Statens It søger ser­vi­ce­min­de­de og løs­nings­o­ri­en­te­re­de it-sup­por­te­re til Onsite team


Til vores kompetente og servicemindede hold af medarbejdere i vores Onsite team søger vi nye kollegaer.

Du skal have lyst og evner til at være med til at gøre en forskel for vores ca. 35.000 brugere ved at levere en professionel, kompetent og serviceminded it-support. Du skal kunne varetage mange forskellige typer opgaver samtidig med, at du bevarer overblikket.

Dit tjenestested er i Ballerup og dit arbejdsområde vil primært være Storkøbenhavn. Derudover må du forvente, at der kan forekomme opgaver i resten af Sjælland.

Om stillingen

Som it-supporter i Onsite skal du:

  • yde support til vores slutbrugere på deres arbejdsplads
  • problemdiagnosticere og løse sager, der kræver fysisk kontakt med it-udstyret
  • klargøre, udlevere og opstille it-udstyr
  • deltage i forskellige projektopgaver på kundernes lokationer
  • lejlighedsvis patche krydsfelter samt bistå med diverse printopgaver
  • håndtere skrot af it-udstyr
  • springe ind og hjælpe til, hvor der er behov.

Om dig

  • Vi forventer, at du har erfaring med klient support, kan fejlsøge på hardware og løse installationsopgaver og har kendskab til ITIL version 3.
  • Vi ser gerne at du er uddannet it supporter eller tilsvarende
  • Vi ser gerne, at du har erfaring med it Service Management (ITSM) systemer. Vi benytter ServiceNow
  • Hvis du har erfaring med Microsoft System Center Configuration Manager (SCCM), vil det være en fordel, men det er ikke et krav.

Du vil være Statens It’s ansigt udadtil og skal derfor trives med at have kontakt med slutbrugerne, være udadvendt og meget serviceminded. Vi lægger vægt på at prioritere og løse opgaver inden for de deadlines, der er aftalt med vores kunder. Du skal derfor også kunne følge sagerne til dørs og få dem afsluttet til tiden og dermed medvirke til at sikre tilfredse kunder og brugere.

Du skal have evner og lyst til at arbejde selvstændigt med egne opgaver, dele viden og samarbejde på tværs af teams i Statens It.

Vi ser gerne, at du har kørekort til Kategori B (almindelig bil). 

Vi kan til gengæld garantere et åbent og dynamisk team, hvor du kan få realiseret din lyst til faglig og personlig udvikling samt kon­takt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone og et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og faglig sparring.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forud­sæt­ning for din ansættelse, at du kan opnå og opretholde en sikkerhedsgodkendelse til niveauet HEMMELIGT.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vi forventer at ansætte to-tre medarbejdere på dette opslag.

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere, kan du kontakte teamleder Anders Friis Jakobsen på telefon 72 31 08 87.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så send din ansøgning med CV og eventuelle bilag via statens e-rekrut­terings system på Statens It’s hjemmeside. Vi skal have din ansøgning senest den 10. august 2021.

Vi forventer at afholde samtaler løbende i Ballerup.

Statens It opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Gem job

Statens It
Publiceret: 13. juli 2021

Arbejdssted

Location Ballerup