For­ret­nings­kon­su­lent med interesse for indkøbs- og øko­no­mi­sty­ring

Brænder du for datadrevet ledelse? Har du indsigt i administrativ styring og nærmere bestemt indkøbs- og økonomistyring? Kunne du tænke dig at være med til at udvikle og implementere innovative og værdiska-bende Analytics forretningsløsninger til vores kunder? Så er du måske vores nye kollega!

Som vores nye medarbejder vil du indgå i et dynamisk område med en resultatorienteret ledelsesstil, hvor der er højt til loftet og store muligheder for faglig og personlig udvikling. Du bliver en del af KMDs samlede enhed for Data, Information Management & Analytics (DIMA) på ca. 200 personer, og herunder en del af et erfarent og kompetent team på 15 personer, der arbejder med forretningsløsninger målrettet datadrevet ledelse i bå-de det offentlige og private – på tværs af Danmark, Norge og Sverige.

Indkøbs- og økonomistyring er et kerneområde for os, hvor vi blandt andet udvikler og leverer KMD Indkøbs-analyse, der giver vores godt 100 kunder indsigt og mulighed for at træffe de rette beslutninger for at optime-re deres indkøb. Der er også andre produkter i porteføljen indenfor god økonomistyring, såsom autokonte-ring, momsanalyse, fraud detection og andre innovative løsninger. Du vil som Product Manager være med til at understøtte vækstpotentialet for KMD Indkøbsanalyse i Norden, samt være med til at bringe nye værdiska-bende produkter til markedet.

Om jobbet

I jobbet som Forretningskonsulent agerer du både internt og markedsvendt i forhold til vores kunder. Med fokus på indkøbsstyring vil du være involveret hele vejen rundt om løsningen – fra indledende design- og krav-afklaring i dialog med vores kunder – til sikring af at ny funktionalitet giver værdi for vores kunder. Specifikt får du ansvaret for at implementere produktet på tværs af norden, og for igennem kundesupporten at sikre værdiskabelse og tilfredshed hos kunderne.

Du skal desuden være med til at bringe nye moduler og forretningsløsninger til markedet, hvor du ud fra stra-tegien og ved at sætte dig ind i vores kunders behov og de teknologiske muligheder, kan bruge din forretningsforståelse til at konceptualisere værdiskabende løsninger, samt italesætte værdien af disse hos kunderne.

Du skal kunne samarbejde på tværs og være en af de styrende kræfter i spændende og komplekse projekter. Du skal kunne sætte dig i kundens sted, med henblik på at afdække behov, analysere muligheder og sikre inno-vative løsninger. Du skal være i stand til at sætte retning for dit ansvarsområde, samt være i stand til at drive dine ideer over målstregen.

Dine ansvarsområder vil være:

  • Understøtte væksten indenfor indkøbs- og økonomistyring ved at bidrage hele vejen rundt om løsningen, fra koncept for videreudvikling til kommunikation til kunderne
  • Gennemførsel af implementeringsaktiviteter som sikrer værdiskabelse hos kunderne
  • Drive kundesupporten, i samarbejde med resten af teamet, og sikre kundetilfredshed
  • Bidrage til salgsunderstøttende aktiviteter – fx udbud og salgspræsentationer
  • Sætte dig i kundens sted med henblik på at afdække behov, analysere muligheder og sikre nye innovative og værdiskabende forretningsløsninger

Om dig

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse kombineret med flair for IT og stor forretningsforståelse, samt interesse for data.

Vi ønsker en profil, der befinder sig godt med direkte kundekontakt, brænder for datadrevet ledelse og det at omsætte data til konkret beslutningsstøtte, og som trives med at arbejde i komplekse projekter, som du eventuelt har erfaring med at lede.

Den rigtige kandidat har sandsynligvis erfaring med indkøbs- eller økonomistyring, eller har en stærk evne til at sætte sig ind i kundens behov og nye løsninger, og omsætte dette til værdi hos kunderne.

Som person er du:

  • Ansvarlig, videbegærlig og god til at sætte dig ind i kundernes behov
  • Selvstændig og opsøger proaktivt sparring og viden hos kollegaer
  • Handlekraftig og kan tage beslutninger og sætte retning
  • Den der går forrest for at sikre resultater i samarbejde med teamet
  • Udadvendt og opsøgende i forhold til andre mennesker og trives med en bred kontaktflade
  • Struktureret og analytisk i din opgaveløsning

Vil du vide mere?

Sidste ansøgningsfrist er d.15. august 2021, men vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette kandidat – så hold dig ikke tilbage, hvis du mener, at det er dig!

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Silas Holm på telefon 22351590.


KMD (an NEC company) is committed to providing equal opportunities. Hence, we invite all qualified interested applicants to apply for career opportunities. At KMD all aspects of employment and cooperation including the decision to hire / cooperate with will be based on merit, competence, performance, and business needs with-out regard to race, colour, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, age, disability, or any other status protected under local anti-discrimination legislation.

Om KMD

KMD er den største danskbaserede it-virksomhed som udvikler og leverer software, løsninger og IT-tjenester primært til Danmarks offentlige og finansielle sektor og med et voksende fodaftryk i den private sektor og i Norden.
Vores unikke domæneviden, pålidelighed og tilgang til sikkerhed og driftsstabilitet gør, at KMD i dag er en af de mest anerkendte og benyttede leverandører i den danske it-branche.

KMD’s løsninger er med til at effektivisere processer og skabe bedre service for kunder hver dag hele året rundt. Vores systemer håndterer eksempelvis udbetalinger af løn og sociale ydelser. I alt bliver det til cirka 400 mia. kroner om året, hvilket svarer til mere end 20 % af Danmarks BNP.

KMD-koncernen har en årlig omsætning på mere end fire milliarder danske kroner og har omkring 3.500 ansatte. KMD's hovedkontor er i Ballerup, men har også kontorer i Odense, Aarhus og Aalborg. Derudover har KMD også medarbejdere i Polen, og hos samarbejdspartner i Indien.

KMD er ejet af NEC - en global leder inden for integration af banebrydende IT og netværksteknologier, der gavner virksomheder og mennesker over hele verden. NEC beskæftiger mere end 100.000 mennesker globalt. KMD's størrelse betyder, at vi tilbyder en stor variation af faglige udfordringer og et unikt fagligt miljø. Med stor knowhow indenfor komplekse arbejdsområder og kompetente, ambitiøse og ikke mindst innovative medarbejdere står KMD over for en international rejse med NEC. I KMD forsøger vi ikke kun at leve op til vores kunders forventninger, men stræber mod at overstige dem.

I KMD forventningsafstemmer vi med vores medarbejdere gennem målaftaler og løbende dialog. Det bidrager til den gensidige tillid, det kræver for at give vores medarbejdere frihed under ansvar, fleksibilitet og plads til at være dem, de er. KMD er en virksomhed i forandring, hvor tempo, agilitet og ukendte parametre er hverdag.

Gem job