Acubiz søger backend-udvikler med API-erfaring


Baggrund

Acubiz har leveret teknologi og services indenfor Expense Management siden 1997. Store bunker af krøllede kvitteringer og tidskrævende processer er fortid – med Acubiz klares alt digitalt via intuitive værktøjer. Vores løsninger og services styrer de administrative processer forbundet til alle typer af medarbejderskabte udgifter.

Vores store kundeportefølje består af over 190.000 brugere i mere end 1.000 virksomheder fordelt på 45 lande.

Flertallet af vores kunder har hovedsæde i de nordiske lande, og med vores nuværende ekspansions- og vækststrategi har vi særligt fokus på vækst i disse lande samt England og Tyskland. Et centralt element i vækststrategien er ansættelsen af yderligere udviklingsressourcer, der kan videreudvikle og løfte vores løsninger til et nyt niveau.

Her kommer du ind i billedet. Vi søger en backend-udvikler der brænder for integrationer, har API-erfaring, er ambitiøs med en professionel stolthed. Har du tilmed erfaring med økonomi- og lønsystemer er det et plus – men ikke et krav.

Primære arbejdsopgaver

De primære arbejdsopgaver bliver at designe, udvikle og dokumentere de nye API’er med de økonomi- og lønsystemer, samt indrapporteringsløsninger til myndighederne, som vores kunder har og får i fremtiden.

Vi forventer, at du har forstand på, og erfaring med, det tekniske design. Dialogen om de data der skal udveksles, samt måden at dokumentere på, foregår i tæt samarbejde med kolleger fra Product Management og Customer Releations.

Acubiz anvender i dag en integrationsplatform som du skal programmere op imod. Det er ligeledes vigtigt at kende til de forskellige muligheder, således en kommende DevOps kollega kan tage over på et tidspunkt. Metoden og vejen til effektive API’er aftales nærmere med Acubiz’ Product Manager og COO baseret på dine erfaringer, foretrukne værktøjer og programmeringssprog.

Til dagligt vil du blive en del af et team med fem andre udviklings- og testkolleger.

Generel backend-udvikling

Vores funktionsrige og modulbaserede workflowløsning videreudvikles dagligt i form af nye features og tilpasninger til kundespecifikke løsninger. Uhensigtsmæssigheder og Third Level support håndteres ligeledes i udviklingsteamet.

Du vil derfor også skulle arbejde med udvikling direkte i vores kernesystem. Naturligvis i tæt samarbejde med vores konsulent- og supportteam. Derudover vil du også få en erfaren backend-udvikler som mentor. Opgaverne giver dig en god indsigt i forbedringsmuligheder i kernen af Acubiz samt idéer til udvidelse af API-integrationerne.

Du skal forvente, at minimum 75 % af dine arbejdsopgaver samlet set relaterer sig til API’er.

Kvalifikationer

Din uddannelse, baggrund og alder er ikke det væsentligste. Vi forventer i stedet, at du brænder for at løse en lang række spændende og udfordrende opgaver, at du er ambitiøs og har en professionel tilgang til udvikling.

Du skal kunne arbejde selvstændigt og målrettet, men også være en del af teamet ifm. sparring og hjælp til kollegaer.

Konkret skal du:

  • Analysere og scope løsninger inden for de givne rammer
  • Finde den bedst egnede udviklingsmetode til at frembringe den ’rigtige’ løsning
  • Besidde struktur, metodeviden og sans for detaljen
  • Evne at dele tekniske idéer med kollegerne i teamet
  • Kunne give og modtage konstruktiv feedback på både idéer og opgaver
  • Have erfaring med API-udvikling og vise os vejen fremad
  • Tage ejerskab for de API’er du arbejder med
  • Kunne håndtere samspillet mellem kvalitet og deadlines i dine opgaver
  • Kunne formulere og overdrage udviklede opgaver til testteamet
  • Overdrage viden til konsulenter ifm. support, videreudvikling og dokumentation
  • Bidrage til den videre udvikling af udvalgte interne systemer

Du kommer til at referere til Acubiz’ COO. Dagligdagen planlægges med vores Product Manager og Project Manager samt de nærmeste kolleger i udviklingsteamet.

Vi er 30 professionelle Acubiz’er som fra hovedkontoret i Birkerød markedsfører, sælger, implementerer og supporterer løsningen Acubiz. Softwareudviklingen af Acubiz foregår på kontoret i Birkerød samt gennem vores partnere i Minsk og Ukraine.

Vi har en flad og rummelig organisationsstruktur, hvor der er en god portion humor i hverdagen. Vi har travlt på den fede måde og har tradition for at fejre vores succeser og månedens medarbejder.

Vores skønne kantine-manager, Nina, sikrer en lækker frokostordning, tirsdagskage og stor fredagsmorgenmad. Vi arrangerer også fredagsbar efter behov. 

Såfremt jobbet har vakt din interesse så tøv ikke med at søge det eller kontakt vores COO Henrik Malling på tlf.: 4030 3797 for at høre mere.

Gem job

Acubiz
Publiceret: 16. juli 2021

Arbejdssted

Location Birkerød