Test­da­ta­ma­na­ger søges til komplekst softwa­re­ud­vik­lings­pro­jekt


Kan du indgå i vores tekniske del af testområdet i en offentlig styrelse? Interesserer du dig for, og har du erfaring med teknisk test, og vil du arbejde på et samfundsmæssigt softwareudviklingsprojekt? Så er du måske vores nye kollega.

One Stop Moms projekt

Du vil blive en del af One Stop Moms projektet. One Stop Moms projektet er en af de nye selvbetjeningsløsninger, som skal gøre det nemmere for både danske og udenlandske virksomheder at betale moms i det givne land.

Projektet har haft sine første to releases og er undervejs vokset til nu at være 9 udviklingsteams samt flere tværgående supporterende teams, hvor du vil indgå i et af de tværgående teams. Projektet anvender agile metoder og SAFe, og hvert team er bygget op omkring en product owner og en scrum master.

Design og sikring af testmiljø

Det er blevet besluttet at styrke dette område for at give sikre de bedste rammer for vores test, hvor vi i første omgang har fokus på at etablere et grundlag for at skabe testdata for vores forretningstest, sådan at levere test data kan håndteres centralt i vores projekt og frigive tid i udviklingsteam.

Du vil have tæt samspil med vores udviklingsteam som selv producerer testdata og automatiserer test, og vores systemteam, som står for miljøer og tværgående systemtestautomatisering. Din rolle bliver at understøtte vores test med tekniske opgaver som testdata, automatisering, for at kunne underbygge test med testdata og miljøer, og vedligehold af testmiljøer, hvor du skal kunne;

  • oprette og nedlægge testmiljø efter behov
  • oprette testmiljø i forhold til, hvilke test der skal afvikles på miljøet.

Desuden skal du kunne designe rammer, der sikrer, at testdata er tilgængeligt på en måde så det aldrig bliver en forsinkende faktor, dvs. at testen hurtigt kan refreshes, og kan tage højde for at understøtte et stort antal udviklingsteams i et agilt udviklingssetup.

Dine opgaver inkluderer bl.a., at du kan:

  • skabe testdata til brug for de manuelle brugertest
  • optimere og effektivisere, hvordan vi danner testdata
  • lave testdata, der er skalerbar i forhold til udviklingsopgaven
  • designe testdata med den nødvendige kvalitet og lighed med virkelighedens variationer samt sikre en høj testcoverage

Samtidig vil rollen indebære en koordinering og kommunikation med udviklingsteamet, hvilket betyder, at du får bred kontaktflade i projektet, og dermed indsigt i mange dele af et komplekst udviklingsprojekt.

Projektet har mange dygtige folk som du vil kunne lære af, og sparre med omkring dine daglige opgaver.

Din rolle er en, hvor du med tiden, og med mere erfaring, kan udvikle dig til at tage flere udfordrende opgaver, få mere ansvar og roller i forbindelse med nye projekter.

Om dig

Den ideelle kandidat har et par års erfaring med IT-teknisk baggrund som enten teknisk tester eller DevOps. Du vil gerne specialisere dig indenfor teknisk understøttelse af test.

Derudover er det en fordel, at du har erfaring med flere af følgende områder:

  • Design af testdata med den nødvendige kvalitet og lighed med virkelighedens variationer
  • Design af rammer, der sikrer at testdata er tilgængeligt og tager højde for at understøtte udviklingsteams i et agilt udviklingssetup
  • Analyser for at designe nødvendigt testdata på tværs af stort udviklingsprogram
  • Automatisering af testdata
  • Testautomatisering, gerne i SPOCK, og tools som Jenkins og github

Det er derudover en fordel, hvis du har erfaring med:

  • Continous Integration/Delivery

Da rollen er tværgående, så skal du have lyst til at kommunikere med en større gruppe af projektdeltagere som testere og udviklere.

Vores kontor – Udvikling OSM2

Stillingen er forankret i kontoret ”Udvikling OSM2”, hele kontoret indgår i OSM2 projektet. Kontoret består af forskellige tekniske profiler som typisk indgår i udviklingsprojekter, heriblandt udviklere, arkitekter, testere og scrum master. Som udviklingskontor har vi til mål at opbygge de profiler og kompetencer, der indgår til at starte et projekt godt op fra starten og indgå ledende roller i løbet af projektets levetid. Typisk indgår kontoret samlet i samme projekt. Projekterne er typisk af en størrelse, hvor der suppleres op med andre eksterne konsulenter. Kontoret består af meget blandede profiler med forskellige aldre, køn og baggrund.

Hvad vi tilbyder

Kontoret er nyoprettet og du får dermed rig mulighed for at være med til at præge opbygningen af kontoret. Du får en chef som er nærværende og inddragende, og som bruger tid på sparring. Der er stor frihed til at træffe beslutninger inden for dit kompetenceområde.

På One Stop moms har du mulighed for at arbejde med nye teknologier og løsninger og et IT-udviklingssetup der arbejder efter nyeste metode-rammeværktøjer. Dine opgaver vil være varierende og udfordrende, og der vil være gode muligheder for kompetenceudvikling.

Sidst, men ikke mindst kommer du til at arbejde med engagerede kollegaer og i en stor IT-organisation med mange forskellige kompetencer, hvor der er mulighed for at lære af hinanden.

Ansøgning og kontakt

Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet her” senest den 8. august 2021. Første samtalerne afholdes efter sommerferien, i slutningen af uge 32.  

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Mia Christiansen på 72377496.  

Der kan blive gennemført test som led i ansættelsesproceduren. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.    

Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  

’I samarbejde med Skatteministeriets øvrige styrelser udvikler vi en fremtidsparat og sikker digital forvaltning’

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har til opgave at forenkle og udvikle it-løsninger og forretningsprocesser. Samtidig har styrelsen ansvar for at sikre stabil drift og vedligeholdelse af Skatteforvaltningens eksisterende it-systemer. Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk

Gem job

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Publiceret: 22. juli 2021

Arbejdssted

Location Frederiksberg