SAP-tekniske spe­ci­a­li­ster til SAP Kom­pe­ten­ce­cen­ter


Vil du arbejde med SAP S/4 HANA og sikre optimale processer samt videreudvikling af SAP i en af landets allerstørste offentlige virksomheder?

Vi søger SAP-tekniske specialister med SAP Basis og arkitektbaggrund og med et naturligt projektleder- og service-gen. Du skal kunne begå dig i forretningen og kunne samarbejde med vores hosting- og vedligeholdelsespartner. Du skal være stærk på et eller flere områder: infrastruktur, teknisk systemlandskab, Fiori, SAP NWBC, PO, IDocs, SolMan, workflow, arkivering, robotter, de nye tekniske muligheder i SAP 4/HANA 2020, SAP Connector, Data Sync Manager, BO og rapportering. Derudover bør du have en god end-to-end-procesforståelse i økonomi- og forretningsprocesser.

Lidt om baggrunden

Københavns Kommune har siden 2017 anvendt en SAP HANA-løsning, som understøtter indkøb, debitor, kreditor, budget, regnskab, økonomistyring, ledelsesinformation, projektstyring, tidsregistrering og vedligeholdelse i alle kommunens syv forvaltninger.

SAP Kompetencecenter

SAP Kompetencecenter er en del af Center for Finans i Koncernservice. Vores vigtigste opgave er at videreudvikle, forvalte og sikre stabil drift samt sikre, at løsningen på bedste vis understøtter vores nuværende og fremtidige forretningsprocesser i forhold til kommunens samlede målbillede for god økonomistyring og regnskabsvæsen.

Vi er p.t. ved at gennemføre en migrering fra Simple Finance til S4/HANA 2020, og i vores roadmap står der desuden, at vi skal implementere SAP Suiten Governance, Risk, Compliance (GRC) og Business Integrity Screening (BIS) og udnytte de nye muligheder i den nyeste SAP S/4 HANA version m.m.

Jobbet som SAP-teknisk lead og specialist

Du bliver ansvarlig for SAP-løsningens tekniske fundament, dvs. at løsningen hænger sammen inden for rammerne af SAP-standard samt løbende bidrager til og understøtter vores SAP-roadmap. Det indebærer, at du i samarbejde med funktionsspecialister og procesejere behovsafdækker, forventningsafstemmer, kvalitetssikrer og implementerer ændringer og løsninger via vores drifts- og vedligeholdelsespartnere.

Som SAP-teknisk lead og specialist er dine opgaver at

  • arbejde tæt sammen med forretningsprocesejere om videreudviklingen af den eksisterende løsning
  • sikre, at SAP-løsningen er stabil og fremtidssikret, herunder afklare og aftale servicevinduer, SLA-opfølgning og at driftsmøder afholdes, dokumenteres og følges op
  • sikre, at incidents- og servicerequests håndteres både internt og eksternt
  • koordinere og styre tekniske projekter, som involverer vores SAP-løsning, fx udvikling af robotter
  • deltage i såvel interne Change Advisory Boards (CAB) og i tekniske CABs
  • være det tekniske bindeled til såvel vores eksterne samarbejdspartnere som Københavns Kommunes Koncern IT (KIT)
  • sikre plan for og udrulning af diverse software, som har kobling til SAP, fx SAP GUI i tæt samarbejde med vores samarbejdspartnere
  • have en god dialog med kollegerne, forretningsprocesejere og andre samarbejdspartnere vedrørende fejlretninger, specifikationer, ændringsanmodninger, kvalitetssikring og dokumentation
  • tage aktiv del i at få vores ITIL-processer til at fungere (incidents, mindre rettelser og ændringer, problems- og servicerequests)

Hvem er du

  • Du har en stærk teknisk indsigt i SAP Basis og forståelse for end-to-end-processer og stamdata
  • Du mestrer balancen mellem at hæve dig op i helikopteren og formidle din viden til såvel teknikere som lægfolk samt at bevæge dig ned i detaljen
  • Du er serviceminded, tager ansvar, følger op med dit naturlige projektleder-gen og er god til at dele viden og samarbejde – en rigtig teamplayer
  • Du trives med, at det alene er vores samarbejdspartner, der må foretage konfiguration af vores SAP-løsning
  • Du trives med, at din hverdag ofte kan være uforudsigelig, og at du har mange bolde i luften
  • Du er god til at finde løsninger og bygge relationer
  • Du er god til at navigere i et felt med mange forskellige interne og eksterne interessenter og navigere i en stor kompleks organisation

Er det dig, vil du trives godt hos os.

Vi ser gerne, at du

  • har minimum fem års erfaring med SAP på det tekniske område og evt. integrationsområdet
  • har et teknisk kendskab til SAP-moduler som FICO, SRM, BI/BO, BPC og evt. GRC Suite og BIS
  • har en relevant uddannelsesmæssig baggrund inden for IT
  • har erfaring som SAP-konsulent eller praktisk erfaring i at specificere, dokumentere og teste specifikke SAP-funktioner
  • arbejder struktureret og kender til ITIL-processer, release management og gerne ServiceNow
  • kommunikerer klart og tydeligt, da du skal kunne formidle dit fagområde til både ikke-eksperter og eksperter
  • mestrer dialog mellem interne og eksterne samarbejdspartnere i forskellige organisatoriske enheder og på flere niveauer

Mulighed for karriere- og kompetenceudvikling

Du bliver en del af en organisation med højt til loftet og en stærk holdånd, hvor vi sætter pris på professionalisme, samarbejde, udvikling og trivsel via spændende opgaver og en god work-life balance.

Ansættelsesvilkår

Stillingerne er til besættelse snarest muligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere information 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Vibeke Nymann på 4020 4614.

Søg via nedenstående link senest mandag den 23. august 2021.

Samtaler vil blive afviklet løbende.

Om Center for Finans

Center for Finans er en del af Koncernservice, som er et af landets største shared servicecentre. Vi løser alle typer af finansopgaver for forvaltningerne i Københavns Kommune med fokus på leverancer i høj kvalitet – til tiden. Vi er i gang med en omfattende transformation, som skal sikre bedre og billigere administration, bl.a. via øget anvendelse af digitalisering og automatisering samt kvalitetsudvikling. Kom og vær med til at sætte dit aftryk på udviklingen.

Koncernservice er en professionel serviceorganisation

I Koncernservice har vi et stærkt fagligt miljø med kompetente og specialiserede medarbejdere inden for finans, løn, HR og personalejura. Vi udvikler konstant vores kompetencer og faglighed for at kunne forenkle arbejdsgangene, når vi etablerer nye teknologiske løsninger på tværs af kommunen. Og vi insisterer på, at vores løsninger skaber en reel effekt hos vores brugere på den længere bane. Vi er ca. 600 medarbejdere der løbende er i dialog med kommunens syv forvaltninger og ca. 45.000 medarbejdere. Vi er med andre ord et administrativt samlingspunkt, der skal sikre en effektiv og intuitiv digital administration for hele Københavns Kommune. Mød os på www.koncernservice.kk.dk.

Gem job

Københavns Kommune
Publiceret: 13. juli 2021

Arbejdssted

Location København