Me­d­ar­bej­der med interesse for it-drift og -udvikling til NemLog-in


Vil du arbejde med en central del af den offentlige digitale infrastruktur? Har du teknisk forståelse og interesse for feltet mellem drift og udvikling? Så skal du søge stillingen hos os i Center for Digitale Identiteter, hvor vi netop nu søger en kollega til forvaltning af NemLog-in.

Om stillingen

Center for digitale identiteter har til opgave at sikre stabil og sikker systemforvaltning af NemLog-in, NemID og eID-gateway samt at sikre udvikling af næste generation af løsningerne herunder MitID og MitID Erhverv. Centeret varetager disse opgaver i samarbejde med leverandørerne samt øvrige eksterne samarbejdsparter, så løsningerne er fremtidssikret. Vi er ansvarlige for at levere og videreudvikle stabile og brugervenlige it-løsninger, som skaber værdi for borgere, myndigheder og virksomheder – og sikrer et fortsat solidt fundament for digitaliseringen i Danmark.

Lige nu søger vi en kollega med teknisk forståelse til vores NemLog-in-team. NemLog-in er en central del af den offentlige digitale infrastruktur og består af en række digitale services som borgere, virksomheder og myndigheder dagligt er i berøring med, fx log-in, signering, Digital Fuldmagt m.fl.

Du kan læse mere om NemLog-in her: digst.dk/it-loesninger/nemlog-in/.

I NemLog-in-teamet har vi brug for flere hænder, da vi er midt i en spændende lang overgang til en ny generation af løsningen, som stiller store krav til alt fra it-sikkerhed til brugervenlighed. I dit daglige arbejde vil du derfor være med til at sætte dit præg på og støtte op om et nyt leverandør-setup, nye arbejdsgange og opgaver, løsning af brugerrettede eller tekniske problemstillinger og samarbejdet med udviklingsprojektet NemLog-in3. Samtidig vil du få tætte snitflader til eksterne leverandører og interessenter.

Vi skal sikre, at borgere, myndigheder og virksomheder trygt og nemt kan bruge NemLog-in. Derfor har vi brug for dig til, sammen med teamet, at bidrage til: 

  • den daglige leverandørstyring, vedligehold og videreudvikling af løsningerne i et setup med flere leverandører
  • at sikre en god dialog med interne og eksterne interessenter og være udførende på at yde vejledning til blandt andet myndigheder og it-leverandører
  • en god overgang til næste generation af NemLog-in.

Den nærmere opgaveportefølje vil blive fastsat på baggrund af dine kvalifikationer og erfaringer.

Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau (gerne cand.it, cand.merc.it eller lignende). Du har enten et par års erfaring med lignende opgaver, eller du er nyuddannet – gerne med relevant erfaring fra et studiejob, hvor du har stiftet bekendtskab med leverandørstyring, store it-projekter eller it-drift, og har sikret dig en god procesforståelse.

Vi er samtidig på udkig efter dig, som:

  • har god teknisk forståelse
  • med fordel har kendskab til processer inden for it-drift og –udvikling, fx ITIL og SCRUM
  • har forretningsmæssig forståelse for brugere og myndigheders behov
  • har stærke kommunikative evner både mundtligt og skriftligt
  • er ambitiøs på egne og teamets vegne
  • har faglig gennemslagskraft og kan omstille dig, når prioriteterne skifter.

Til gengæld tilbyder vi dig et job i et team og center, hvor vi vægter højt, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og hvor vi arbejder tæt sammen om at nå fælles mål. Hos os får du en stejl læringskurve og dygtige kollegaer. Vi har fokus på at udvikle dine kompetencer, og vi lægger vægt på, at trivsel og høj performance går hånd i hånd.

Om os

I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 300 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Du bliver en del af Center for Digitale Identiteter, hvor vi er ca. 55 engagerede medarbejdere, der arbejder med at drive og udvikle vores store fællesoffentlige digitale løsninger.  

Du kan læse mere om vores arbejde på digst.dk/It-loesninger.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Flere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anna Louise Kropp Kehler på telefon 22 56 69 77 (uge 26+27) eller sekretariatsleder på NemLog-in Kaspar Høgdall Mølgaard på telefon 33 92 89 16 (uge 30+31).

Vi forventer at kunne byde vores nye kollega velkommen den 1. oktober ellers snarest derefter.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest onsdag den 4. august 2021.

Samtaler vil blive afholdt i uge 32-34.

I Digitaliseringsstyrelsen opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap til at søge stillingen.

Gem job

Digitaliseringsstyrelsen
Publiceret: 26. juli 2021

Arbejdssted

Location København