Teknisk IT-ko­or­di­na­tor til Di­gi­ta­li­se­ring & IT


Motiveres du af koordinering, planlægning og projektledelse kombineret med IT er her muligheden for at blive vores nye tekniske IT-koordinator. Som vores nye IT-koordinator får du en nøglerolle i forhold til Ishøj Kommunes digitalisering og udvikling inden for IT-området. Opgaverne vil spænde bredt fra koordinering og projektledelse til facilitering og udvikling af arbejdsgange, processer og grundlæggende data i forbindelse med anskaffelse, implementering og vedligeholdelse af digitale løsninger.

Dine primære arbejdsopgaver og ansvarsområder vil være:

  • Koordinering af opgaver og projekter (Project Portfolio Management, PPM) herunder:
    • Pipeline Management af organisationens IT- & Digitaliseringsprojekter.
    • Ressourcestyring.
    • Udarbejde oplæg til kvartals- og halvårlige prioritering af IT- & Digitaliseringsprojekter.
  • Vedligeholde grundlæggende data og processer:
    • IT-system overblik (Kitos).
    • IT-arkitektur (Enterprise IT-architecture, TOGAF).
  • Vedligeholde og udvikle (facilitere) grundlæggende processer som fx årshjul og anskaffelse af digitale løsninger (ITIL).
  • Projektledelse af tekniske IT- & Digitaliseringsprojekter fx IT-infrastruktur.
  • Systemforvalter på udvalgte centrale IT-systemer/IT-platform.

Vi forestiller os, at du har en IT-faglig baggrund med et godt IT-teknisk fundament, som du kan bruge til at estimere og koordinere opgaver, og lede projekter i samarbejde med organisationen. Det kan være, at du sidder eller har siddet i en teknisk IT-funktion, hvor du har beskæftiget dig med mindre IT-projekter af teknisk karakter, og nu ønsker at bevæge dig mod mere koordinering og projektledelse.

Vi forestiller os, at du fagligt:

  • Har en IT-relateret baggrund og uddannelse med et teknisk fundament.
  • Har erfaring med koordinering, projektledelse og ressourcestyring.
  • Har erfaring med tekniske IT-projekter som fx IT-infrastrukturprojekter på netværk.
  • Har kendskab til eller erfaring med Enterprise IT-arkitektur fx TOGAF rammeværket.
  • Har kendskab til eller erfaring med IT-processer fx ITIL.

Som person forestiller vi os at:

  • Du har en analytisk og struktureret tilgang til dit arbejde.
  • Du kan holde mange bolde i luften samt skabe overblik og sammenhænge.
  • Du er dynamisk, udadvendt og god til at opbygge relationer på tværs af organisationen.
  • Du kommunikerer klart og troværdigt og formår at skabe legitimitet og tydelighed i organisationen.

Du bliver en del af Digitaliseringsteamet, der i dag består af tre medarbejdere, som arbejder med digitalisering og projektledelse. Her kommer du til at koordinere opgaver og projekter i Digitalisering & IT herunder udarbejde oplæg til prioritering af IT- og digitaliseringsprojekter på tværs af organisationen. Projekterne spænder bredt fra fællesoffentlige og kommunale projekter fra fx Kombit til interne IT-projekter i forbindelse med vores IT-platform og projekter på enkeltstående fagområder.

Derudover kommer du til at medvirke i udviklingen og vedligeholdelsen af grundlæggende data og processer for Digitalisering & IT. Det indebærer bl.a. rollen som Systemforvalter for udvalgte IT-systemer, organisationens IT-systemoverblik i Kitos og vores IT-arkitektur principper. Du vil samtidig fungere som IT-teknisk bindeled mellem digitaliseringskonsulenterne og IT-afdelingen samt projektlede IT-tekniske projekter inden for fx IT-infrastruktur.

Vi tilbyder

Vi tilbyder engagerede kollegaer og spændende udfordringer på en arbejdsplads med højt til loftet og kort til ledelsen. Der er fart på udviklingen, to dage er sjældent ens, og du vil blive udfordret på både dine faglige kompetencer og personlige egenskaber. Dit arbejde vil have stor betydning for organisationen og den digitale udvikling i Ishøj Kommune, hvor Digitalisering & IT har en central, understøttende og udviklende opgave, som i sidste ende gavner borgerne i Ishøj Kommune.

Derudover kan vi tilbyde:

  • En fuldtidsstilling på en familievenlig arbejdsplads.
  • En arbejdsplads tæt på S-tog og motorvej.
  • Kantineordning.

Vilkår

Stillingen er på fuld tid (37 timer) og forventes besat 1. november 2021.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den faglige organisation ud fra erfaring og kvalifikationer. Vi gør opmærksom på, at der indhentes referencer og skal forevises straffeattest inden ansættelsen.

Interesseret?

Er du interesseret i at blive en af os, og hjælpe med den digitale udvikling, så send din ansøgning og CV senest 31. august 2021.

Hvis du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Leder for Digitalisering & IT Ronni Feldt på 43 57 76 66.

Om Ishøj Kommune

Ishøj Kommune er en spændende arbejdsplads med stor mangfoldighed, og hvor man sidder med mange forskelligartede opgaver. Der er højt til loftet og kort til ledelsen, og derfor er vi hurtige til at rykke på projekter, der giver god mening i organisationen.

Organisatorisk består Ishøj Kommune af ni centre, som er fordelt under tre direktører. Digitalisering & IT ligger i Center for Borger, Økonomi og IT, der refererer til Kommunaldirektøren.

Du kan læse mere om Ishøj Kommune på vores hjemmeside www.ishoj.dk.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt ultimo september måned.

Ishøj Kommune ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordres kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

Ishøj Kommune har indført røgfri arbejdstid pr. 1. august 2019.

Hvis du vil vide mere om at arbejde i Ishøj Kommune, kan du kigge videre her.

Såfremt du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Ronni Feldt på tlf.: 43577666.

Ansøgningsfrist: 31. august 2021.

Gem job

Ishøj Kommune
Publiceret: 16. juli 2021

Arbejdssted

Location Ishøj