Ud­vik­lings­ansvar­lig Product Owner med stærk it-baggrund og teknisk flair søges til Statens Løn


Økonomistyrelsen søger en udviklingsansvarlig Product Owner med stærk systemudvikling- og projektledelseserfaring, som skal spille en central rolle i udviklingen af den fremtidige systemunderstøttelse af Statens Løn.

Om stillingen

Vi er et dynamisk og high performende udviklingsteam, som leder efter en ny kollega. Vi er i fuld gang med at sætte rammerne for det fremtidige Statens Løn. Statens Løn er et lønsystem for ca. 350 institutioner, der hver måned udbetaler løn og tjenestemandspension til omkring 375.000 personer. Som udviklingsansvarlig Product Owner skal du være med at til vedligeholde, udvikle og genskrive den fremadrettede lønløsning i samarbejde med vores dygtige leverandørteam.

Du har en stærk it-baggrund og flair for det tekniske. Du skal arbejde tæt sammen med vores driftsteam, som har stor indsigt og viden om forretningen. Du bliver bindeledet mellem forretningen og leverandørteamet. Du kommer til at stå på mål for gode systemleverancer, som understøtter de administrative processer hos vores kunder. Du skal være fleksibel og løsningsorienteret samtidig med, at du sætter din viden i spil, er nysgerrig, udfordrer det vi plejer og søger nye veje.

Du har konkret erfaring med projektledelse og forretningsudvikling, test/fejlfinding, styring af backlog og tidsplaner, kommunikation til og med samarbejdspartnere og kortlægning/optimering af processer.

Om dig

Vi leder efter dig, der kan være en af de drivende kræfter til at sikre, at vores udviklingstiltag og projekter bliver succesfuldt udviklet, implementeret og driftet i tæt samarbejde med kunder og dine kolleger i både drifts- og udviklingsteamene.

Du er præcis og tydelig i din kommunikation, så vi undgår misforståelser, og du er ikke bange for at sige fra og udfordre, hvis det er nødvendigt.

Rollen er udadvendt og det forventes, at du kan begå dig på mange niveauer og i samspillet med leverandørteamet.

Som person trives du i et fagligt udfordrende miljø med mange interessenter. Der er rig mulighed for sparring i teamet, kontoret og på tværs af systemcentret.

Du motiveres af:

  • At have ansvaret for, at der gennemføres en række initiativer og projekter, hvor kunderne får en bedre oplevelse af vores system
  • At arbejde med brugerrejser og skabe systemløsninger som understøtter de administrative processer
  • At sætte din viden og erfaring i spil – også på det tekniske niveau
  • At arbejde sammen med forskellige fagligheder og sammen skabe resultater.

Dine faglige kompetencer:

  • Du har en bred viden om udvikling af løsninger
  • Du har fokus på rettidige leverancer og fremdrift
  • Du har erfaring med opgave og projektstyring og er struktureret i din tilgang
  • Du har forståelse (og gerne erfaring) med agil udvikling i en statslig kontekst.

Om os

Du vil blive en del af Kontoret for Løn- og Tidssystemer (LTS), der er placeret i Center for Systemer. Centret udvikler og drifter statens samlede it-systemer, der understøtter ledelse og styringen af både økonomi, løn, tid og HR. Centret er en stor it-arbejdsplads med over 100 kompetente kolleger med forskellige baggrunde.

LTS-kontoret udvikler og drifter i samarbejde med vores søsterkontor statens administrative it-systemer på HR-området. Det omfatter løn, pension, tidsregistrering, rekruttering, kompetenceudvikling og E-læring. Kontoret er organiseret i tre teams med i alt ca. 30 medarbejdere.

Du vil arbejde tæt sammen med engagerede kollegaer, og du bliver en del af et fagligt miljø med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Kontoret er kendetegnet ved en stærk holdånd samt en åben og humoristisk omgangstone. Arbejdet foregår ofte i et højt tempo og med en høj grad af selvstændighed og ønske om at levere god faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til nye udfordringer, og vi har fokus på, at vi hele tiden udvikler os både fagligt, personligt og organisatorisk.

Du kan læse mere om Økonomistyrelsen som arbejdsplads og om kontoret for Løn og Tidssystemer her og her

Din nye arbejdsplads ligger centralt i Skt. Annæ Palæ tæt ved Kongens Nytorv.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for individuel forhandling alt efter kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Sikkerhedsgodkendelse

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.  

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Jette Bille Jensen på telefon 3392 8908 eller jbe@oes.dk.

Ansøgning

Hvis stillingen har din interesse, så tryk på ”Søg jobbet her” og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag. Vi skal modtage din ansøgning senest fredag den 6. august 2021.

Vi forventer at holde samtaler løbende.

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

Dette er et genopslag.

Gem job

Økonomistyrelsen
Publiceret: 13. juli 2021

Arbejdssted

Location København