Chef til agil udvikling i ”STAR City” - Genopslag


Har du ledelseserfaring og har du ambitioner om at være frontløber i den offentlige digitalisering? Evner du at bygge bro mellem politik, faglighed og leverandørstyring? Og brænder du for at skabe synlige resultater? Så er du måske vores nye teamchef i Digitalisering og Support.  

Vi arbejder for et sundt og dynamisk arbejdsmarked

I Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har vi ansvar for at skabe det bedst mulige grundlag for et sundt, dynamisk og effektivt arbejdsmarked, hvor flest mulige har job eller uddanner sig, og hvor virksomheder på alle niveauer har adgang til de medarbejdere de har brug for – ufaglærte, faglærte, eller højt specialiserede vidensmedarbejdere.  

Vores arbejdsfelt er bredt og varieret og spænder fra at tilvejebringe og udvikle et kvalificeret vidensgrundlag for arbejdsmarkedspolitiske beslutninger, til implementering af beskæftigelsespolitikken i dialog med vores mange samarbejdspartnere. Alt, hvad vi beskæftiger os med, kvalificeres af høje faglige standarder og evidensbaseret viden, der på én gang skal forankre og inspirere de politiske beslutninger og omsætningen af dem til administrerbar dagligdag med betydning for millioner af mennesker.  

Du kan læse mere om os på www.star.dk.  

Bliv en del af et af de mest dynamiske og nytænkende agile it-udviklingsmiljøer i den offentlige sektor

Som teamchef for "STAR City'" teamet får du ansvaret for udvikling og forvaltning af moderne it- og selvbetjeningsløsninger, der på landsplan understøtter beskæftigelsesindsatsen i jobcentre og a-kasser.  

Du får ansvaret for:

  • agil it-leverandørstyring i et unikt samarbejde mellem STAR, én systemforvalter og tre udviklingsleverandører i "STAR City", i et setup med op imod 80 medarbejdere
  • at videreudvikle "STAR City", herunder modne den agile udviklingsmodel, systemforvaltning, releasestyring samt it-projekt- og leverandørstyring m.v.
  • at vedligeholde de centrale systemer, som omfatter "DFDG/Det fælles datagrundlag", Jobnet, VITAS m.v. med samlet over en million brugere blandt borgere, virksomheder og sagsbehandlere
  • forvaltning af et samlet årligt udviklings- og driftsbudget på op imod 160 mio. kr.
  • at bidrage med digitalisering i forbindelse med reformer og andre politiske aftaler

Du bliver teamchef og personaleleder for ca. 10-15 dygtige og erfarne medarbejdere (CPO'ere, PL'ere, arkitekter og systemforvalter m.v.). Du indgår som teamchef i kontorets ledelsesteam som udover digitaliseringschefen består af kontorets øvrige to teamchefer. Du refererer til digitaliseringschefen for Digitalisering og Support.

Bliv vores nye kollega

Vi forestiller os, at du:

  • har en relevant akademisk uddannelse
  • har ledelseserfaring fx en lignende stilling eller er en erfaren faglig koordinator med talent for ledelse
  • har erfaring med styring af agil it-udvikling og kendskab til SAFe, men det er ikke et krav, systemforvaltning, arkitekturarbejde
  • har erfaring med kontrakt, udbuds- og leverandørstyring
  • er stærk teknologisk og har stor interesse i nye teknologier og digitaliseringstrends
  • har lyst til at arbejde med et meget dynamisk område, hvor der altid er stor politisk opmærksomhed og behov for tæt dialog med en lang række interessenter
  • evner at holde overblikket og kan træffe gode beslutninger i komplekse sagsforhold og under tidspres
  • har gode kommunikative evner både i skrift og tale og har let ved at oversætte mellem de politiske, faglige og tekniske domæner
  • har gode samarbejdsevner, da det er et job med tæt samarbejde med interne og eksterne interessenter og samarbejdspartnere
  • er målrettet, resultat- og kvalitetsorienteret og udviser handlekraft
  • har en åben, inddragende og motiverende ledelsesstil, og kan skabe et godt arbejdsmiljø – også når der er travlt.

Vi finder løsninger sammen

Som en del af Beskæftigelsesministeriet er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering med til at sætte rammerne for menneskers arbejdsliv, og vi er derfor forpligtet til at finde de bedste løsninger. Dem finder vi i fællesskab. Hos os er dørene åbne og barriererne små. Vi deler vores viden og giver hinanden med- og modspil, så ideerne skærpes, inden de bliver til fælles løsninger.

Hos os kommer du til at arbejde sammen med fagligt dygtige og dedikerede kolleger i en hverdag med højt tempo og store udfordringer. Hver dag byder på nye problemstillinger, og du skal derfor være parat til at tage opgaver ind fra siden og sætte hele dit faglige register i spil. Til gengæld får du gode muligheder for at gøre en positiv forskel for menneskers arbejdsliv.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter senest den 1. oktober 2021.

Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter overenskomsten for akademikere i staten.

Dit daglige arbejdssted er Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, Vermundsgade 38, 2100 København Ø.

Spørgsmål og ansøgning

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte Digitaliseringschef Mette Jørgensen på tlf.nr. 72217540.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte HR-partner Susanne Foss Ramussen i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 72205268.

Alle interesserede ansøgere uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest søndag den 8. august 2021.

Gem job

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
Publiceret: 28. juli 2021

Arbejdssted

Location København