsningsorienteret profil, der kan skabe relationer på tværs

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, det vigtigste er, at du har solid erhvervserfaring med håndtering af incidents og har erfaring med projektledelse, gerne fra en større organisation og større it-programmer. Kendskab til og forståelse for agile metoder er en fordel.

Som incident manager i Toldprogrammet har du en bred kontaktflade på tværs af organisationen og med eksterne samarbejdspartnere, og det er derfor vigtigt, at du trives med den brede kontaktflade og i samarbejdet med et bredt spektrum af interessenter både interne og eksterne på forskellige niveauer i en organisation. Du er ligeledes god til skriftlig og mundtlig kommunikation på både dansk og engelsk.

Du er fagligt engageret og dit helhedsblik gør, at du forstår at sætte dig ind i organisationens behov, og at du evner at komme igennem med dine budskaber. Du arbejder analytisk og struktureret og har en positiv tilgang til opgaverne og bidrager proaktivt til, at alle overholder deres deadlines.

En hverdag, der rummer nye udfordringer og forskellige aktiviteter motiverer dig, og det er naturligt for dig at tage ansvar for selvstændigt at planlægge, prioritere og administrere dine arbejdsopgaver.

Toldprogrammet (EUTK)

I Toldprogrammet er vi pt. ca. 400 medarbejdere, herunder både interne medarbejdere og eksterne konsulenter. Vi har mange forskellige uddannelses- og erhvervsmæssige baggrunde, hvilket skaber et dynamisk og kreativt arbejdsmiljø, hvor vi vægter læring og arbejdsglæde meget højt. Stemningen er god mellem os, omgangstonen uformel og selvom vi har travlt, spiller vi hinanden gode. Vi bor i moderne kontorfaciliteter på Frederiksberg lige ved Flintholm station og har fri parkering i kælderen.

Ansøgning og kontakt  

Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 28. juni 2021. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Jan Bolton på
tlf. 72 37 56 38, gerne på SMS.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner og dit arbejdssted vil være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.   

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 11. juni 2021

Arbejdssted

Location Frederiksberg